Korzyści:
- zapoznanie z problematyką komunikacji bez przemocy;
- poznanie przydatnych narzędzi i metod reagowania na niewłaściwe zachowania na uniwersytecie: istota adekwatnej informacji zwrotnej (feedback) i stawiania granic;
- trening i doskonalenie poznanych form reagowania w realnych, trudnych sytuacjach uczestników;
- analiza roli emocji w procesie komunikacji;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- idea komunikacji bez przemocy (Marshall B. Rosenberg);
- dawanie informacji zwrotnej w sytuacji przekraczania granic psychicznych i fizycznych – wyzwania i możliwości z perspektywy świadka i ofiary;
- czy da się obserwować i nie oceniać – wyrażanie własnych poglądów bez oceny zachowania innych;
- komunikat Ja vs. Ty – podstawowe różnice i konsekwencje dla relacji społecznych;
- jak wyrażać sprzeciw wobec przemocy i innych niewłaściwych zachowań – model informacji zwrotnej FUKO;
- dlaczego warto rozpoznawać i korzystać z emocji w sytuacji trudnej;
- co może być naszym zapleczem w środowisku akademickim - Procedura antydyskryminacyjna i antymobbingowa na UŁ.
Ideą warsztatu jest pokazanie sposobów sprzeciwiania się niewłaściwym zachowaniom w środowisku uniwersyteckim zarówno w kontekście relacji z przełożonymi, kolegami i koleżankami, ale także na relacji linii wykładowca_czyni – student_ka z uwzględnieniem koncepcji komunikacji bez przemocy Marshalla Rosenberga.
Prowadzący: dr Karolina Kossakowska