PROFIL PRACOWNIKA: Paulina Szymańska
dr Paulina Szymańska
PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
W obszarze obowiązków dydaktycznych:
- prowadzę zajęcia dydaktyczne ze studentami (m.in. Pomoc psychologiczna, Projektowanie i realizacja badań psychologicznych, Trening asertywności, Cyberpsychology);
- jestem promotorką i recenzentką prac magisterskich;
- uczestniczę w międzynarodowych programach edukacyjnych,
Do moich obowiązków naukowych należy:
- prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych i pracach rozwojowych, głównie w obszarze psychologii społecznej i rodzinnej;
- pozyskiwanie środków na badania naukowe, m.in. przez aplikowanie w konkursach (Horyzont 2020, IDUB, NCN);
- publikowanie wyników prowadzonych badań w punktowanych czasopismach naukowych i monografiach naukowych;
- uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych.
W odniesieniu do działalności organizacyjnej:
- jestem członkinią Rady Wydziału Nauk o Wychowaniu, Zespołu ds. Promocji IP oraz Zespołu ds. łączenia ról rodzinnych i zawodowych.
- organizuję konferencje,sympozja, seminaria w Instytucie Psychologii.
BIOGRAM
Pracuję na stanowisku naukowo-dydaktycznym w Instytucie Psychologii od 2011 roku. W 2018 roku uzyskałam z wyróżnieniem stopień doktora nauk społecznych w zakresie psychologii. W latach 2020-2024 pełniłam funkcję zastępczyni Dyrektor Instytutu Psychologii ds. Dydaktycznych. Uczestniczyłam w europejskich projektów badawczych i edukacyjnych związanych z redukcją stresu i edukacją włączającą, gdzie byłam współautorką interaktywnych gier i materiałów szkoleniowych dla edukatorów, pomagających promować włączenie w różnych obszarach.
Jako praktyk wspieram pacjentów indywidualnych oraz pary i rodziny w sytuacjach kryzysowych. Od kilkunastu lat współpracuję z placówkami edukacyjnymi, organizacjami publicznymi i prywatnymi popularyzując wiedzę psychologiczną oraz prowadząc szkolenia i warsztaty z zakresu kompetencji psychospołecznych dla różnych grup wiekowych.
ZAINTERESOWANIA
Badawczo zajmuję się funkcjonowanie osób w okresie wczesnej dorosłości. W szczególności interesują mnie takie zagadnienia jak:
- cyfryzacja życia społecznego i jej konsekwencje: phubbing, sharenting, technoferencja, virtual reality, psychologiczne aspekty AI
- społeczne aspekty procesu terapeutycznego oraz percepcji terapeuty;
- systemowe ujęcie rodziny (w tym funkcjonowanie w roli matki i ojca);
- work-life balance
OSIĄGNIECIA
Wybrane projekty naukowe i edukacyjne:
- „RESET Wspólne działania w zakresie promowania równości w nauce i doskonałości naukowej" (wykonawca; Horyzont 2020, 2021-2024)
- „Technoferencja rodzicielska a inter- i intraperspnalny kontekst macierzyństwa" - Grant dla młodych badaczy IDUB 2022 (kierownik)
- „Technoferencja rodzicielska a kształtowanie wspierającego środowiska rodzinnego przez matki – perspektywa teorii autodeterminacji” (kierownik; Miniatura 5)
- „VRXanny. Virtual reality for anxiety and mental stress reduction in university students” (wykonawca; Erasmus+ 2021 – 2024)
- „Dlaczego brat bratu wilkiem? O uwarunkowaniach relacji z rodzeństwem we wczesnej dorosłości” (kierownik; Dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich w 2018r.)
- „Pomiar afektu pozytywnego i negatywnego u dzieci. Polska adaptacja Positive and Negative Affect Schedule for Children (PANAS–C)” (wykonawca; Grant Dziekana Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego na rok 2017)
- „Hey! Teachers, don`t leave the kids alone!” (wykonawca; Erasmus+ 2016 – 2018).
Nagrody Rektora UŁ: za działalność dydaktyczną 2023, organizacyjną 2023, naukową 2019
KONTAKT I DYŻURY
e-mail: paulina.szymanska@now.uni.lodz.pl
DYŻURY CYKLICZNEWTOREK
09:00 - 10:15W dn. 19.11.24 dyżur odwołany / p. 4.25, Aleja Rodziny Scheiblerów 2
DYŻURY OKOLICZNOŚCIOWE