PROFIL PRACOWNIKA: Paulina Szymańska

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

W obszarze obowiązków dydaktycznych:

  • prowadzę zajęcia dydaktyczne ze studentami (m.in. Pomoc psychologiczna, Projektowanie i realizacja badań psychologicznych, Trening asertywności, Cyberpsychology);
  • jestem promotorką i recenzentką prac magisterskich;
  • uczestniczę w międzynarodowych programach edukacyjnych,

Do moich obowiązków naukowych należy:

  • prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych, głównie w obszarze psychologii społecznej i rodzinnej;
  • pozyskiwanie środków na badania naukowe, m.in. przez aplikowanie w konkursach (Horyzont 2020, IDUB, NCN);
  • publikowanie wyników prowadzonych badań w punktowanych czasopismach naukowych i monografiach naukowych;
  • uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych.

W odniesieniu do działalności organizacyjnej:

  • jestem członkinią Rady Wydziału Nauk o Wychowaniu, Zespołu ds. Promocji IP oraz Zespołu ds. łączenia ról rodzinnych i zawodowych.
  • organizuję konferencje,sympozja, seminaria w Instytucie Psychologii.

BIOGRAM

Pracuję na stanowisku naukowo-dydaktycznym w Instytucie Psychologii od 2011 roku. W 2018 roku uzyskałam z wyróżnieniem stopień doktora nauk społecznych w zakresie psychologii. W latach 2020-2024 pełniłam funkcję zastępczyni Dyrektor Instytutu Psychologii ds. Dydaktycznych.  Uczestniczyłam w europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z redukcją stresu i edukacją włączającą, gdzie byłam współautorką interaktywnych gier i materiałów szkoleniowych dla edukatorów, pomagających promować włączenie w różnych obszarach.

Jako praktyk wspieram pacjentów indywidualnych oraz pary i rodziny w sytuacjach kryzysowych. Od kilkunastu lat współpracuję z placówkami edukacyjnymi, organizacjami publicznymi i prywatnymi popularyzując wiedzę psychologiczną oraz prowadząc szkolenia i warsztaty z zakresu kompetencji psychospołecznych dla różnych grup wiekowych. 

ZAINTERESOWANIA

Badawczo zajmuję się funkcjonowanie osób w okresie wczesnej dorosłości. W szczególności interesują mnie takie zagadnienia jak:

  • cyfryzacja życia społecznego i jej konsekwencje: phubbing, sharenting,  technoferencja, virtual reality, psychologiczne aspekty AI
  • społeczne aspekty procesu terapeutycznego oraz percepcji terapeuty;
  • systemowe ujęcie rodziny (w tym funkcjonowanie w roli matki i ojca);
  • work-life balance

 

OSIĄGNIECIA

Wybrane projekty naukowe i edukacyjne:

  • RESET Wspólne działania w zakresie promowania równości w nauce i doskonałości naukowej"  (wykonawca; Horyzont 2020, 2021-2024)
  • „Technoferencja rodzicielska a inter- i intraperspnalny kontekst macierzyństwa" - Grant dla młodych badaczy IDUB 2022 (kierownik)
  • „Technoferencja rodzicielska a kształtowanie wspierającego środowiska rodzinnego przez matki – perspektywa teorii autodeterminacji” (kierownik; Miniatura 5)
  • „VRXanny. Virtual reality for anxiety and mental stress reduction in university students” (wykonawca; Erasmus+ 2021 – 2024)
  • „Dlaczego brat bratu wilkiem? O uwarunkowaniach relacji z rodzeństwem we wczesnej dorosłości” (kierownik; Dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w 2018r.)
  • „Pomiar afektu pozytywnego i negatywnego u dzieci. Polska adaptacja Positive and Negative Affect Schedule for Children (PANAS–C)” (wykonawca; Grant Dziekana Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego na rok 2017)
  • „Hey! Teachers, don`t leave the kids alone!” (wykonawca; Erasmus+ 2016 – 2018).

Nagrody Rektora UŁ: za działalność dydaktyczną 2023, organizacyjną 2023, naukową 2019

KONTAKT I DYŻURY

e-mail: paulina.szymanska@now.uni.lodz.pl

DYŻURY CYKLICZNEWTOREK


09:00 - 10:15W dn. 19.11.24 dyżur odwołany / p. 4.25, Aleja Rodziny Scheiblerów 2

 

DYŻURY OKOLICZNOŚCIOWE