POCZTA STUDENCKA - MICROSOFT OFFICE 365
Poczta studencka i doktorancka ma domenę @edu.uni.lodz.pl. Co musisz zrobić, aby przejść na konto?
Właściwie nic – wystarczy, że zaczniesz z niego korzystać! Poinformujemy Cię mailowo o utworzeniu konta w domenie @edu.uni.lodz.pl. Wiadomość ta zostanie wysłana (wyjątkowo) na twój prywatny adres email. Na prywatny email wysyłamy TYLKO wiadomości związane z administrowaniem Twoją pocztą studencką. Resztę komunikacji będziemy prowadzić WYŁĄCZNIE poprzez konto na @edu.uni.lodz.pl. Jeśli go nie aktywujesz, ominą Cię wszystkie kluczowe wiadomości wysyłane przez dziekanat, wykładowców czy władze uczelni, nie otrzymasz też pakietu Microsoft Office 365 Pro Plus.
Co dzięki temu uzyskasz?
- możliwość korzystania z rozszerzonego pakietu Microsoft Office 365 Professional Plus, który można zainstalować aż na 15 urządzeniach prywatnych (5 komputerach, 5 tabletach i 5 telefonach)! Uwaga! Tych proporcji nie można zmieniać, czyli np. 6 komputerów i 4 tablety etc.
- dostaniesz 30gb miejsca na OneDrive
Jak wygląda to technicznie?
Nowe konta zakładane są automatycznie. Login składa się z liter „UL” oraz siedmiu cyfr, w skład których wchodzić będzie Twój USOS ID (przykład: UL0234654). Prześlemy Ci go w wiadomości informującej o utworzeniu konta (zawsze, gdy go zapomnisz, będzie możliwość odzyskania go poprzez opcję „przypomnienia loginu”). Hasło ustalisz samodzielnie.
Czym jest USOS ID? Jest to Twój indywidualny identyfikator, który otrzymujesz przy pierwszym przyjęciu na studia.
Wraz z loginem powstaje Twój nowy adres e-mail w domenie @edu.uni.lodz.pl. Całość wygląda tak: UL0234654@edu.uni.lodz.pl. Jednak, aby nie posługiwać się niewiele mówiącymi literami i cyframi, automatycznie wygenerujemy też dla Ciebie tzw. „alias”, czyli alternatywny, bardziej przystępny adres e-mail. Adres ten będzie opierać się o Twoje imię i nazwisko (rozdzielone kropkami). Dzięki temu odbiorcy, zamiast wiadomości od UL0234654@edu.uni.lodz.pl, będą dostawać maile od anna.nowak@edu.uni.lodz.pl. Od razu lepiej, prawda?
Pamiętaj – Twój login to: UL0234654@edu.uni.lodz.pl
Po aktywacji konta pamiętaj, aby zalogować się za pomocą nowej domeny w Office 365, zwłaszcza w aplikacji Microsoft Teams. Pozwoli Ci to na sprawne uczestniczenie w zdalnych zajęciach. Zachęcamy też do zainstalowania pakietu Microsoft Office 365 Professional Plus na swoich urządzeniach. Tak, tych prywatnych też!
Nowy login posłuży Ci również do logowania się:
- w Microsoft Teams (zajęcia prowadzone zdalnie przez wykładowców)
- w Office 365 Professional Plus (Word, Excel, PowerPoint etc.)
- do USOSweb (oceny, zapisy na zajęcia)
- do aplikacji Mobilny USOS (plany zajęć, oceny, itp.) dostępnej w App Store i Google Play
- do aplikacji MyUniLodz, zawierającej wszystkie najważniejsze informacje z życia uczelni, dostępnej w App Store i Google Play
- do sieci Eduroam, czyli darmowe wi-fi na terenie budynków UŁ i innych uniwersytetów oraz instytucji korzystających z tej sieci na całym świecie!
- na platformę Moodle (tu znajdziesz kursy e-learningowe i zadania od wykładowców)
- do Archiwum Prac Dyplomowych (APD)
UWAGA! Prosimy raz jeszcze, pamiętaj o tym, że e-maile od wykładowców, z dziekanatów i od władz uczelni będą przychodziły WYŁĄCZNIE na Twoje konto w domenie @edu.uni.lodz.pl. Używaj tylko tego e-maila wysyłając wiadomości do dziekanatu, wykładowców, władz UŁ.
Jeżeli nie otrzymałeś mejla do zalogowania się do nowej domeny @edu.uni.lodz.pl, sprawdź swój adres e-mail podany w USOS. Jeżeli nie jest poprawny, skontaktuj się ze swoim dziekanatem.
Jeśli masz dodatkowe pytania, kontaktuj się z nami przez helpdesk@uni.lodz.pl
MICROSOFT OFFICE 365: FAQ
Postępuj według następujących kroków:
- wejdź na stronę https://login.uni.lodz.pl/login-reminder
- pod polem Identyfikator kliknij w link Przypomnienie loginu
- w polu Prywatny adres e-mail wpisz swój prywatny adres e-mail (podany podczas rekrutacji i zarejestrowany w USOS), zaznacz pole „Nie jestem robotem”, kliknij „Zatwierdź”.
Na Twój prywatny mail przyjdzie wiadomość z informacją o nowym loginie. Jeżeli jej nie widzisz, sprawdź foldery Spam i Kosz. Twój nowy login studencki będzie osadzony w domenie @edu.uni.lodz.pl.
Postępuj wg następujących kroków:
- wejdź na stronę https://login.uni.lodz.pl/password-reset
- pod polem „Hasło” kliknij w link Nie pamiętasz hasła?
- w polu Identyfikator wpisz nowy login studenta przykład: ULxxxxxxx@edu.uni.lodz.pl , zaznacz pole „Nie jestem robotem”, kliknij „Zatwierdź”.
Na Twój prywatny mail przyjdzie wiadomość z linkiem do zmiany hasła.
Hasło musi spełniać wymogi bezpieczeństwa (min. 12 znaków, duża i mała litera, cyfra; lub znak specjalny, nie może zawierać nazw własnych typu imię, nazwisko, pesel; nowe hasło nie może być powiązane z poprzednimi)
Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój prywatny adres e-mail. Komunikat może też oznaczać, że do Twojego konta w USOS podpięty jest Twój inny prywatny adres e-mail lub w ogóle go nie ma.
Co trzeba zrobić:
- jeżeli jesteś studentem pierwszego roku, skontaktuj się możliwie najszybciej z dziekanatem wydziału, w którym uzupełnisz swój adres e-mail
- jeżeli jesteś studentem kolejnych lat lub doktorantem zmiany prywatnego adresu e-mail możesz dokonać samodzielnie, w USOSweb
Zaloguj się tymi poświadczeniami do USOSweb i wejdź w zakładkę „Mój USOSweb”. Na dole strony, w prawym narożniku znajdziesz belkę „Informacje o użytkowniku”. Kliknij na link moja strona profilowa. Tam zmienisz swój prywatny adres e-mail. Po ok. godzinie od zmiany adresu e-mail możesz przystąpić do przypomnienia nowego loginu i hasła.
Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój login w domenie @edu.uni.lodz.pl.
Login składa się z liter „UL” oraz siedmiu cyfr, które zawierają Twój USOS ID (przykład: UL0234654). Czym jest USOS ID? To Twój indywidualny identyfikator, który otrzymujesz przy pierwszym przyjęciu na studia.
UWAGA: Twój login NIE SKŁADA SIĘ Z CYFR TWOJEGO NUMERU ALBUMU
Pamiętaj, że do wszystkich systemów UŁ logujesz się tym samym loginem i hasłem. Jeśli chcesz zmienić hasło do konta, możesz to zrobić przez stronę https://login.uni.lodz.pl/password-change
- Zmień hasło – kliknij, jeśli pamiętasz poprzednie hasło i chcesz zmienić je na nowe. Wypełnij pola zgodnie z opisem
- Nie pamiętasz hasła? – kliknij, jeśli nie znasz poprzedniego hasła, a chcesz ustawić nowe. Wypełnij pola zgodnie z opisem
Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój login i hasło do konta. Pamiętaj, że Twój login jest stworzony wg formatu ULxxxxxxx@edu.uni.lodz.pl
Jeżeli mimo wprowadzanych poprawnie danych komunikat nadal się pojawia, wyczyść historię przeglądarki. System może pamiętać poprzednie dane uwierzytelniające.
Taki komunikat pojawia się również, gdy hasło nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Jeszcze raz zmień hasło na nowe.
Pamiętaj, że hasło musi spełniać wymogi bezpieczeństwa
- minimum 12 znaków
- przynajmniej jednej małej litery
- przynajmniej jednej wielkiej litery
- przynajmniej jednej cyfry lub jednego znaku specjalnego
- nie może zawierać 3 występujących po sobie znaków zawartych w loginie
- nie może zawierać Twojego imienia, nazwiska lub loginu
Sprawdź na swojej prywatnej poczcie e-mail foldery Spam i Kosz.
- Nie widzisz wiadomości z przypomnieniem loginu? Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój prywatny adres e-mail. Wejdź na stronę https://login.uni.lodz.pl/login-reminder i kliknij w link przypomnienie loginu
- Nie widzisz wiadomości z linkiem do zmiany hasła? Sprawdź, czy poprawnie wpisałeś swój nowy login studenta/doktoranta UŁ. Wejdź na stronę https://login.uni.lodz.pl/password-reseti kliknij w link nie pamiętasz hasła?
Jeśli wprowadzone przez Ciebie dane są poprawne, a mimo to nie otrzymujesz wiadomości, może to oznaczać, że do Twojego konta w USOS podpięty jest Twój inny prywatny adres e-mail lub w ogóle go nie podpięto.
Co wtedy zrobić?
- jeżeli jesteś studentem pierwszego roku, skontaktuj się możliwie najszybciej z dziekanatem wydziału, w którym uzupełnisz swój adres e-mail
- jeżeli jesteś studentem kolejnych lat lub doktorantem zmiany prywatnego adresu e-mail możesz dokonać samodzielnie,w USOSweb
Zaloguj się tymi poświadczeniami do USOSwebi wejdź w zakładkę „Mój USOSweb”. Na dole strony, w prawym narożniku znajdziesz belkę „Informacje o użytkowniku”. Kliknij na link moja strona profilowa. Tam zmienisz swój prywatny adres e-mail. Po ok. godzinie od zmiany adresu e-mail możesz przystąpić do przypomnienia nowego loginu i hasła.
Chcesz zmienić nazwisko lub zauważyłeś w nim błąd? Idź do dziekanatu. Tam zmiana zostanie wprowadzona przez pracownika. Upewnij się, że nazwisko jest napisane bez błędów
Pamiętaj, że masz jeden login i hasło do wszystkich systemów UŁ, w tym do poczty Office 365. Sprawdź, czy loginem i hasłem możesz zalogować się do USOSweb. Jeśli tak, oznacza to, że Twoje dane są poprawne.
MS Office zapamiętuje Twoje poprzednie loginy i hasła, dlatego przed logowaniem nowymi danymi zalecane jest ręczne wylogowanie się ze wszystkich aplikacji MS Office (w tym Outlook, Teams), a także wyczyszczenie historii przeglądarki i plików tymczasowych.
Sprawdź, czy otrzymałeś zaproszenie od prowadzącego zajęcia na Twój adres UŁ, który stworzono wg formatu ULxxxxxxx@edu.uni.lodz.pl.
Sprawdź czy w MS Teams przyznano Ci dostęp do zespołu z zajęciami. Jeśli nie, pilnie wyjaśnij z dziekanatem wydziału, czy zostałeś podpięty do odpowiedniego programu. Następnie zapytaj prowadzącego zajęcia, czy wysłał do Ciebie zaproszenie na zajęcia on-line i czy jesteś podpięty do jego grupy zajęciowej.
USOS, CZYLI UNIWERSYTECKI SYSTEM OBSŁUGI STUDIÓW
USOS, czyli Uniwersytecki System Obsługi Studiów, to wirtualna przestrzeń, w której znajdziesz swoje plany zajęć, oceny, rejestrację na ćwiczenia, kontakty do wykładowców czy wnioski o pomoc socjalną. To taki dziekanat i karta ocen w jednym, dostępny dla studentów 24 godziny na dobę.
Jeśli częściej od komputera używasz smartfona albo tabletu, ściągnij na swoje urządzenie appkę Mobilny USOS UŁ, która będzie m.in. wysyłać Ci powiadomienia push o wstawianych przez wykładowców ocenach.
42 635 65 00
helpdesk@uni.lodz.pl
W przypadku jakichkolwiek problemów technicznych z USOSem, kontaktuj się z naszym Helpdeskiem
PROJEKT EDUROAM: WIFI
System Eduroam pozwala na uzyskanie dostępu do sieci bezprzewodowej w każdej instytucji na świecie uczestniczącej w projekcie.
Co to oznacza? W typowej sytuacji, uzyskasz dostęp do sieci bez konfigurowania czegokolwiek. Ustawienia, z których korzystasz na UniLodz pozwolą Ci na dostęp do WIFI w każdym innym miejscu.
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIA
Rozpoczynając studia, odbędziesz obowiązkowe szkolenia. Jest to niezbędne do zaliczenia pierwszego semestru (i pierwszego roku). Każde ze szkoleń kończy się testem. O ich terminach poinformuje Cię dziekanat lub Centrum Obsługi Studenta.
Wykaz szkoleń:
- Szkolenie BHP: podczas niego poznasz zasady bezpieczeństwa obowiązujące na uczelni. Dowiesz się, jak reagować w razie wypadków czy niebezpiecznych sytuacji.
- Szkolenie z prawa autorskiego: zapoznasz się z procedurą antyplagiatową i konsekwencjami, jakie grożą za popełnienie plagiatu.
- Szkolenie biblioteczne: to szkolenie ułatwi Ci korzystanie z zasobów książkowych Wydziałów i Biblioteki UŁ. Jest obowiązkowe na Wydziałach:
- Biologii i Ochrony Środowiska
- Chemii
- Ekonomiczno-Socjologicznym
- Filologicznym
- Filozoficzno-Historycznym
- Fizyki i Informatyki Stosowanej
- Nauk Geograficznych
- Studiów Międzynarodowych i Politologicznych.