Opis zadań
ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ w DZIALE INWESTYCJI I REMONTÓW UŁ
I.Zadania w zakresie inwestycji
1.Sporządzenie planów inwestycyjnych dla inwestycji nowo rozpoczynanych, modernizacyjnych i odtworzeniowych realizowanych w Uczelni;
2.Kompleksowe prowadzenie dokumentacji projektowej oraz wszelkich spraw przygotowujących inwestycje do realizacji, tereny pod budowę;
3.Obsługa inwestycji w zakresie nadzoru inwestorskiego, dokonywanie odbiorów częściowych i końcowych robót oraz zadań inwestycyjnych; przygotowywanie inwestycji do użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami budowlanymi, energetycznymi, BHP i ppoż.;
4.Przygotowywanie materiałów i dokumentów do wniosków dla inwestycji finansowych ze środków unijnych oraz zarządzanie funduszami strukturalnymi dla tych inwestycji;
5.Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji ze środków w ramach projektów NFOŚiGW, WFOŚiGW, PFRON, Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, oraz jego prowadzenie po uzyskaniu dofinasowania, rozliczenie oraz monitorowanie i sprawozdawczość w okresie trwałości projektu;
6.Organizowanie nadzoru nad montażem urządzeń oraz zapewnienie nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami budowlanymi i montażowymi;
7.Przekazywanie wykonanych zadań inwestycyjnych bezpośrednim użytkownikom;
8.Prowadzenie ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych zgodnie z obowiązującymi normami, zakładanie książek obiektów budowlanych;
9.Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem inwestycji:
-opracowywanie wniosków w sprawie zapewnienia odpowiednich warunków finansowych na realizację inwestycji;
-dokonywanie okresowych i końcowych rozliczeń finansowych inwestycji;
-sporządzanie sprawozdań z działalności inwestycyjnej;
10.Przygotowywanie i prowadzenie całej procedury przetargowej wraz z opisem przedmiotu zamówienia, podaniem kryteriów, korespondencji podczas trwania procedury przetargowej, wyboru oferenta, podpisania umowy w zakresie prowadzonych inwestycji i gospodarki nieruchomościami w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych oraz realizacją prac po wyborze oferenta;
11.Prowadzenie rozliczeń z udzielonych dotacji i dofinansowań;
12.Organizacja przeglądów gwarancyjnych;
13.Przygotowywanie rocznego rozliczenia - sprawozdania prac inwestycyjnych nadzorowanych przez DliR UŁ;
14.Zgłaszanie prac po zakończeniu realizacji do Sanepidu, Straży Pożarnej i Nadzoru Budowlanego.
15.Rejestracja i opis dokumentów finansowo-księgowych i korespondencji w wersji papierowej i w Elektronicznym Obiegu Dokumentów (EOD).
16.Monitoring dostępnych środków z funduszy strukturalnych oraz analiza rynku w zakresie możliwości pozyskania środków z UE w ramach Funduszy Strukturalnych Funduszy regionalnych, programów ministerialnych, specjalnych, EWT oraz innych środków pozabudżetowychdla Uniwersytetu Łódzkiego. Monitorowanie i kontrolowanie zgodności realizacji przedsięwzięć współfinansowanych z funduszy strukturalnych UE i innych środków pomocowych, z zawartymi umowami i obowiązującym prawem
II.Zadania w zakresie remontów
1.Opracowywanie harmonogramu przeglądów technicznych obiektów UŁ;
2.Dokonywanie okresowych kontroli technicznych budynków raz w roku, a w przypadku budynków wielopowierzchniowych dwa razy do roku - sprawdzeniu podlegają elementy budynku narażone na szkodliwe działanie atmosferyczne oraz przyjmowanie zgłoszenia robót koniecznych do wykonania w kolejnym roku;
3.Dokonywanie okresowych kontroli technicznych budynku raz na 5 lat - sprawdzeniu podlega stan techniczny i przydatność do użytkowania obiektu budowlanego oraz estetyki budynku i otoczenia;
4.Przygotowywanie zakresu prac do przetargu/zapytań, weryfikacja i podpisanie umowy na wykonanie okresowych kontroli przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);
5.Przygotowywanie zapytań, weryfikacja oraz uzgodnienie cen i zakresu prac na wykonanie prac konserwacyjnych dachów w obiektach uczelni na poszczególne lata.
6.Opracowywanie projektu planu rocznego remontu i inwestycji obiektów dydaktycznych i studenckich w zakresie rzeczowym i finansowym na podstawie wykonanych przeglądów technicznych;
7.Kontrola realizacji prac z planu remontów i inwestycji pod względem rzeczowym i finansowym;
8.Przygotowywanie rocznego rozliczenia - sprawozdania prac remontowych nadzorowanych przez DliR UŁ;
9.Przygotowywanie zakresu prac remontowych zleconych przez DliR UŁ wykonawcom (kosztorysy, opisy, rysunki);
10.Przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych na prace projektowe i wykonawcze (zakresy robót, kosztorysy inwestorskie, SIWZ, wstawianie informacji na stronę internetową UŁ i BZP);
11.Nadzór nad prawidłowym przebiegiem robót budowlanych pod względem zgodności robót z warunkami pozwolenia na budowę, z przepisami, normami, wymaganiami bezpieczeństwa i zasadami wiedzy technicznej;
12.Uczestnictwo w odbiorach technicznych poszczególnych elementów i robót oraz całych zadań remontowych zgodnie z zawartymi umowami, wraz z rozliczeniem finansowym;
13.Gromadzenie dokumentacji technicznej nadzorowanych obiektów i dokumentacji powykonawczej;
14.Zgłaszanie prac po zakończeniu realizacji do Sanepidu, Straży Pożarnej i Nadzoru Budowlanego;
15.Składanie wniosków do instytucji mogących przyznać dotację do prowadzenia prac, np. WFOŚiGW, NFOŚiGW, PFRON, MNiSW, MKiDN, Urząd Marszałkowski, oraz jego prowadzenie po uzyskaniu dofinasowania, rozliczenie oraz monitorowanie i sprawozdawczość w okresie trwałości projektu;
16.Prowadzenie książek obiektów budowlanych;
17.Sprawdzanie dokumentacji technicznej i kosztorysów wykonanych przez biura projektowe;
18.Nadzór nad usuwaniem awarii i pracami konserwacyjnymi;
19.Współpraca z inspektorami branżowymi i użytkownikami budynków w celu zapewnienia właściwego stanu nadzorowanych obiektów;
20.Analiza zleceń z wydziałów i innych obiektów UŁ na wykonanie robót (rozpoznawanie zleconych prac, określanie czasu pracy ich wykonania oraz wyznaczanie pracowników do ich wykonania, planowanie potrzebnych ilości materiałów i narzędzi do wykonania prac oraz nadzór nad dostarczeniem ich na miejsce przeznaczenia);
21.Ustalanie miesięcznego harmonogramu prac;
22.Przekazywanie miesięcznego planu wydatków do Działu Finansowego UŁ;
23.Otwieranie nowych zleceń (SIMPLE);
24.Przydział zleceń podległym pracownikom fizycznym;
25.Koordynacja prac podległych pracowników, takich jak: malarze, stolarze, ślusarze oraz kontrola wykonywanych prac w zakresie jakości, prawidłowości rozwiązań technicznych, terminowości bezpiecznych metod pracy, zabezpieczenia ppoż.;
26.Kontrola organizacji i wyposażenia technicznego stanowisk pracy;
27.Zatwierdzanie kwitów RW, ZW na materiały i narzędzia;
28.Sprawdzanie obmiaru robót i terminowego rozliczenia materiałowego.
29.Rejestracja i opis dokumentów finansowo-księgowych i korespondencji w wersji
papierowej i w Elektronicznym Obiegu Dokumentów (EOD).
Dane kontaktowe
Dział Inwestycji i Remontów