Uczestnicy panelu „Science made in Poland - o co tak naprawdę walczymy w promocji zagranicznej?”
II Kongres Umiędzynarodowienia kontynuował debatę rozpoczętej wiosną w Gdańsku podczas pierwszego kongresu, która miała na celu wypracowanie mądrych strategii internacjonalizacji polskiego szkolnictwa wyższego i nauki.
Kluczowym punktem programu była międzyresortowa debata wiceministrów: nauki, spraw zagranicznych, funduszy i polityki regionalnej oraz rozwoju i technologii, w której udział wzięli: prof. Andrzej Szeptycki, dr Henryka Mościcka-Dendys, Jan Szyszko oraz Ignacy Niemczycki. Wykład inauguracyjny wygłosił prof. Hans de Wit – wybitny holenderski ekspert w dziedzinie umiędzynarodowienia.
Podczas kongresu swoje doświadczenia przedstawili ekspertki i eksperci z całej Europy, którzy zajmują się tworzeniem i wdrażaniem narodowych strategii umiędzynarodowienia. Uczestnicy dyskutowali nad rekomendacjami dla Polski, która pod auspicjami NAWA pracuje nad krajową strategią umiędzynarodowienia nauki i szkolnictwa wyższego.
Uczestniczką jednego z paneli tematycznych kongresu pt. „Science made in Poland - o co tak naprawdę walczymy w promocji zagranicznej?”, prowadzonego przez Natalię Osicę, była Anna Rolczak, zastępczyni kanclerza Uniwersytetu Łódzkiego, długoletnia dyrektorka Centrum Komunikacji i PR UŁ, a także wiceprezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”.
Tematyka kongresu obejmowała też m.in. kwestie stopnia, w jakim internacjonalizacja powinna być uwzględniona w wizji rozwoju kraju, oraz udziału polskich badaczy w programach ramowych UE. Wiele uwagi poświęcono europejskim strategiom zatrzymywania talentów w obszarze badań, innowacji i przedsiębiorczości. Podczas kongresu zostały też poruszone kwestie sojuszy Uniwersytetów Europejskich i ich roli w budowaniu strategicznych relacji oraz podnoszeniu jakości i efektywności badań naukowych.
Materiał: NAWA
Oprac.: Centrum Komunikacji PR UŁ