SKŁAD W KADENCJI 2024-2028

mgr Joanna Paprzycka

  • Emilia Białas (W. BiOŚ.)
  • Barbara Olszewska (W. CH.)
  • Piotr Pacyna (W. ES)
  • Piotr Zubrycki (W. ES)
  • Zuzanna Kolbus (W. FIL)
  • Kamil Ludwiczak (W. FH)
  • Paweł Żaboklicki(W. Fiz. I Inf. Stos.)
  • Maciej Henrykowski (W. M i Inf.)
  • Wiktoria Kowalczyk (W. NG)
  • Jan Majewski (W. NoW)
  • Kacper Woźnicki (W. PiA)
  • Małgorzata Niedźwiedź (W. SMiP)
  • Zofia Pietrzyk (W. Zarz)
  • wakat (W. Zarz.)
  • wakat (Filia UŁ)

DODATKOWE INFORMACJE

  1. uchwalanie i zmiana statutu;
  2. uchwalanie regulaminu studiów;
  3. uchwalanie strategii Uniwersytetu i zatwierdzanie sprawozdania z jej realizacji;
  4. powoływanie członków rady uczelni;
  5. opiniowanie kandydatów na rektora;
  6. przeprowadzanie oceny funkcjonowania Uniwersytetu;
  7. formułowanie rekomendacji dla rady uczelni i rektora w zakresie wykonywanych przez nich zadań;
  8. nadawanie tytułu doktora honoris causa, uroczyste odnowienie doktoratów oraz nadawanie medali Uniwersytetu;
  9. ustalanie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia i na kształcenie specjalistyczne;
  10. ustalanie programów studiów i studiów podyplomowych;
  11. uchwalanie regulaminów szkół doktorskich, zasad rekrutacji oraz ustalanie programów kształcenia w szkołach doktorskich;
  12. określanie sposobu potwierdzania efektów uczenia się;
  13. wskazywanie kandydatów do instytucji przedstawicielskich środowiska szkolnictwa wyższego i nauki;
  14. wykonywanie, zgodnie z właściwymi przepisami, zadań związanych z:
    1. przypisywaniem poziomów Polskiej Ramy Kwalifikacji do kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych,
    2. włączeniem do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji kwalifikacji nadawanych po ukończeniu studiów podyplomowych i innych form kształcenia;
  15. zatwierdzanie statutu federacji Uniwersytetu z publiczną uczelnią akademicką, instytutem badawczym, instytutem Polskiej Akademii Nauk lub instytutem międzynarodowym;
  16. uchwalanie regulaminu zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych Uniwersytetu, z zastrzeżeniem zasad wynikających z odrębnych przepisów;
  17. ustalanie zasad działania Uniwersytetu oraz wytycznych dla wydziałów w zakresie wykonywania podstawowych zadań Uniwersytetu;
  18. wyrażanie zgody na zawarcie przez rektora umowy o współpracy z podmiotem zagranicznym;
  19. wyrażanie zgody na utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości w formie jednostki ogólnouczelnianej lub spółki kapitałowej lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej oraz zatwierdzanie ich regulaminów;
  20. wyrażanie opinii w sprawie utworzenia i likwidacji filii Uniwersytetu;
  21. ustalanie zasad nabywania, zbywania i obciążania papierów wartościowych w zakresie nieuregulowanym odrębnymi przepisami;
  22. wyrażanie zgody na nabycie, zbycie lub obciążenie mienia Uniwersytetu, jeżeli wymagają tego odrębne przepisy;
  23. wyrażanie zgody na utworzenie przez Uniwersytet lub przystąpienie Uniwersytetu do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenie spółki;
  24. uchwalanie planu rzeczowo-finansowego;
  25. opiniowanie utworzenia, przekształcenia i likwidacji wydziałów;
  26. wyrażenie zgody na przystąpienie Uniwersytetu do Sieci Uniwersytetów Europejskich;
  27. wykonywanie innych zadań określonych w statucie i przepisach prawa powszechnie obowiązującego.

UROCZYSTE POSIEDZENIA SENATU UŁ

 

2 października 2024 r. (środa)

  • Inauguracja roku akademickiego 2024/2025

14 października 2024 r. (poniedziałek)

  • Dzień Edukacji Narodowej

26 maja 2025 r. (poniedziałek)

  • Święto Uniwersytetu Łódzkiego

 

ROBOCZE POSIEDZENIA SENATU UŁ

24 września 2024 r. (wtorek), godz. 10.00

22 października 2024 r. (wtorek), godz. 10.00

19 listopada 2024 r. (wtorek), godz. 10.00

17 grudnia 2024 r. (wtorek), godz. 10.00

21 stycznia 2025 r. (wtorek), godz. 10.00

25 lutego 2025 r. (wtorek), godz. 10.00

18 marca 2025 r. (wtorek), godz. 10.00

15 kwietnia 2025 r. (wtorek), godz. 10.00

13 maja 2025 r. (wtorek), godz. 10.00

24 czerwca 2025 r. (wtorek), godz. 10.00