IDEA SZKOLEŃ
Zadaniem przyjętego w 2022 r. Planu na rzecz równych szans (GEP) jest promowanie, monitorowanie i ocena równości oraz różnorodności w obrębie wspólnoty akademickiej, a także włączenie tych kwestii do podstawowych zasad funkcjonowania Uniwersytetu Łódzkiego. Jedną z form promowania równości oraz różnorodności jest cykl szkoleń pod wspólna nazwą W drodze do doskonałości i zrównoważonego rozwoju. Od wyzwań dyskryminacji i uprzedzeń do włączenia i różnorodności.
To unikalne doświadczenie, które łączy różnorodne formy edukacji, ciekawe metody nauczania, oraz tematy o istotnym znaczeniu dla społeczności akademickiej i pracowników naszego Uniwersytetu. Oferujemy tradycyjne warsztaty, szkolenia on-line, a także „krótkie formy rozwojowe”. Dzięki temu każdy uczestnik i uczestniczka mogą wybrać sposób rozwoju, który najlepiej odpowiada ich stylowi i celom.
CZEGO DOTYCZĄ SZKOLENIA?
Proponowane tematy szkoleń dotyczą różnych aspektów badania relacji z miejscu pracy, poruszają zagadnienia związane zarówno z trudnymi sytuacjami jak dyskryminacja, przeprowadzają przez sposoby radzenia sobie z wyzwaniami oraz uczą o zmianie organizacyjnej.
W trakcie szkoleń dużą uwagę będziemy poświęcać budowaniu bezpiecznych, satysfakcjonujących relacji w miejscu pracy, zachęcając Państwa do poznania najważniejszych mechanizmów psychologicznych i komunikacyjnych, które wpływają na ww. relacje. Będziemy pokazywać użyteczne i efektywne narzędzia i sposoby reagowania, które pozwolą Państwu jeszcze lepiej radzić sobie w różnych sytuacjach trudnych i konfliktowych, których możecie doświadczyć w pracy.
Nasz cykl szkoleń to nie tylko teoria, ale przede wszystkim praktyka. Uczestnicy i uczestniczki zdobywają praktyczne umiejętności i strategie, które mogą zastosować w swoim życiu zawodowym i osobistym. To kompleksowe podejście, które zachęca do refleksji, zmiany, i rozwoju osobistego, przyczyniając się do bardziej otwartego, włączającego i zrozumiałego społeczeństwa.
Co miesiąc będziemy informować Państwa o bieżących szkoleniach, zachęcając tym samym do udziału i rozpowszechniania informacji wśród społeczności akademickiej. Możecie Państwo skorzystać z dowolnej liczby szkoleń.
Zapisy na każde szkolenie zamykane są na 4 dni przed wydarzeniem. Na każde szkolenie obowiązują limity miejsc. Po osiągnięciu określonej liczby uczestników formularz zapisu jest zamykany.
Istnieje możliwość przeprowadzenia szkoleń dedykowanych dla grup studenckich z listy oferowanych tematów w wymiarze 2-4h. Osoby zainteresowane taką formą współpracy proszone są o kontakt z agata.rudnicka@uni.lodz.pl. Zapraszamy do współpracy.
Kiedy i dla kogo?
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
02.12.2024 r./ stacjonarne/ 9:00-12:00/ Instytut Psychologii UŁ/ trenerka: dr Olga Zwardoń-Kuchciak
Zapisz się na szkolenie
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
05.12.2024 r./ online/ 12:30-15:30/ trener: dr Marta Kucharska-Hauk
Zapisz się na szkolenie
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
09.12.2024 r./ stacjonarne/ 9:00-12:00/ Instytut Psychologii UŁ/ trenerka: dr Olga Zwardoń-Kuchciak
Zapisz się na szkolenie
Korzyści z uczestnictwa:
- zwiększenia świadomości odnośnie ważnych mechanizmów psychologicznych wpływających na jakość relacji (w miejscu pracy/nauki i w domu);
- poznanie czynników hamujących otwarty przepływ informacji w miejscu pracy/nauki;
- poznanie sposobów budowania satysfakcjonujących relacji w miejscu pracy/nauki (zarówno w pracy stacjonarnej, jak i zdalnej);
- przyjrzenie się sobie w kontekście relacji z innymi;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami z UŁ.
Program:
- wprowadzenie w koncepcję Analizy Transakcyjnej: najważniejsze potrzeby według Analizy Transakcyjnej, znaki rozpoznania – czym są i jakie są rodzaje znaków rozpoznania;
- mechanizmy psychologiczne dotyczące znaków rozpoznania;
- co robić, aby budować dobre relacje w miejscu pracy/nauki i nie tylko - 10 dobrych praktyk pozwalających na budowanie bardziej opłacalnych i trwałych relacji z innymi;
- autoanaliza i analiza najbliższego otoczenia uczelnianego pod kątem jakości relacji i wymiany znaków rozpoznania;
- ekonomia znaków rozpoznania – dlaczego niekiedy trudno zbudować dobre relacje: zakazy i przekonania dotyczące znaków rozpoznania według Clauda Steinera;
- identyfikacja hamujących przekonań u siebie i innych;
- wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z budowaniem satysfakcjonujących relacji.
Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian.
Kiedy i dla kogo?
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
13.12.2024 r./ online/ 13:30-15.30/ trener: dr Mateusz Hauk
Zapisz się na szkolenie
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
17.12.2024 r./ stacjonarne/ 09:00-13.00/ Instytut Psychologii UŁ/ trenerka: dr Olga Zwardoń-Kuchciak
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- zwiększenie świadomości odnośnie ważnych mechanizmów psychologicznych wpływających na jakość relacji;
- poznanie koncepcji gier psychologicznych i trójkąta dramatycznego (jako podstawy konfliktów i trudnych sytuacji);
- przyjrzenie się sobie w kontekście doświadczanych trudności w relacji z innymi (dlaczego niektóre sytuacje ciągle kończą się tak samo);
- wypracowania sposobów na radzenie sobie z trudnościami we współpracy;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami w UŁ.
Program:
- definicja i wyznaczniki gier;
- omówienie gry na przykładzie specjalnie stworzonego casu;
- Trójkąt Dramatyczny i role w grach: Prześladowca, Ratownik, Ofiara – charakterystyka;
- dynamika gier;
- konsekwencje gier: „pozorne korzyści” i przyczyny (dlaczego i po co gramy);
- gry psychologiczne a konflikty, sytuacje trudne i „zrzucanie odpowiedzialności;
- omówienie realnych przypadków (sytuacje trudne w relacjach w środowisku uczelnianym) w odniesieniu do gier psychologicznych;
- sposoby niewchodzenia w gry lub jak najszybszego wychodzenia z gier;
- które gry zauważam w moim najbliższym otoczeniu – analiza gier, w które grają inni, analiza gier, w których uczestniczę.
Prowadzone szkolenie będzie bazować na wybranych elementach Analizy Transakcyjnej, czyli teorii wykorzystywanej do pracy z ludźmi w organizacjach na całym świecie. Dostarcza ona prostych modeli, pozwalających na pogłębione rozumienie siebie i innych oraz wprowadzanie opłacalnych zmian.
Kiedy i dla kogo?
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
29.11.2024 r./ online/ 13:30-15:30/ trener: dr Mateusz Hauk
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
12.12.2024 r./ online/ 9:00-12:00/ trenerka: dr Marta Kucharska-Hauk
Zapisz się na szkolenie
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
13.12.2024 r./ stacjonarne/ 11:00-14:00/ Instytut Psychologii UŁ/ trenerka: dr Olga Zwardoń-Kuchciak
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- przyjrzenie się sobie w kontekście uczestniczenia w sytuacjach trudnych w relacji z innymi, konfliktach i radzenia sobie z nimi;
- poznanie technik interweniowania w sytuacjach trudnych, napędzających konflikty i spory;
- trening w zakresie narzędzi komunikacji ułatwiających zarządzanie konfliktem i wychodzenie z niego w duchu współpracy (w taki sposób, aby nikt nie był osoba przegraną);
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami z UŁ.
Program:
- jak mogą wyglądać bezpieczne i satysfakcjonujące relacje – Kredo Moich Relacji (Thomas Gordon);
- problem jest tego, kogo boli – jak interweniować w sytuacjach trudnych w oparciu o „Okno Zachowań” (Thomas Gordon);
- siatka stylów budowania relacji – jak zazwyczaj funkcjonujemy w sytuacjach spornych;
- mechanizm projekcji w komunikacji, wpływ na budowanie relacji w sytuacjach trudnych;
- model Stanowisko-Kontekst-Interesy i jego użyteczność w negocjowaniu rozwiązań opłacalnych dla obu stron;
- negocjacje nastawione na współpracę – jak do nich przystępować i jak za ich pomocą wychodzić z sytuacji konfliktowych?
Kiedy i dla kogo?
Terminy kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
- wzmocnienie się w roli lidera_liderki w rzeczywistości akademickiej;
- zwiększenie wiedzy i świadomości odnośnie najważniejszych mechanizmów psychologicznych i komunikacyjnych, które zachodzą w relacjach Przełożony_Przełożona – Podwładny_Podwładna;
- zwiększenie wiedzy i świadomości na temat wagi stawiania oczekiwań w kontekście zarządzania, w tym wspierania równości i różnorodności;
- poznanie i przećwiczenie praktycznych narzędzi liderskich pomocnych w określeniu i komunikowaniu oczekiwań;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- opłacalny ciąg interwencji liderskich budujących samodzielność i odpowiedzialność Pracowników_Pracowniczek – od stawiania oczekiwań do egzekwowania;
- psychologiczne mechanizmy komunikacji w roli lidera_liderki wzmacniające zaufanie i współpracę: mechanizm (negatywnych) projekcji i jego wpływ na nasze postrzeganie;
- jak stawiać i komunikować oczekiwania szefowskie;
- model „podwójnych oczekiwań” – dlaczego warto określić granice akceptacji i obszary preferencji;
- algorytm stawiania oczekiwań („expose” szefowskie), trening w zakresie stawiania oczekiwań;
- algorytm kontraktowania (umawianie się na standardy współpracy), trening w zakresie kontraktowania.
Kiedy i dla kogo?
Terminy kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
- wzmocnienie się w roli lidera_liderki w rzeczywistości akademickiej;
- zwiększenie wiedzy i świadomości odnośnie mechanizmów psychologicznych zachodzących w trakcie egzekwowania, w tym przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej (zwłaszcza tej krytycznej);
- poznanie i przećwiczenie praktycznych sposobów i narzędzi na przekazywanie informacji zwrotnej;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- dlaczego tak trudno dawać konstruktywny feedback;
- opory nadawcy przed daniem krytycznej informacji zwrotnej;
- trudne reakcje innych na krytyczny feedback – jak radzić sobie ze złością i oporem współpracowników_współpracowniczek;
- pułapki i błędy związane z feedbackiem – jak unikać barier komunikacyjnych;
- feedback w duchu „Radykalnej Szczerości” – jak nie wpadać w rujnującą empatię i nieprzyjemną agresję;
- podstawy dobrego feedbacku: komunikat Ty versus Komunikat Ja/model FUKO jako punkt wyjścia pod wzmacniającą i krytyczną informację zwrotną/ budowanie gruntu pod odbiór krytycznej informacji zwrotnej/ radzenie sobie z emocjami rozmówcy podczas trudnych informacji zwrotnych.
Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
- wzmocnienie się w roli lidera_liderki w rzeczywistości akademickiej;
- zwiększenie wiedzy i świadomości odnośnie mechanizmów psychologicznych zachodzących w trakcie egzekwowania, w tym prowadzenia rozmowy o problemie i kontraktowania ustaleń;
- poznanie i przećwiczenie praktycznych sposobów i narzędzi na prowadzenie rozmowy o powtarzających się problemach;
- poznanie i przećwiczenie praktycznych sposobów i narzędzi na kontraktowanie ustaleń;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- dlaczego współpracownicy_współpracowniczki nie zawsze trzymają się standardów i nie zawsze spełniają oczekiwania – najczęstsze przyczyny;
- dlaczego warto szukać przyczyn zachowań łamiących standardy - praktyczne zastosowanie filozofii „szukaj przyczyn, a nie winnego”;
- rozmowa o problemie, czyli diagnoza przyczyn trudności i kontraktowania nowych rozwiązań;
- jak efektywnie kontraktować ustalenia ze współpracownikami_współpracowniczkami?
Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Terminy szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
- wzmocnienie się w roli lidera_liderki w rzeczywistości akademickiej;
- zwiększenie wiedzy i świadomości odnośnie mechanizmów psychologicznych zachodzących w trakcie egzekwowania, w tym w trakcie sankcjonowania i dyscyplinowania;
- poznanie i przećwiczenie praktycznych sposobów i narzędzi na prowadzenie rozmowy dyscyplinującej;
- poznanie praktycznych sposobów na radzenie sobie z oporem i emocjonalnymi reakcjami pracowników_pracowniczek;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- czy sankcjonowanie i dyscyplinowanie ma sens – możliwe konsekwencje zastosowania sankcji, sankcje formalne versus nieformalne;
- jak i kiedy wprowadzać sankcje, tak aby uniknąć zachowań odwetowych ze strony współpracowników_współpracowniczek?
- proponowanie pomocy i kontraktowanie rozwiązań w trakcie wdrażania sankcji;
- rozmowa dyscyplinująca (plan naprawczy) jako ostatnie narzędzie egzekwowania.
Adresaci i adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
- Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
18.12.2024 r./ online/ 09:00-11.00/ trener: dr Mateusz Hauk
Szkolenie zostało odwołane.
Korzyści:
- wzmocnienie się w roli lidera_liderki w rzeczywistości akademickiej,
- zwiększenie wiedzy i świadomości na temat ważnych mechanizmów psychologicznych i komunikacyjnych zachodzących w relacji Przełożony_Przełożona – Podwładny_Podwładna
- rozwój osobisty,
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- dlaczego przypisujemy innym negatywne intencje (motywy) działania i jak wpływa to na nasze relacje – o mechanizmie negatywnych projekcji
- jak minimalizować ryzyko negatywnych projekcji i tworzyć grunt pod dobre rozmowy: ujawnianie intencji i „ludzkiej twarzy”
- im więcej wiemy o sobie, tym mniejsze pole do domysłów – o potrzebie ujawniania siebie i rozmawiania o tym, co ważne w naszych relacjach
- jak wzmacniać otwartość w relacji – modelowanie i reguła wzajemności w relacjach służbowych
Kiedy i dla kogo?
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
09.12.2024 r./ online/ 8:30-11:30/ trenerka: dr Paulina Szymańska
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- budowanie i rozwijanie wiedzy, poszerzanie świadomości na temat work-life balance (WLB) i innych koncepcji związanych z integracją różnych sfer życia;
- skupienie się na zrozumieniu wzajemnych relacji między poszczególnymi obszarami naszej aktywności (praca, rodzina, znajomi, rozrywka, duchowość, zdrowie etc. – konflikt i facylitacja);
- autorefleksja na temat własnego funkcjonowania w różnych rolach życiowych;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- wprowadzenie w koncepcję work-life balance: sposoby definiowania, krytyka, koncepcje alternatywne;
- konfliktowe i facylitujące (wspierające) interakcje między dominującymi obszarami życia;
- uwarunkowania indywidualnej równowagi między pracą a życiem prywatnym;
- model wymagań i zasobów pracy Bakkera i Demerouti i jego użyteczność dla oceny oczekiwań i możliwości;
- integracja ról życiowych na różnych etapach życia – czy płeć ma znaczenie dla jej kształtowania?
- wyzwania na drodze do WLB na uniwersytecie dla osób na różnych szczeblach kariery naukowej, administracyjnej i studenckiej;
- jak się nie potknąć o kamienie, czyli dobre praktyki w budowaniu satysfakcjonujących relacji między poszczególnymi sferami życia.
Warsztat daje możliwość uzyskania wiedzy o koncepcji work-life balance oraz zrozumienia tego, jak życie rodzinne i zawodowe/studenckie na uczelni mogą wzajemnie się przenikać. Pozwala na autorefleksję w zakresie własnego funkcjonowania na uniwersytecie i poza nim. Jest on skierowany także do studentów chcących dowiedzieć się więcej na temat możliwości efektywnego łączenia różnych sfer życia.
Kiedy i dla kogo?
- Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
16.12.2024 r./ stacjonarne/ 08:30-14:30/ Instytut Psychologii UŁ/ trenerka: dr Paulina Szymańska
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- poznanie przydatnych narzędzi i metod odnoszących się do work-life balance: kontrakty, asertywna prośba, asertywna odmowa;
- trening i doskonalenie poznanych narzędzi i metod w realnych sytuacjach uczestników;
- analiza sposobów zawierania kontraktów przydatnych w uzyskaniu właściwej równowagi między sferą zawodową i pozazawodową;
- wymiana pomysłów na użyteczne sposoby radzenia sobie z przeciążeniem i zmniejszania wymagań wynikających z wielu ról;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- dlaczego warto rozmawiać i umawiać się na różne rzeczy - rola kontraktowania w. procesie balansowania między życiem prywatnym a zawodowym;
- kontrakt w ujęciu teorii Erica Berne'a;
- jak efektywnie się dogadać - zasady dobrego kontraktu;
- rola asertywności w odniesieniu do relacji między życiem prywatnym a zawodowym;
- zasady asertywnego formułowania próśb;
- algorytm asertywnej odmowy;
- trening w zakresie asertywności i kontraktowania w sytuacji zaburzonej równowagi między różnymi domenami życia.
Warsztat daje możliwość nabycia wiedzy i wykorzystania w praktyce uniwersyteckiej idei kontraktowania. Pozwala zbudować kompetencje w zakresie asertywności i stawiania granic w odniesieniu do sytuacji społecznych przekraczających nasze możliwości lub wykraczających poza naszą gotowość do podejmowania działań w określonym charakterze.
Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca, pracownicy badawczy, badawczo-dydaktyczni, dydaktyczni, kadra administracyjna, doktoranci, studenci
Czas trwania szkolenia: 6 lub 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
- Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
28.11.2024 r./ online/ 08:30-10:30/ trenerka: dr Paulina Szymańska
Zapisz się na szkolenie - Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
18.12.2024 r./ online/ 10:30-12:30/ trenerka: dr Paulina Szymańska
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- zwiększenie wiedzy i świadomości na temat zjawisk agresji, mobbingu i molestowania seksualnego w miejscu pracy i nauki;
- koncentracja na zrozumieniu cech, definicji i konsekwencji (zarówno dla jednostki, jak i szerszego środowiska społecznego i organizacyjnego) wyżej wymienionych zjawisk;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- jakie zagrożenia psychospołeczne dostrzegamy w środowisku akademickim – różnicowanie pojęć agresji, przemocy, dyskryminacji, molestowania seksualnego, podstawowe typologie;
- przyczyny i czynniki ryzyka niewłaściwych zachowań w miejscu pracy i nauki: społeczne, ekonomiczne, organizacyjne – perspektywa sprawcy i ofiary;
- różnice kulturowe i płciowe a zachowania agresywne;
- konsekwencje oddziaływania psychospołecznych zagrożeń na uniwersytecie.
Warsztat ma charakter wprowadzenia teoretycznego w problematykę zróżnicowanych form agresji i ich skutków dla funkcjonowania akademickiego. Jego celem jest budowanie świadomości i wrażliwości na działania agresywne na uczelni oraz dyskusja z uczestnikami na temat ich doświadczeń w tym obszarze.
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
- zapoznanie z problematyką komunikacji bez przemocy;
- poznanie przydatnych narzędzi i metod reagowania na niewłaściwe zachowania na uniwersytecie: istota adekwatnej informacji zwrotnej (feedback) i stawiania granic;
- trening i doskonalenie poznanych form reagowania w realnych, trudnych sytuacjach uczestników;
- analiza roli emocji w procesie komunikacji;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- idea komunikacji bez przemocy (Marshall B. Rosenberg);
- dawanie informacji zwrotnej w sytuacji przekraczania granic psychicznych i fizycznych – wyzwania i możliwości z perspektywy świadka i ofiary;
- czy da się obserwować i nie oceniać – wyrażanie własnych poglądów bez oceny zachowania innych;
- komunikat Ja vs. Ty – podstawowe różnice i konsekwencje dla relacji społecznych;
- jak wyrażać sprzeciw wobec przemocy i innych niewłaściwych zachowań – model informacji zwrotnej FUKO;
- dlaczego warto rozpoznawać i korzystać z emocji w sytuacji trudnej;
- co może być naszym zapleczem w środowisku akademickim - Procedura antydyskryminacyjna i antymobbingowa na UŁ.
Ideą warsztatu jest pokazanie sposobów sprzeciwiania się niewłaściwym zachowaniom w środowisku uniwersyteckim zarówno w kontekście relacji z przełożonymi, kolegami i koleżankami, ale także na relacji linii wykładowca_czyni – student_ka z uwzględnieniem koncepcji komunikacji bez przemocy Marshalla Rosenberga.
Kiedy i dla kogo?
- Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
02.12.2024 r./ online/ 9:00-12:00/ trenerka: dr Marta Kucharska- Hauk
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- zwiększenie wiedzy, świadomości i poczucia współodpowiedzialności za wdrażanie i zakorzenianie kultury różnorodności w instytucjach szkolnictwa wyższego;
- zwiększenie świadomości na temat mechanizmów psychologicznych wpływających na uprzedzenia i dyskryminację;
- odkrywanie i doświadczanie narzędzi oraz metod wspierających różnorodność i inkluzję;
- poznanie i wymiana sposobów oraz dobrych praktyk sprzyjających wdrażaniu kultury różnorodności i włączania w instytucjach szkolnictwa wyższego i innych organizacjach;
- wypracowanie sposobów sprzyjających różnorodności i włączeniu w UŁ;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi pracownikami UŁ.
Program:
- wprowadzenie w tematykę DEI – różnorodności, równości i inkluzji;
- różnorodność niejedno ma imię… – o kategoriach i typach różnorodności;
- różnorodność i włączanie w Uniwersytecie (główne założenia, korzyści w wyzwania wynikające z różnorodności w organizacji, włączanie grup podatnych na wykluczenie: kobiety, osoby neuroróżnorodne, LGBTQIA, migranci, etc.)
- autoanaliza i analiza otoczenia zawodowego w kontekście poszanowania i doceniania różnorodności;
- psychospołeczne mechanizmy zachowań dyskryminacyjnych – błędy poznawcze, stereotypy i uprzedzenia;
- ocena własnych postaw wobec mniejszości i osób odmiennych od siebie;
- identyfikacja własnych zachowań przyczyniających się do dyskryminacji;
- różnorodność i inkluzja w badaniach i nauczaniu;
- budowanie kultury inkluzywnej – UŁ jako organizacja otwartych drzwi;
- zarządzanie różnorodnością w organizacjach;
- opłacalne techniki i narzędzia do zwiększania świadomości indywidualnej jak i grupowej
- dobre praktyki – wymiana pomysłów i doświadczeń związanych z budowaniem uczelni otwartych drzwi.
Kiedy i dla kogo?
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
11.12.2024 r./ online/ 10:00-13:00/ trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
16.12.2024 r./ online/ 13:00-16:00/ trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- poznanie znaczenia równości płci w UE;
- zrozumienie istoty Planu na rzecz równości płci w uczelni;
- umiejętność wyznaczania priorytetów dla projektowania GEP w uczelni;
- świadomość konsekwencji wdrożenia GEP w środowisku akademickim;
- umiejętność definiowania roli interesariuszy w procesie projektowania i wdrażania GEPu.
Program:
- idea równości płci - regulacje europejskie i prawo krajowe;
- od danych statystycznych do działań organizacyjnych;
- równość płci w środowisku akademickim;
- idea Planów na rzecz równości płci - strategiczne narzędzie wspierania równości płci i różnorodności na uczelni;
- rola integracji GEP z misją, wizją i strategią uczelni;
- GEP krok po kroku;
- wyzwania, ryzyka i możliwe opory wobec wdrażania GEP;
- rola i obowiązki różnych jednostek i interesariuszy.
W czasie spotkania przedstawione zostaną kluczowe elementy związane z projektowaniem i wdrażaniem planów w uczelni ze szczególnym uwzględnieniem aspektów teoretycznych.
Kiedy i dla kogo?
Terminy szkoleń podamy wkrótce.
Korzyści:
- umiejętność skutecznego wdrażania GEP;
- zdolność do projektowania, wdrażania i monitorowania wskaźników GEP;
- znajomość cyklu PDCA w tworzeniu i wdrażaniu GEP;
- świadomość czynników sukcesu dla GEP;
- umiejętność integrowania komunikacji o GEP w strategii komunikacji uczelni;
- znajomość roli interesariuszy w tworzeniu i wdrażaniu GEPu.
Program:
- jak uczynić plan na rzecz równości szans strategicznym narzędziem zwiększania równości płci?
- dobre praktyki wdrożeniowe;
- analiza szans i ryzyk dla wdrożenia GEP w uczelni;
- przejście z GEP 1.0 do GEP 2.0;
- czynniki sukcesu dla wdrożenia GEP;
- zaangażowanie interesariuszy (współtworzenie dokumentu);
- komunikowanie i upowszechnianie działań na rzecz równości płci;
- mierzenie postępów;
- jakość GEP;
- plan ciągłego doskonalenia.
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrożenie planów na rzecz równości płci zarówno zarządzających tym obszarem jak również osób z administracji, które wspierają realizację procesu.
Adresaci/adresatki: kadra zarządzająca wyższego szczebla; kadra zarządzająca niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy); kadra administracyjna
Czas trwania szkolenia: 7 godzin
Forma szkolenia: stacjonarne
Kiedy i dla kogo?
Termin kolejnego szkolenia podamy wkrótce.
Korzyści:
- poznanie roli zarządzania różnorodnością na uczelni wyższej;
- umiejętność wdrażania założeń zarządzania różnorodnością do różnych obszarów funkcjonowania uczelni;
- znajomość regulacji i dobrych praktyk w obszarze zarządzania różnorodnością;
- poznanie dokumentów takich jak polityka i strategia różnorodności i włączenia jako dokumentów porządkujących zagadnienia organizacyjne.
Program:
- rola różnorodności i włączenia:
- prawa człowieka i ich wpływ na zarządzanie uczelnią;
- intersekcjonalność w działaniach na rzecz różnorodności;
- dlaczego różnorodność i włączenie są ważne na uczelni? - jak zacząć praktykować zarządzanie różnorodnością?
- różnorodność w procesach zarządzania uczelnią;
- ustalanie priorytetów;
- komunikowanie o różnorodności. - polityka i strategia różnorodności i włączenia:
- kluczowe obszary;
- ustalanie wskaźników;
- monitorowanie działań.
Warsztat obejmuje podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem różnorodnością i włączaniem, W czasie spotkania osoby uczestniczące będą miały możliwość poznania kluczowych obszarów zarządzania uczelnią z perspektywy różnorodności i włączenia.
Kiedy i dla kogo?
-
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
27.11.2024 r./ stacjonarne/ 10:00-15:00/ Wydział Zarządzania / trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
29.11.2024 r./ online/ 10:00-13:00/ trenerka: dr Agata Rudnicka
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- poznanie istoty dyskryminacji, jej rodzajów i przejawów w organizacji;
- zrozumienie wyzwań i kosztów związanych z pojawianiem się negatywnych zjawisk w organizacji;
- umiejętność definiowania sytuacji dyskryminacyjnych i ukrytych uprzedzeń oraz ich eliminowania;
- zwiększenie świadomości mechanizmów stojących u podstaw dyskryminacji, uprzedzeń i stereotypów i możliwości ich przerywania;
- umiejętność rozpoznania niewłaściwych zachowań w organizacji.
Program:
- kwestia dyskryminacji i konsekwencje bycia dotkniętym dyskryminacją;
- rodzaje nieodpowiednich zachowań w miejscu pracy;
- łańcuch dyskryminacji;
- stereotypy i uprzedzenia - czynniki powstawania, mechanizmy i przykłady;
- koszty niewłaściwych zachowań w miejscu pracy;
- nieuświadomione uprzedzenia w miejscu pracy;
- przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom w miejscu pracy.
Warsztat ukierunkowany jest na praktykę. W czasie spotkania osoby uczestniczące poznają mechanizmy towarzyszące powstawaniu stereotypów, uprzedzeń i dyskryminacji a także błędów poznawczych. Tematyka wyzwań organizacyjnych będzie punktem wyjścia do omówienia wybranych sposobów eliminowania tych negatywnych zjawisk z organizacji oraz budowania organizacji szanujących prawa człowieka.
Kiedy i dla kogo?
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
- 04.12.2024 r./ online/ 10:00-13:00/ trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zajęcia zostały odwołane. -
18.12.2024 r./ online/10:00-13:00/ trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zapisz się na szkolenie
Szkolenie dla osób studiujących i doktoryzujących się
-
25.11.2024 r./ stacjonarne/ 14:00-18:00/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych / trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie -
26.11.2024 r./ stacjonarne/ 13:30-17:30/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych / trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie -
27.11.2024 r./ stacjonarne/ 12:00-15:00/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych / trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla osób studiujących i doktoryzujących się
02.12.2024 r./ stacjonarne/ 15:00-19:00/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych/ trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla osób studiujących i doktoryzujących się
04.12.2024 r./ stacjonarne/ 17:00-20:00/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych / trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla osób studiujących i doktoryzujących się
09.12.2024 r./ stacjonarne/ 15:00-19:00/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych / trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla osób studiujących i doktoryzujących się
11.12.2024 r./ stacjonarne/ 17:00-20:00/ Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych / trenerka: mgr Patrycja Chudzicka-Dudzik
Zapisz się na szkolenie
Szkolenia dla pracowników
-
Szkolenie dla kadry zarządzającej wyższego szczebla, kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy), kadry badawczej i dydaktycznej
30.10.2024 r./ online / 10:00-14:00/ trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
06.11.2024 r./ online/ 10:00-13:00/ trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zapisz się na szkolenie -
Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
27.11.2024 r./ online/10:00-13:00/ trenerka: dr Aleksandra Różalska
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
- poznanie naukowego rozumienia terminów: płeć społeczno-kulturowa, różnorodność, intersekcjonalność, mainstreaming, perspektywa włączająca i wrażliwa na różnice;
- odpowiedź na pytanie, dlaczego włączanie kontekstu różnorodności i wielokulturowości w badaniach naukowych (np. pracach dyplomowych) jest ważna i potrzebna;
- praca z narzędziem "koło uprzywilejowania i władzy" (wheel of privilege and power) - autorefleksja nad własnym usytuowaniem społecznym, ekonomicznym i kulturowym;
- refleksja nad tym, jak przygotować pracę dyplomową albo innego rodzaju pracę akademicką w sposób wrażliwy na różnice;
- zapoznanie się z gender/diversity impact assessment - jak krok po kroku wykorzystać to narzędzie w studenckiej pracy badawczej czy zawodowej;
- wymiana doświadczeń z osobami zainteresowanymi problematyką wykluczenia i działaniami antydyskryminacyjnymi.
Program:
- gender/diversity mainstreaming w życiu codziennym i w nauce;
- znaczenie perspektywy płci w nauce - krótkie wprowadzenie do problematyki;
- intersekcjonalność w badaniach i w uniwersytecie - czym jest intersekcjonalna akademia;
- „koło uprzywilejowania i władzy" jako narzędzie rozmowy o wykluczeniu i nakładających się procesach dyskryminacji;
- GIA (Gender Impact Assessment) - narzędzie ułatwiające włączenie perspektywy płci i różnorodności do badań naukowych i prac dyplomowych.
Warsztat ma na celu pokazanie, w jaki sposób można włączać perspektywę płci, różnorodności i intersekcjonalności w działania na uczelni, a przede wszystkim w badania naukowe (bez względu na dyscyplinę naukową). Ma charakter praktyczny polegający na zaznajomieniu osób uczestniczących z konkretnymi narzędziami (wypracowanymi w ramach międzynarodowych projektów badawczych) służącymi ocenie wpływu płci w planowaniu badań. Wprowadza także w problematykę gender mainstreamingu i intersekcjonalności, jak również wyjaśnia wymogi Komisji Europejskiej w tym względzie podczas aplikowania o środki finansowe.
Gender and diversity mainstreaming: How to use intersectionality in everyday life and research
Benefits
- learning the scientific understanding of the following terms: gender, diversity, intersectionality, mainstreaming, inclusive and difference-sensitive perspectives;
- answering the question why including the context of diversity and multiculturalism in scientific research (e.g. diploma theses) is important and necessary;
- working with the "wheel of privilege and power" tool – self-reflection on one's own social, economic and cultural situation;
- reflecting on how to prepare a thesis or other type of academic work in a way that is sensitive to differences;
- getting to know the gender/diversity impact assessment – how to use this tool step by step in student research or professional work;
- exchanging experiences with people interested in the issues of exclusion and anti-discrimination activities.
Programme
- gender/diversity mainstreaming in everyday life and in science;
- the importance of the gender perspective in science – a short introduction to the issue;
- intersectionality in research and at the University – what is an intersectional academy?;
- "wheel of privilege and power" as a tool for talking about exclusion and overlapping processes of discrimination;
- GIA (Gender Impact Assessment) – a tool to facilitate the inclusion of a gender and diversity perspective in scientific research and theses
The goal of the workshop is to show how to incorporate the perspective of gender, diversity and intersectionality into university activities and, above all, into research (regardless of the scientific discipline). It is of a practical nature, consisting in familiarising participants with specific tools (developed as part of international research projects) for assessing the impact of gender in research planning. It also introduces the issues of gender mainstreaming and intersectionality, as well as explains the requirements of the European Commission in this regard when applying for funding.
Kiedy i dla kogo?
- Szkolenie dla kadry administracyjnej, kadry badawczej i dydaktycznej, kadry zarządzającej wyższego szczebla; kadry zarządzającej niższego szczebla (dyrektorzy i kierownicy)
21.11.2024 r./ stacjonarne/ 12:30-14:00/ Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny/ trenerka: dr Izabela Desperak
Zapisz się na szkolenie
Korzyści:
Wprowadzenie w problematykę równościowego języka z uwzględnieniem kwestii tożsamości płciowej ( niebinarności oraz transpłciowości), zapoznanie z rekomendacjami w tym zakresie, oraz omówienie pytań i wątpliwości dotyczących codziennej komunikacji w UŁ. Zastanowimy się wspólnie jak się zwracać do osób nie cispłciowych i jak komunikować się ze wszystkimi w taki sposób, by nikogo nie wykluczyć
Asystentka w Katedrze Amerykanistyki i Mass Mediów, współpracuje z Ośrodkiem Naukowo-Badawczym Problematyki Kobiet Uniwersytetu Łódzkiego. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje w obszarze interdyscyplinarnych studiów genderowych. Współredaktorka tomu poświęconego tematyce gender w życiu społecznym i kulturze. Uczestniczka kilkudziesięciu konferencji i warsztatów naukowych w kraju i zagranicą. Badaczka, wykładowczyni i członkini zarządu w międzynarodowych projektach naukowych (np. UPGEM, WS Debate, ACT, INSPIRE) i dydaktycznych (np. GEMMA, InterGender).
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii UŁ, trener biznesu i umiejętności interpersonalnych. Specjalizuje się w rozwoju umiejętności szefowskich i menedżerskich, budowaniu i usprawnianiu pracy zespołów, zarządzaniu emocjami w pracy menedżera, pomocy w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i wdrażaniu zmian, facylitacji i moderacji, działaniach ukierunkowanych na poprawę relacji w miejscu pracy (zarówno w otoczeniu wewnętrznym, jak i zewnętrznym organizacji) przy równoczesnym zwiększaniu efektywności.
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiuntka Zakładzie Psychologii Klinicznej i Psychopatologii w Instytucie Psychologii UŁ, psycholożka, trenerka umiejętności interpersonalnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z dobrostanem psychicznym dzieci, młodzieży i dorosłych, gdzie była współautorką interaktywnych materiałów szkoleniowych dla edukatorów, mających na celu kształtowanie i rozwijanie kompetencji interpersonalnych wspierających szeroko rozumiany dobrostan psychiczny.
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną w Instytucie Psychologii UŁ, trenerka umiejętności interpersonalnych od 2010 roku. Współtwórczyni merytoryczna platform e-learningowych i e-coachigowych. Projektuje i realizuje programy szkoleniowe, dydaktyczne oraz gry symulacyjne w biznesie i edukacji. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu współpracy i efektywności osobistej, komunikacji i asertywności, różnorodności i inkluzywności, regulacji emocji i zarządzania stresem oraz wspierania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego RESET.
Doktor habilitowany w naukach o zarządzaniu i jakości. Zajmuje się społecznymi i środowiskowymi aspektami zarządzania, społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw (CSR), etyką biznesu, zarządzaniem środowiskowym oraz problematyką rozwoju zrównoważonego; osobnym obszarem jego zainteresowania i działalności praktycznej jest zarządzanie organizacjami pozarządowymi oraz w sektorze przedsiębiorczości społecznej. Jest autorem, współautorem i redaktorem kilku książek, oraz autorem ponad 100 artykułów naukowych i popularnonaukowych.
Doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, magistra stosunków międzynarodowych (studia amerykanistyczne), adiunkta w Katedrze Badań Kulturowych Wydziału Filologicznego, kierowniczka Ośrodka Naukowo-Badawczego Problematyki Kobiet UŁ, ekspertka w dziedzinie gender studies, kierowniczka międzynarodowych projektów badawczych RESET (Horyzont 2020) i FEAST (Horyzont Europa) oraz studiów magisterskich GEMMA (Erasmus Mundus), wykonawczyni w projekcie MiEN “Teatralne dziedzictwo polskich migrantów. Interdyscyplinarne badania kultury polskiej za granicą”.
Od 15 lat zawodowo zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonego. Doktor nauk ekonomicznych. Od początku swojej aktywności zawodowej zajmuje się edukacją i promocją zrównoważonego rozwoju i CSR. Związana z Wydziałem Zarządzania UŁ. Ekspertka Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Członkini Rady Naukowej Centrum Innowacji Społecznych UŁ oraz Rady Programowej Centrum Studiów Zrównoważonego Rozwoju UŁ. W latach 2010-2021 prezeska Fundacji CSR Impact. W latach 2018-2020 Pełnomocniczka Rektora UŁ ds. społecznej odpowiedzialności uczelni. Zaangażowana społecznie w działania na rzecz upowszechniania CSR m.in. w ramach Fashion Revolution Poland, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego (praca nad standardem ISO 26000, koordynacja działań związanych z publikacją ISO 20400), Ministerstwa Gospodarki (od 2009 do teraz, w ramach członkostwa i przewodniczenia grupom roboczym. Głównymi obszarami jej zainteresowań są: strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności, zrównoważone modele biznesowe, problematyka rozwoju zrównoważonego i odpowiedzialności w łańcuchach dostaw oraz kwestie związane z edukacją na rzecz CSR i rozwoju zrównoważonego a także przedsiębiorczość społeczna. Szczególnie bliska jest jej problematyka mody zrównoważonej i odpowiedzialnej. Członkini zespołów realizujących międzynarodowe projekty edukacyjne i badawcze. Uczestniczka wielu konferencji naukowych i branżowych poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju, CSR i łańcucha dostaw. Prelegentka i moderatorka na wydarzeniach poświęconych problematyce zrównoważonego rozwoju. Współpracuje z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych sektorów wspierając je w zmianie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Certyfikowana trenerka, menadżerka projektów, tutorka, mediatorka. Nieustannie pracuje nad doskonaleniem kompetencji szkoleniowych poprzez udział w licznych kursach i szkoleniach. Pasjonatka metody Design Thinking. Została wyróżniona jako jedna z kobiet polskiego CSRu przez FOB (2013) oraz jedna z 25 Liderek Zrównoważonego Rozwoju przez Forbes Women (2021).
Doktora nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunktka i zastępczyni dyrektora w Instytucie Psychologii UŁ Aktualnie związana zawodowo z Zakładem Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną, gdzie pracuje dydaktycznie oraz prowadzi badania naukowe, głównie dotyczące różnych aspektów życia rodzinnego. Doświadczenie praktyczne zdobywała udzielając wsparcia psychologicznego oraz prowadząc warsztaty i treningi dla różnych grup wiekowych m.in. z zakresu akceptacji, tolerancji, problematyki wartości, wzorów i autorytetów czy też konfliktów rodzinnych. Uczestniczka europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z redukcją stresu i edukacją włączającą, gdzie była współautorką interaktywnych gier i materiałów szkoleniowych dla edukatorów, pomagających promować włączenie w różnych obszarach w oparciu o równość płci i dywersyfikację kontekstu społeczno-kulturowego. Aktualnie członkini zespołu projektowego RESET.
Asystentka w Zakładzie Psychologii Pracy, Organizacji i Doradztwa Kariery w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, psycholożka, trenerka biznesu i umiejętności interpersonalnych. W pracy badawczej podejmuje zagadnienie rozwoju kapitału psychologicznego w kontekście efektywności zawodowej pracowników i budowania dobrostanu. Członkini zespołu projektowego GIG-OSH, wykonawczyni w projekcie RESET. W pracy trenerskiej specjalizuje się w rozwoju umiejętności psychospołecznych związanych z regulacją emocji i napięcia, komunikacją, budowaniem relacji i dobrostanu w miejscu pracy i poza nim.
KONTAKT
Jeśli macie Państwo pytania związane ze szkoleniami w ramach GEP zapraszamy do kontaktu mailowego z:
- koordynatorką projektu dr Aleksandrą Różalską - aleksandra.rozalska@uni.lodz.pl lub
- koordynatorką szkoleń dr Agatą Rudnicką-Reichel - agata.rudnicka@uni.lodz.pl