WELCOME POINT

Rozpocznij swoją przygodę z nami! Od 23 września do 6 października strefa Welcome Point będzie otwarta, który pomoże Ci się zadomowić i nawiązać nowe przyjaźnie. Poniżej możesz sprawdzić dni i godziny otwarcia: https://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/szczegoly/rusza-welcome-point-ul-dla-studentow-zagranicznych

DATY:

GODZINY:

23.09.2024

12:00 - 17:00

24.09.2024

12:00 - 17:00

25.09.2024

11:00 - 18:00

26.09.2024

08:00 - 17:00

27.09.2024

08:00 - 17:00

28.09.2024

10:00 -  15:00

29.09.2024

10:00 -  15:00

30.09.2024

08:00 - 17:00

01.10.2024

08:00 - 17:00

02.10.2024

12:00 - 17:00

03.10.2024

12:00 - 17:00

04.10.2024

12:00 - 17:00

05.10.2024

10:00 - 14:00

06.10.2024

10:00 - 14:00

Przeprowadzka do nowego kraju jest ekscytująca, ale może być też przytłaczająca. Dlatego właśnie założyliśmy strefę Welcome Point w BULE (Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Adres: Jana Matejki 32). Nasi przyjaźni Mentorzy, którzy są doświadczonymi studentami i absolwentami, są gotowi odpowiedzieć na Twoje pytania i pomóc Ci poruszać się po Uczelni i po Łodzi. Korzystaj z naszej przytulnej strefy która oferuje: miejsce do integracji z grami planszowymi, bezpłatne Wi-Fi i przestrzeń co-workingową, aby poznać innych studentów.

Dołącz do nas i w pełni wykorzystaj swój start na Uniwersytecie Łódzkim!
Do zobaczenia!**
Szczegóły: https://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/szczegoly/rusza-welcome-point-ul-dla-studentow-zagranicznych

ZAKWATEROWANIE

Zakwaterowanie
Przed wizytą w biurze BWZ w celu złożenia dokumentów zalecamy pójście do swojego miejsca zakwaterowania. Skorzystaj z Mapy Google, aby znaleźć dowolny adres w Łodzi.

Akademiki UŁ
Jeśli przydzielono Ci miejsce w akademiku i otrzymałeś e-mail z potwierdzeniem adresu, pamiętaj, że:
► Każdy akademik UŁ ma listę studentów, którzy mają się tam zatrzymać, więc pamiętaj, aby udać się do akademika określonego w wiadomości e-mail.
► Możesz stawić się w akademiku w dowolnym momencie, ale zaleca się zameldowanie w dni powszednie przed 15:30, aby otrzymać komplet pościeli. Spóźnialscy otrzymują koc i czekają na pościel do następnego dnia roboczego. Przygotuj się na to, jeśli przyjedziesz wieczorem lub w weekend.

Podstawowe zasady
WYPOSAŻENIE POKOJU
Pokoje na ogół nie są wyposażone w lodówki. Uczniowie czasami zostawiają małe lodówki, gdy się wyprowadzają, więc niektóre pokoje mogą je mieć, ale nie są one częścią oficjalnego wyposażenia.

Użytkowanie kuchni
Na każdym piętrze w akademiku znajduje się wspólna kuchnia dostępna dla studentów. Pamiętaj, aby po użyciu pozostawić ją czystą i w dobrym stanie.


Dostęp do Internetu
W każdym akademiku dostępny jest bezpłatny internet. Aby uzyskać do niego dostęp, należy pobrać formularz z recepcji, wypełnić go i odesłać z powrotem. Większość akademików ma połączenia przewodowe, więc sprawdź, czy Twój laptop ma port Ethernet. Jeśli nie, musisz kupić przełącznik Ethernet w sklepie technicznym (np. Media Markt, RTV Euro AGD). Akademiki numer: 5, 7, 9, 10 i 14 również oferują Wi-Fi.

Pranie
Każdy akademik posiada pralnię. Zarejestruj się w recepcji w piątek na następny tydzień. Jeśli przegapisz rejestrację, musisz poradzić sobie sam.

Rozwiązywanie problemów
Jeśli masz jakiekolwiek problemy, porozmawiaj w pierwszej kolejności z pracownikiem recepcji lub kierownikiem akademika. Aby uzyskać dalszą pomoc, skontaktuj się z BWZ.

Wskazówki dotyczące komunikacji
Pracownicy akademika mogą nie mówić perfekcyjnie po angielsku, ale bycie przyjaznym i uprzejmym zawsze pomaga. Skorzystaj ze stron internetowych z tłumaczeniami lub rozmówek do prostych wiadomości i poproś o pomoc kolegów z Rady Mieszkańców DS swojego akademika.

Listę akademików można znaleźć na stronie www.uni.lodz.pl/en/accommodation

Wniosek o miejsce w akademiku zależy od Twojego statusu (kandydat, student, student z wymiany itp.). Sprawdź poniższe szczegóły w zależności od sytuacji.

Kandydaci na studia lub programy wymiany
Jeśli jesteś w trakcie rekrutacji na studia magisterskie lub program wymiany, możesz ubiegać się o miejsce w domu studenckim UŁ za pośrednictwem systemu, w którym się rekrutujesz. Jeden z etapów przyjęcia pozwala na poinformowanie nas, czy chcesz ubiegać się o miejsce w akademiku.

Obecni studenci lub studenci z wymiany
Jeśli jesteś już studentem na studiach pełnych lub studentem z wymiany (obecnie w Łodzi) i chciałbyś ubiegać się o miejsce w akademiku, wyślij e-mail na adres: cos@uni.lodz.pl.
Studenci mieszkający obecnie w akademiku, którzy chcieliby ubiegać się o zmianę akademika, powinni również wysłać wiadomość e-mail na ten sam adres.
Uwaga! Studenci studiów pełnych UŁ, którzy chcieliby nadal mieszkać w akademiku w następnym roku akademickim, proszeni są o ubieganie się o miejsce w maju/czerwcu za pośrednictwem USOSweb.

Pokój w okresie wakacyjnym (lipiec, sierpień, wrzesień)
Aby poprosić o kontynuację zakwaterowania w akademiku na okres wakacyjny (od 1.07 do 20.09), złóż wniosek za pośrednictwem USOSweb. Termin złożenia wniosku o miejsce w okresie wakacyjnym to 31.05.2022 r.

Pokoje gościnne
Jeśli nie jesteś studentem UŁ, ale chcesz ubiegać się o miejsce w akademiku, wyślij wiadomość e-mail na adres noclegids@uni.lodz.pl, aby zapytać o dostępność pokoju. Pamiętaj, że dostępność miejsc dla gości może się różnić i nie możemy zagwarantować miejsca. Ponadto stawki gości są wyższe niż stawki studentów - poproś o szczegóły, wysyłając go na e-maila powyżej.

Ceny i kontakt
Miesięczny czynsz studencki (za osobę) w domu studenckim UŁ wynosi:
Dom Studencki nr …. II (2): 570 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. III (3): 570 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. V (5): 660 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. VII (7): 660 zł za pokój dwuosobowy.
Dom Studencki nr …. VIII (8): 380 zł za pokój trzyosobowy
Dom Studencki nr …. IX (9): 660 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. X (10): 560 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. XI (11): 510 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. XIII (13): 450 zł za pokój dwuosobowy
Dom Studencki nr …. XIV (14): 620 zł za pokój dwuosobowy
Kaucja: od każdego mieszkańca wymagana jest jednorazowa kaucja w wysokości dwukrotności stawki miesięcznej. Jest to opłata zabezpieczająca na wypadek wyrządzenia szkód w akademiku (miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie!).
W celu uzyskania dodatkowych informacji lub szczegółowych pytań prosimy o kontakt z odpowiednim adresem e-mail wymienionym powyżej.

Tutaj znajdziesz listę kontaktów do pobrania  https://www.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/kontakty_DS__UL_contacts_UL_dorms.pdf

Przegląd i warunki pokojów
Poniżej znajdziesz podstawowe informacje o wyposażeniu pokoi i innych udogodnieniach.

WYPOSAŻENIE POMIESZCZEŃ
Wyposażenie pokoju obejmuje podstawowe meble, takie jak łóżko z pościelą, biurko, krzesła, szafa itp. W niektórych akademikach jest jedna łazienka na pokój, w innych wspólna łazienka z kilkoma prysznicami i toaletami na każdym piętrze (kilka pokoi) – w takich przypadkach każdy pokój posiada umywalkę. Wszystkie pokoje wyposażone są w przewodowy Internet (kabel Ethernet) oraz telefon (podłączony do CENTREX), który umożliwia bezpłatne połączenia między pokojami a akademikami. Niestety nie ma lodówek, ale czasami absolwenci zostawiają je w pokoju.

Połączenie internetowe
W każdym pokoju zapewniono bezpłatny dostęp do Internetu. Możesz jednak połączyć się tylko za pomocą kabla Ethernet, który każdy student musi zakupić w swoim zakresie (akademiki nie dostarczają kabli Ethernet!). Możesz go kupić w sklepach takich jak Media Markt lub RTV Euro AGD. Upewnij się również, że Twój laptop ma port Ethernet (RJ-45) – jeśli nie, musisz kupić przełącznik Ethernet.

Kuchnia
Na każdym piętrze domu studenckiego znajduje się kuchnia wyposażona w kuchenki gazowe i zlewy. Jest to część wspólna, dlatego należy pamiętać, aby pozostawić ją czystą i w dobrym stanie.

Inne udogodnienia w akademiku
Każdy akademik posiada salę telewizyjną, pokój do nauki, pralnię i suszarnię. Aby skorzystać z pralni, idź do recepcji i zarejestruj się.


Recepcja
Recepcja jest czynna 24 godziny na dobę. Za każdym razem, gdy wchodzisz do akademika, jesteś proszony o okazanie legitymacji studenckiej. Jeśli planujesz zaprosić do siebie gościa, musi on zostawić swój dokument tożsamości w recepcji, a personel recepcji potwierdzi, czy przyjmujesz gościa.

Obiekty kampusu
W niewielkiej odległości od kampusu znajduje się supermarket, apteka, drogeria, kilka restauracji, barów studenckich i oczywiście stołówka studencka. Istnieje również Studium Wychowania Fizycznego i Sportu (ul. Styrska 5), która składa się z hali sportowej, basenu oraz pomieszczeń do różnych zajęć sportowych wyposażonych w szereg urządzeń.

test2

ZANIEŚ DOKUMENTY DO BWZ

Dokumenty do złożenia w BWZ
Po zameldowaniu należy w terminie od 15 września do 1 października złożyć oryginały dokumentów do Biura Współpracy z Zagranicą (BWZ).

Wymagane oryginalne dokumenty: BWZ będzie wymagał oryginalnych dokumentów przyjęcia, ponieważ wstępny proces przyjęcia opierał się na zeskanowanych kopiach przesłanych na platformę rekrutacyjnej. Personel BWZ zweryfikuje dokumenty i legalizacje w ambasadzie, aby upewnić się, że wszystko jest poprawne. Brak wymaganych dokumentów oznacza, że nie możesz zostać oficjalnie przyjęty na Uniwersytet Łódzki. Należy również przedstawić dokumenty potwierdzające prawo do pobytu w Polsce (np. wiza, zezwolenie na pobyt stały).

Przygotowanie dokumentów: Upewnij się, że wszystkie dokumenty są uporządkowane, w tym paszport (strona z danymi osobistymi paszportu i wiza) oraz polisa ubezpieczeniowa, aby pomóc BWZ szybciej rozpatrzyć Twój wniosek. Może czekać kolejka uczniów, więc zapytaj, kto jest ostatnią osobą w kolejce.

Proces składania dokumentów: BWZ zbierze Twoje dokumenty (zerknij na listę kontrolną poniżej) i dopiero po ich zweryfikowaniu i przekaże je do odpowiedniego Wydziału Uniwersytetu Łódzkiego w celu dalszego postępowania. Nie zabieraj swoich dokumentów na Wydział, chyba że zostanie to poinstruowane przez BWZ. Procesy administracyjne trwają zazwyczaj kilka dni. Oryginały Twoich dokumentów pozostaną w Dziekanacie Twojego Wydziału przez cały okres studiów.

Dokumenty do złożenia w BWZ - studia licencjackie
Po osiedleniu się w miejscu zakwaterowania należy przekazać do Biura Współpracy z Zagranicą (BWZ) oryginały następujących dokumentów:

Świadectwo maturalne
Oryginał zaświadczenia z apostille lub zalegalizowany przez Ambasadę RP.
Tłumaczenie jest wymagane, jeśli nie jest w języku polskim lub angielskim.

Odpisy szkolnych świadectw:
Oryginał odpisu z apostille lub zalegalizowany (jeśli jest oddzielny od świadectwa).
Tłumaczenie jest wymagane, jeśli nie jest w języku polskim lub angielskim.

Zaświadczenie o uprawnieniu do podjęcia studiów
Jest to zaświadczenie które umożliwia studiowanie na poziomie uniwersyteckim w Twoim kraju, wydane przez Ambasadę RP lub terytorialne Kuratorium Oświaty (o ile nie wskazano tego na zaświadczeniu).
Tłumaczenie jest wymagane, jeśli nie jest w języku polskim lub angielskim.

Strona z danymi osobistymi paszportu i wiza:
Przedstaw nam swój paszport i wizę. Nie składaj kopii.

Ubezpieczenie zdrowotne
Przedstaw swoje ubezpieczenie zdrowotne ważne w Polsce. Nie składaj kopii.

Certyfikat języka angielskiego:
Oryginał certyfikatu (minimalny poziom B2), jeżeli dotyczy.

Formularze platformy rekrutacyjnej:
Dostarcz podpisane oryginały:
Ankieta osobista ze zdjęciem.
Obowiązek ustawowy/oświadczenie.
Oświadczenie dotyczące danych osobowych.
Formularz danych kontaktowych

Dokumenty do złożenia w BWZ - studia magisterskie
Po osiedleniu się w miejscu zakwaterowania należy przekazać do Biura Współpracy z Zagranicą (BWZ) oryginały następujących dokumentów:

Dyplom licencjacki
Oryginał dyplomu z apostille lub zalegalizowany przez Ambasadę RP.
Tłumaczenie jest wymagane, jeśli nie jest w języku polskim lub angielskim.

Karta przebiegu studiów:
Oryginalny odpis z apostille lub zalegalizowany.
Tłumaczenie jest wymagane, jeśli nie jest w języku polskim lub angielskim.

Strona z danymi osobistymi paszportu i wiza:
Przedstaw nam swój paszport i wizę. Nie składaj kopii.

Ubezpieczenie zdrowotne
Przedstaw swoje ubezpieczenie zdrowotne ważne w Polsce. Nie składaj kopii.
Certyfikat języka angielskiego:

Oryginał certyfikatu (minimalny poziom B2), jeżeli dotyczy.
Formularze platformy rekrutacyjnej:

Dostarcz podpisane oryginały:
Ankieta osobista ze zdjęciem.
Obowiązek ustawowy/oświadczenie.
Oświadczenie dotyczące danych osobowych.
Formularz danych kontaktowych

CO I GDZIE ZAŁATWISZ

Co robić i gdzie?
Zadania BWZ i Dziekanatu:

W Biurze Współpracy z Zagranicą (BWZ):

Dokumenty rekrutacyjne:
Złóż oryginalne dokumenty rekrutacyjne.
Upewnij się, że masz wszystkie wymagane dokumenty z listy kontrolnej.
Płatność za legitymację studencką

Odbierz numer konta bankowego, aby opłacić legitymację studencką.

Kontakt z dziekanatem:
Uzyskaj dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej w dziekanacie swojego wydziału (imię i nazwisko, adres e-mail, telefon, numer pokoju).

Aktywacja konta USOS:
Po wizycie w BWZ w ciągu 1-2 dni otrzymasz wiadomość e-mail z instrukcjami aktywacji konta USOS i uniwersyteckim adresem e-mail.
Sprawdź plan zajęć i numer grupy w systemie USOS.

W Dziekanacie:
Legitymacja studencka:
Odbierz legitymację studencką (przygotowanie trwa około 2 tygodni).

Rejestracja kursu:
Zarejestruj się na kursy fakultatywne.

Konto studenta
Każdy student musi aktywować i korzystać ze swojego konta @edu.uni.lodz.pl, które zapewnia dostęp do:
USOSweb: Do uzyskiwania dostępu do planów zajęć i ocen.
Wi-Fi: Dostępne w budynkach UŁ
Pakiet MS Office.
Kroki aktywacji:

Przesyłanie dokumentów: Aktywuj swoje konto @edu.uni.lodz.pl po złożeniu dokumentów w BWZ. Otrzymasz e-mail aktywacyjny.
Korzystanie z poczty e-mail: pracownicy UŁ skontaktują się z Tobą za pośrednictwem Twojej uniwersyteckiej poczty e-mail, gdy zostanie ona aktywowana. Nadaj temu zadaniu priorytet po przyjeździe.

Aplikacja USOS:
Oficjalna aplikacja: Mobilny USOS to jedyna oficjalna aplikacja opracowana przez programistów USOS, dostępna na Androida i iOS.
Stworzony dla: Studentów i pracowników Uniwersytetu Łódzkiego.
Funkcje:
Plan zajęć: Domyślnie wyświetla dzisiejszy plan zajęć, z opcjami na inne dni i tygodnie.
Kalendarz akademicki: sprawdź daty rejestracji, świąt i sesji egzaminacyjnych.
Grupy zajęć: Wyświetl szczegóły kursu, wykładowców i uczestników, w tym lokalizacje zajęć w Mapach Google.
Oceny/raporty z egzaminów: przeglądaj i otrzymuj powiadomienia o ocenach.
Testy: Punkty dostępu z testów i zadań końcowych. Pracownicy mogą zarządzać wynikami testów i ich widocznością.
Ankiety: Wypełniaj ankiety i śledź liczbę odpowiedzi.
USOSmail: Komunikuj się z grupami klasowymi.
Moje legitymacje: Przeglądaj elektroniczne legitymacje studentów, doktorantów i pracowników.
Mój eID: Dostęp do PESEL, indeksu, ELS/ELD/ELP, kodu PBN, ORCID itp. jako QR i kodów kreskowych.
Przydatne informacje: Znajdź dane kontaktowe dziekanatu i samorządu studenckiego.
Aktualności: Otrzymuj wiadomości od dziekanów, działów studenckich i samorządu studenckiego.
Wyszukiwarka: Wyszukaj studentów, pracowników i kursy.
PLAN ZAJĘĆ
Dostęp do Twojego planu zajęć: Znajdź swój plan zajęć na stronie internetowej Wydziału lub w USOSweb. Upewnij się, że odpowiada on Twojemu konkretnemu stopniowi i rocznikowi.
Przydział do grupy: Kursy, takie jak zajęcia dyskusyjne i laboratoria, mogą dzielić uczniów na grupy. Zweryfikuj swoją grupę i postępuj zgodnie z właściwym planem zajęć.
Zasady dotyczące obecności: uczęszczaj na zajęcia od początku, ponieważ większość profesorów zezwala tylko na dwie nieobecności w semestrze. Więcej nieobecności może mieć wpływ na ostateczną ocenę lub ukończenie kursu.
Powiadomienie z wyprzedzeniem: Poinformuj wykładowcę, jeśli spodziewasz się, że nie będziesz uczęszczać w zajęciach i zapytaj się jak możesz nadrobić materiał.
Nieobecności z przyczyn medycznych: W przypadku nieobecności związanych z chorobą należy przedstawić zwolnienie lekarskie swojemu wykładowcy.
Legitymacja studencka
Istotność legitymacji: Legitymacja studencka jest kluczowa dla dostępu do różnych usług i zniżek.
Procedura: Zapłać za legitymacje studencką (BWZ podaje szczegóły płatności podczas składania dokumentów). Pokaż dowód wpłaty w Dziekanacie.
Odbiór: Dziekanat powiadomi Cię, gdy Twoja legitymacja studencka będzie gotowa do odbioru.
Sposób użycia: Miej zawsze legitymację studencką przy sobie, aby skorzystać ze zniżek, w tym 50% zniżki na transport publiczny w Łodzi.

WELCOME MEETINGS

Spotkania powitalne
Nowi studenci są zapraszani co roku na Welcome Meeting, na którym Uniwersytet Łódzki oficjalnie Cię powita i podzieli się cennymi informacjami o Twoich studiach. To ważne wydarzenie, więc pamiętaj, aby zaznaczyć je w kalendarzu.
Obecność jest obowiązkowa!
Data: 5 października
Szczegóły: Dalsze informacje zostaną wysłane e-mailem.

POWITALNY GRILL!

Grill dla nowo przybyłych studentów!
Dołącz do nas na imprezę integracyjną z grillem po Welcome Meetingu! Uniwersytet zapewnia miejsce i jedzenie, ESN UŁ organizuje gry integracyjne, a Ty… po prostu masz się dobrze bawić 😊
Rejestracja: Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego w celu rejestracji zostanie wysłana ankieta. Rejestracja odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”.
Powiadomienie e-mail: więcej szczegółów znajdziesz w e-mailu w pierwszym tygodniu października.
Przekonaj się, dlaczego warto zarezerwować sobie miejsce: https://www.flickr.com/photos/promocja_ul/albums/72177720302959759/with/52434331161

UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE

UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE
Uwaga studenci spoza UE/EOG! Jeśli masz już ubezpieczenie zdrowotne w swoim kraju, upewnij się, że jest ono ważne w Polsce i sprawdź, co jest objęte ubezpieczeniem. Musisz zapłacić za konsultacje lekarskie z góry, ale możesz otrzymać zwrot kosztów później.

Brak ważnego ubezpieczenia za granicą? Nie martw się! Po przyjeździe do Polski masz do wyboru dwie opcje:

Opcja 1
Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ)
Zarejestruj się na ulicy Targowej 35. Przynieś paszport, potwierdzenie statusu polskiego studenta (z dziekanatu) i dowód zamieszkania (zdobądź go w recepcji akademika i zarejestruj się przy ulicy Piotrkowskiej 110).
Opłata miesięczna wynosi 55,80 zł. Podpisz umowę w biurze NFZ i płać co miesiąc. Z NFZ otrzymujesz bezpłatne leczenie po okazaniu ubezpieczenia i legitymacji studenckiej.
Opcja 2
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne
Możesz wybrać prywatne ubezpieczenie zdrowotne. Może obejmować ubezpieczenie zdrowotne, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenie na życie lub ubezpieczenie majątkowe. Prywatne ubezpieczenie może zaoszczędzić pieniądze i zaoferować większą elastyczność. Przeanalizuj dostępne opcje, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Bądź ubezpieczony i ciesz się pobytem w Polsce!

Muszę zobaczyć się z lekarzem - co dalej?
Istnieją dwie możliwości, które dotyczą większości uczniów:

Posiadasz EKUZ lub ubezpieczenie NFZ

Znajdź ośrodek zdrowia:
Udaj się do dowolnego ośrodka zdrowia ze znakiem „NFZ”.
Używaj słów kluczowych takich jak „Łódź, przychodnia, POZ, wizyta u lekarza, NFZ” podczas wyszukiwania w przeglądarce Google.


Wypełnij oświadczenie:
Wypełnij formularz deklaracji (w języku polskim) na miejscu.

Umów wizytę:
Umów się na wizytę w rejestracji. Możesz również spróbować do nich zadzwonić.

Bezpłatne wizyty:
Dzięki EKUZ wizyta jest bezpłatna, podobnie jak większość badań zleconych przez lekarza.

Masz prywatne ubezpieczenie

Skontaktuj się ze swoim ubezpieczycielem:
Zadzwoń do ubezpieczyciela i opisz swoje objawy lub sytuację.

Uzyskaj adres:
Twój ubezpieczyciel powinien podać Ci adres konkretnego ośrodka zdrowia, który Ci pomoże.

Płatność i zwrot kosztów:
Pamiętaj, że w większości przypadków musisz zapłacić za wizytę z góry.
Koszt jest zwykle zwracany przez firmę ubezpieczeniową, ale zweryfikuj swoją umowę, aby dowiedzieć się, które konsultacje/procedury medyczne mogą podlegać zwrotowi.
Wykonując te kroki, możesz mieć pewność, że uzyskasz potrzebną pomoc medyczną w skuteczny i wydajny sposób.

PRZYDATNE ADRESY JEDNOSTEK MEDYCZNYCH
Vitaplus ul. Lumumby 14
♦ Szpital „Barlickiego” ma oddział ratunkowy: ul. Kopcińskiego 22, Łódź, tel.: +48 42 677 66 00. Informujemy, że oddziały ratunkowe są przeznaczone wyłącznie do sytuacji nagłych. W przypadku mniej poważnych schorzeń lub zwykłego leczenia choroby należy chodzić na regularne wizyty lekarskie.
♦ Pogotowie Ratunkowe znajduje się przy ul. Sienkiewicza 137/141 (niedaleko Galerii Łódzkiej). Możesz skorzystać z ich pomocy w nagłych przypadkach, takich jak urazy, gdy żadna inna forma pomocy nie jest dostępna.
♦ Leki można kupić w miejscu znanym w języku polskim jako apteka. Aptekę można znaleźć na terenie Kampusu, przy ulicy Tamka 3 (między Tamką a Pomorską).

ROK AKADEMICKI 2024/2025

1) uroczysta inauguracja roku akademickiego odbędzie się w dniu 2 października 2024 r.;
2) wydziałowe inauguracje roku akademickiego powinny odbyć się do dnia 1 października 2024 r.;
3) zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 3 października 2024 r. i trwają do 2 lutego 2025 r.;


4) wyznacza się następujące dni wolne od zajęć dydaktycznych:
a) 31 października 2024 r. – dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne),
b) 2 listopada 2024 r. – dzień rektorski (studia niestacjonarne),
c) od 23 grudnia 2024 r. do 6 stycznia 2025 r. – zimowa przerwa świąteczna,
d) od 17 do 23 lutego 2025 r. – przerwa międzysemestralna;
 

5) wyznacza się następujące terminy sesji w semestrze zimowym:
a) od 3 do 16 lutego 2025 r. – zimowa sesja egzaminacyjna,
b) od 24 lutego do 2 marca 2025 r. – zimowa sesja poprawkowa.


Dziekani mogą zarządzić rozpoczęcie semestru letniego do jednego tygodnia wcześniej.
Przesunięcie to nie może mieć wpływu na rozliczenie nieobecności w KIOD

1) zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 3 marca i trwają do 15 czerwca 2025 r.;


2) wyznacza się następujące dni wolne od zajęć dydaktycznych:
a) od 16 do 22 kwietnia 2025 r. – wiosenna przerwa świąteczna,
b) 2 maja 2025 r. – dzień rektorski (studia stacjonarne i niestacjonarne),
c) jeden piątek majowy – dzień rektorski z okazji Juwenaliów (studia stacjonarne i niestacjonarne),
d) 26 maja 2025 r. – dzień rektorski z okazji Święta Uniwersytetu Łódzkiego (studia stacjonarne i niestacjonarne),


3) wyznacza się następujące terminy sesji w semestrze letnim:
a) od 16 czerwca do 8 lipca 2025 r., z wyłączeniem 20 czerwca 2025 r. – letnia sesja egzaminacyjna,
b) od 9 lipca do 30 września 2025 r. – przerwa przeznaczona na wakacje letnie, obozy naukowe, praktyki itp.,
c) terminy zaliczeń kończących przedmiot i egzaminów w jesiennej sesji egzaminacyjnej przypadającej na miesiąc wrzesień ustala dziekan.

POMOC MENTORA

Skorzystaj z pomocy Mentora
Mentor wspiera nowoprzybyłych studentów zagranicznych przyjeżdżających na Uniwersytet Łódzki. Pomaga zaaklimatyzować się w Łodzi i wyjaśnia kwestie związane z uczelnią.

Dlaczego warto wziąć udział?
Jest to świetna okazja do nawiązania przyjaźni z innymi studentami z różnych kultur.
Uzyskaj pomoc: Uzyskaj pomoc w początkowej fazie studiów.

Jak można dołączyć?
Wyślij wiadomość na adres mentor.uni.lodz@esn.pl, aby zapoznać się z Mentorami.
Dowiedz się więcej:
https://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/szczegoly/rusza-welcome-point-ul-dla-studentow-zagranicznych 

Mentor UŁ to student, który pomaga nowoprzybyłym studentom w odnalezieniu się w nowym środowisku. Mentorzy są zazwyczaj jednym z pierwszych kontaktów w Polsce i z czasem mogą się zaprzyjaźnić z nowymi studentami. Ten rodzaj wsparcia ma kluczowe znaczenie w obliczu ważnego wydarzenia życiowego, jakim jest przeprowadzka do innego kraju na semestr lub kilka lat.
Mentorzy pomagają w aklimatyzacji na uczelni, w akademiku oraz w różnych kwestiach dotyczących studentów zagranicznych. Oprowadzają również nowoprzybyłych studentów po mieście, pokazując im interesujące miejsca i doradzając, gdzie mogą załatwić swoje sprawy. Studenci zagraniczni Uniwersytetu Łódzkiego mogą być również Mentorami, ponieważ wiedzą z pierwszej ręki, jak trudne jest przebywanie z dala od domu w nowym otoczeniu.
Bycie Mentorem nie tylko przynosi wdzięczność nowych studentów, ale także sprzyja przyjaźniom, które mogą trwać przez całe życie. To świetna okazja do ćwiczenia języków obcych i zanurzenia się w zagranicznym środowisku bez opuszczania Łodzi. Jeśli planujesz wyjazd w ramach programu Erasmus+, pomoc zagranicznemu studentowi w pierwszych tygodniach pobytu w Łodzi to świetny sposób na poznanie różnych kultur i zrozumienie potrzeb nowych studentów.

Zachęcamy do aplikowania i zostania Mentorem!
W tym roku rekrutacja Mentorów jest wspólnym wysiłkiem Biura Współpracy z Zagranicą (BWZ) i Erasmus Student Network (ESN) na Uniwersytecie Łódzkim. Studenci, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji, otrzymają od BWZ i ESN szkolenie z wielokulturowości i umiejętności miękkich, przygotowujące ich do bycia wzorowymi Mentorami na Uniwersytecie Łódzkim. Najbardziej aktywni Mentorzy dostają specjalne nagrody, w tym gadżety UŁ, bluzy Mentora i certyfikaty!
Aby uzyskać więcej informacji na temat inicjatywy Mentora i procesu rekrutacji, skontaktuj się z BWZ i ESN na Uniwersytecie Łódzkim.
Biuro Współpracy z Zagranicą| Uniwersytet Łódzki www.facebook.com/polishuniversity
Erasmus Student Network | Uniwersytet Łódzki
www.facebook.com/esnul/
Pomóż innym i zainspiruj ich do pójścia za Twoim przykładem! Zostań Mentorem i zmieniaj świat na lepsze!

Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland (2022)

Logotyp NAWA