TŁUMACZENIA
TŁUMACZENIE DOKUMENTÓW NA JĘZYK POLSKI JEST OBOWIĄZKOWE!
⇒ Procedury urzędowe często wymagają tłumaczeń przysięgłych z języka angielskiego na polski. W przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia w Polsce, dostęp do tłumaczy przysięgłych poza granicami kraju jest zazwyczaj ograniczony lub czas na tłumaczenie jest niewystarczający. W związku z tym zostaniesz poproszony o odwiedzenie dziekanatu po 2–3 tygodniach, aby zabrać oryginalne dokumenty do tłumaczenia, jeśli jeszcze nie zostało to zrobione.
Następujące poświadczenia wymagają tłumaczenia przysięgłego w celu uznania wykształcenia w Polsce:
Świadectwo ukończenia szkoły średniej z wykazem ocen
Zaświadczenie o uprawnieniu do podjęcia studiów
⇒ Po przetłumaczeniu dokumentów musisz przynieść tłumaczenia i oryginały dokumentów z powrotem na swój Wydział, a kopię tłumaczeń do BWZ. Jeśli jesteś studentem studiów licencjackich, przeczytaj o PROCEDURZE UZNAWALNOŚCI. Ponadto podczas ubiegania się o zezwolenie na pobyt możesz potrzebować tłumaczeń przysięgłych dokumentów w języku obcym. Język polski jest (jedynym) językiem urzędowym w Polsce.
♦ Kandydaci z dokumentami z Uzbekistanu powinni skontaktować się z Ambasadą RP w Taszkencie w celu oficjalnego przetłumaczenia dyplomu/zaświadczenia na język polski. Po przyjeździe do Polski kandydaci będą musieli uzyskać tłumaczenie przysięgłe na język polski w Ambasadzie Uzbekistanu w Warszawie.
UZNANIE ŚWIADECTWA
TYLKO DLA STUDENTÓW STUDIÓW LICENCJACKICH
Nie dotyczy to studentów studiów magisterskich i doktoranckich.
Ten krok mogą również pominąć studenci z krajów, w których Polska ma umowy o wzajemnym uznawaniu.
Są to między innymi:
⇒ wszystkie kraje UE i kraje należące do EFTA,
Australia,
Kanada,
Chile,
Kolumbia,
Kostaryka,
Izrael,
Japonia,
Meksyk
Nowa Zelandia,
Korea Południowa
Turcja,
Ukraina,
USA
Studenci z wyżej wymienionych krajów nie muszą uznawać swoich certyfikatów.
Uznawalność
Uznawalność to ostatni krok, aby Twoje poświadczenia sprawdziły się w polskiej edukacji. Upewnij się, że posiadasz już legalizację / Apostille z Ambasady RP w kraju, w którym się uczyłeś (obowiązkowe!) oraz (jeśli tak zalecił BWZ) zaświadczenie o uprawnieniu do podjęcia studiów od odpowiedniego krajowego lub terytorialnego Kuratorium Oświaty (niektóre świadectwa nie potrzebują tego potwierdzenia).
DLACZEGO MUSISZ UBIEGAĆ SIĘ O UZNAWALNOŚĆ?
♦ Jest to wymóg polskiego prawa. Bez uznania Uniwersytet Łódzki (UŁ) nie wyda Ci dyplomu, który otrzymuje każdy student po zakończeniu studiów. Uznanie świadectwa maturalnego jest niezbędne do uzyskania dyplomu licencjata (lub dyplomu pierwszego stopnia) w Polsce.
► Studenci I roku studiów licencjackich muszą ubiegać się o uznawalność w Kuratorium Oświaty w Łodzi i złożyć wynik w UŁ do końca pierwszego semestru. Niespełnienie tego warunku oznacza, że Uniwersytet Łódzki nie będzie mógł przyznać Ci dyplomu licencjata.
Rozpoczęcie: Pod koniec października (po dopełnieniu wszystkich niezbędnych procedur w dziekanacie, uzyskaniu legitymacji studenckiej, rejestracji w systemie USOS oraz zapisaniu się na zajęcia fakultatywne i WF), ale nie później niż w połowie listopada.
Termin: Złożyć na Uniwersytecie Łódzkim list potwierdzający uznanie do 31 stycznia.
Odwiedź DZIEKANAT na swoim Wydziale i poproś o oryginały dokumentów. Zestaw powinien zawierać świadectwo dojrzałości, wykaz ocen i potwierdzenie zaświadczenia o uprawnieniu do podjęcia studiów.
Znajdź TŁUMACZA PRZYSIĘGŁEGO, korzystając z oficjalnej listy Ministerstwa Sprawiedliwości. Przetłumacz i potwierdź swoje dane uwierzytelniające.
Zaświadczenia i tłumaczenia przysięgłe należy dostarczyć do Kuratorium Oświaty w Łodzi (ul. Więckowskiego 33). Upewnij się, że załączasz wszystkie dokumenty niezbędne do procedur uznawania i nie zapomnij o kopii paszportu. Zapytaj o datę odbioru listu potwierdzającego uznanie.
Odbierz list uznania z Kuratorium Oświaty w Łodzi. Wykonaj kserokopie zaświadczeń, tłumaczeń przysięgłych i listu uznania.
Zwróć oryginały swoich zaświadczeń, tłumaczeń i listu uznania do DZIEKANATU. Następnie dostarcz wszystkie kserokopie do BWZ.
Bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jakie dokumenty należy zabrać ze sobą do Kuratorium Oświaty, można znaleźć na tej stronie internetowej www.kuratorium.waw.pl/en/nostrification-of-certi/8177, Recognition-of-certificates-or-the-level-of-education-or-rights-to-continue-educ.html (ten przewodnik jest przygotowany przez Kuratorium Oświaty w Warszawie; upewnij się, że odwiedzasz Kuratorium Oświaty w Łodzi).
Udaj się do DZIEKANATU na swoim Wydziale i poproś o oryginalne dokumenty. Zestaw powinien zawierać:
Świadectwo ukończenia szkoły średniej: zalegalizowany (pieczęcią lub załącznikiem) oryginał (lub oficjalny duplikat) świadectwa (świadectw) ukończenia szkoły średniej, które składasz do przyjęcia na studia wyższe w swoim kraju (polski odpowiednik: Matura).
Wykaz ocen: Dokumentacja potwierdzająca naukę (liceum) zawierająca listę zajęć i otrzymanych ocen – dotyczy to tylko przypadków, gdy nie jest ona uwzględniona w poprzednim dokumencie.
Potwierdzenie zaświadczenia o uprawnieniu do podjęcia studiów: Dokument stwierdzający, że przedłożone zaświadczenie uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na uczelnię wyższą dowolnego typu w systemie edukacji kraju, w którym świadectwo zostało wydane - dotyczy to tylko sytuacji, gdy takie zaświadczenie nie jest zawarte w samym świadectwie.
Skontaktuj się z TŁUMACZEM PRZYSIĘGŁYM. Listę można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości i wykonać tłumaczenia przysięgłe swojego zestawu poświadczeń.
STYPENDIA
STYPENDIUM
Każdy student może ubiegać się o stypendium rektora (za dobre oceny). Dodatkowe punkty przyznawane są za osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne. Stypendium to jest dostępne od II roku studiów. Jednostką odpowiedzialną za stypendia jest Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów.
Więcej o stypendium https://www.uni.lodz.pl/strefa-studenta/wsparcie/stypendia
ZAPOZNAJ SIĘ Z NAJNOWSZYMI INFORMACJAMI I KOMUNIKATAMI
Studenci i doktoranci wszystkich uczelni w Polsce mogą ubiegać się o różnego rodzaju stypendia. Stypendia te są przyznawane za wyniki w nauce, potrzeby finansowe lub niepełnosprawność. Jeśli znajdziesz się w tymczasowej sytuacji kryzysowej, możesz również ubiegać się o zapomogę, która jest formą awaryjnego wsparcia finansowego.
Aby uzyskać więcej informacji, w tym szablony wniosków, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów:
e-mail: cos@uni.lodz.pl
REGULAMIN ŚWIADCZEŃ STYPENDIALNYCH DLA STUDENTÓW I DOKTORANTÓW UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO - https://www.bip.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/za%C5%82%C4%85cznik_nr_1_-_Regulamin_%C5%9Bwiadcze%C5%84_stypendialnych_12.09.2022r..pdf
STYPENDIUM REKTORA
Wymagania
Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów informuje, że wnioski o Stypendium Rektora na rok akademicki 2024/2025 można składać za pośrednictwem platformy USOSweb od początku października do połowy października. Wydrukowany i podpisany wniosek należy dostarczyć do odpowiedniego Dziekanatu w określonym terminie.
Stypendium Rektora przyznawane jest 10% najlepszych studentów na każdym kierunku studiów Uniwersytetu Łódzkiego. Absolwenci szkół średnich, którzy właśnie zostali przyjęci na studia pierwszego stopnia, są również uprawnieni do ubiegania się o stypendium, jeżeli są:
Finalistami lub laureatami konkursów międzynarodowych
Finalistami lub laureatami konkursów centralnych
Zdobywcami medali w zawodach sportowych o tytuł Mistrza Polski
Co ważne, profil konkursu nie musi być powiązany z kierunkiem studiów.
Procedura odwoławcza
Jeśli nie otrzymasz stypendium i nie zgadzasz się z decyzją, możesz się odwołać w ciągu 14 dni od otrzymania kopii papierowej. Odwołanie, w tym wytłumaczenie dlaczego nie zgadzasz się z decyzją, należy przesłać do Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów.
Jak się zgłosić
Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów Uniwersytetu Łódzkiego oraz Uczelniany Studencki Komitet Stypendialny i Społeczny Uniwersytetu Łódzkiego informują, że wnioski na rok akademicki 2024/2025 będą przyjmowane za pośrednictwem platformy USOSweb na następujących etapach:
Etapy aplikacji
ETAP 1
Rejestracja i złożenie zarejestrowanych wniosków w formie papierowej w dziekanacie swojego wydziału.
ETAP 2
Opracowanie list rankingowych (lista alfabetyczna z podziałem na kierunki studiów, bez podziału na lata, tryb i formę studiów).
ETAP 3
Przesłanie list rankingowych do COSiD-SB.
ETAP 4
Rozpoczęcie prac UKSS-S i UKSS-D.
W celu otrzymania stypendium Rektora w roku akademickim 2024/2025 należy wykonać następujące czynności:
Złóż wniosek: zakończ proces składania wniosku na platformie USOSweb od początku października do połowy października.
Dostarcz wydrukowany wniosek: Upewnij się, że podpisany wniosek zostanie dostarczony do odpowiedniego dziekanatu w określonym terminie.
Poczekaj na listy rankingowe: zostaną one skompilowane i wysłane do COSiD-SB do .../.../…/../…..
Monitoruj postępy: Ostateczny proces decyzyjny odbędzie się od .../.../… do .../.../…/.../../…...
Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat procesu i niezbędnej dokumentacji, odwiedź platformę USOSweb lub skontaktuj się z Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów.
Jak ubiegać się o stypendium rektora
Przewodnik krok po kroku
Zaloguj się do USOSweb:
Wejdź na swoje konto USOSweb.
Przejdź do sekcji Dla wszystkich -> Wnioski.
Wybierz Wniosek o Stypendium Rektora dla odpowiedniego obszaru.
Wybierz swój obszar:
Możesz złożyć wniosek dotyczący dowolnego obszaru studiów.
Pamiętaj, że stypendium możesz otrzymać tylko w jednym wybranym obszarze.
Studenci pierwszego roku:
Jeśli jesteś studentem pierwszego roku przyjętym jako finalista lub zwycięzca międzynarodowego konkursu, finalista lub zwycięzca konkursu na poziomie centralnym lub medalista w zawodach sportowych o tytuł Mistrza Polski, możesz również złożyć wniosek.
Podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego zostaniesz przekierowany do okna wyboru konkursu. Zaznacz odpowiednie pole, które Cię dotyczy.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Zostaniesz poprowadzony przez kolejne ekrany aplikacji. Postępuj zgodnie z wyświetlanymi komunikatami i instrukcjami.
Zweryfikuj dane osobowe:
Upewnij się, że Twoje dane osobowe pobrane z systemu USOS są poprawne.
Jeśli dane dotyczące Twojego miejsca zamieszkania są nieaktualne lub niekompletne, odwiedź Dziekanat swojego wydziału, aby je zaktualizować.
Podaj dane konta bankowego:
Musisz podać numer konta bankowego, na które zostanie przelane stypendium.
Jeśli numer konta podany we wniosku jest prawidłowy, dalsze działania nie są wymagane.
Jeśli brakuje numeru konta lub chcesz go zmienić, wprowadź prawidłowe dane w zakładce Moje studia -> Stypendia -> Studenckie konto bankowe.
Uwaga: Jeśli nie podasz numeru konta, nie będziesz mógł przejść do kolejnych ekranów wniosku.
Numery kont można aktualizować w okresie rejestracji wniosku tylko do ……………………………………/../….
Wszystkie stypendia wypłacane przez Uniwersytet Łódzki będą przekazywane na podany przez Ciebie numer konta.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji lub pomocy prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów.
Ubieganie się o Stypendium Rektora
Wymogi Kwalifikacyjne:
- Wszystkie zaliczenia i egzaminy określone w planach i programach studiów na rok akademicki 2024/2025 muszą zostać zakończone do 30.09.2025 r., zgodnie z Regulaminem Stypendialnym.
- Musisz mieć minimalną średnią ważoną ocenę 4,0000 na rok akademicki 2024/2025. Wprowadź tę średnią do czterech miejsc po przecinku (np. 4.0000) w aplikacji. Należy pamiętać, że wprowadzona średnia ocen jest wstępna; ostateczna średnia obliczona przez dziekanat zostanie wykorzystana w ocenie. Musisz wypełnić pole średniej oceny w aplikacji zgodnie z informacjami na ekranie. Średnią ważoną ocen oblicza się zgodnie z Regulaminem Stypendialnym (§ 30.3–5).
- Uwzględnij we wniosku wszelkie osiągnięcia naukowe, artystyczne lub sportowe. Kwalifikują się osiągnięcia od roku akademickiego 01.10.2024 do 30.09.2025. Osiągnięcia są dodawane do formularza aplikacji zgodnie z instrukcją zawartą na ekranie definiowania osiągnięć.
Kwalifikujące się osiągnięcia:
Uwzględniane są wyłącznie osiągnięcia z roku akademickiego poprzedzającego rok składania aplikacji (od 01.10.2024 r. do 30.09.2025 r.).
Zapoznaj się z Załącznikiem 11 na platformie USOSweb, aby uzyskać listę kwalifikujących się osiągnięć i wymaganych dokumentów.
Osiągnięcia lub dokumenty niezgodne z Załącznikiem 11 otrzymają wynik 0.
Wypełnienie wniosku:
Upewnij się, że pole opisu dla każdego osiągnięcia jest poprawnie wypełnione, zgodnie z opisem modelu podanym na platformie USOSweb.
Uwzględnij datę dla każdego osiągnięcia.
Rejestracja wniosku:
Po wypełnieniu wszystkich pól zarejestruj aplikację na platformie USOSweb.
Należy pamiętać, że po rejestracji nie można wprowadzać żadnych zmian, z wyjątkiem sytuacji, gdy wniosek zostanie odesłany w celu wprowadzenia poprawek.
Poprawki:
Jeśli jakiekolwiek brakujące elementy zostaną zidentyfikowane przez pracownika Dziekanatu w Państwa dodatkowych osiągnięciach, wniosek zostanie odesłany do poprawy za pośrednictwem platformy USOSweb.
Otrzymasz powiadomienie e-mail z wyszczególnieniem niezbędnych poprawek.
Dokonaj wymaganych poprawek i ponownie zarejestruj wniosek na USOSweb.
Złożenie Dokumentów:
Po zarejestrowaniu wniosku:
Wydrukuj wnoisek z systemu USOSweb (jako plik PDF).
Podpisz wniosek.
Potwierdź swoim podpisem, że kopie dokumentów weryfikujących osiągnięcia są zgodne z oryginałami.
Podpisany wniosek wraz z dokumentami uzupełniającymi należy złożyć w dziekanacie do dnia………………………/../….
Ważny termin:
Zgodnie z Regulaminem Stypendialnym wnioski składane w formie papierowej po …………………………………/….. zostaną odrzucone, jeśli nie będą dostępne żadne środki.
Postępując zgodnie z tymi krokami i upewniając się, że wszystkie dane i dokumenty są dokładne i kompletne, możesz ubiegać się o stypendium rektora. W celu uzyskania dalszych szczegółów i pomocy prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów.
Dodatkowe informacje o stypendium rektora
Zgodnie z punktem 18.3, student nie może ubiegać się o stypendium rektora na innym kierunku studiów, jeśli
- student posiada już tytuł licencjata, inżyniera lub równoważny i ponownie ubiega się o stypendium na studiach pierwszego stopnia.
- posiada już tytuł magistra, magistra inżyniera lub równoważny.
- posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równoważny.
Proces składania aplikacji
- na ekranie 0 wniosku należy wpisać wszystkie wcześniej ukończone kierunki studiów na innych uczelniach w kraju.
- system automatycznie pobierze każdy kierunek studiów ukończony na Uniwersytecie Łódzkim.
- Jeśli student nie kwalifikuje się do ubiegania się o stypendium na kierunku studiów na tym samym poziomie co dotychczasowe studia, system nie przekieruje go do kolejnych formularzy.
Pula uprawnień
- Rektor Uniwersytetu Łódzkiego ustala pulę 10% liczby studentów uprawnionych do otrzymywania stypendium rektora na każdym kierunku studiów, zgodnie z załącznikiem nr 23 do regulaminu stypendiów dla studentów i doktorantów Uniwersytetu Łódzkiego.
Przed złożeniem wniosku o stypendium rektora student musi upewnić się, że rozumie kryteria i sprawdzić, czy się kwalifikuje. W celu uzyskania dalszych szczegółów i pomocy należy skontaktować się z Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów.
Załącznik 11 można pobrać ze strony
https://www.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Serwis_glowny/COSiD/za%C5%82._nr_11_zasady_przyznawania_stypendium_rektora_dla_student%C3%B3w.pdf
Stypendium Ministra za wybitne osiągnięcia
Wymagania:
- Jeśli posiadasz wybitne osiągnięcia naukowe lub artystyczne związane z kierunkiem studiów lub znaczące osiągnięcia sportowe, możesz ubiegać się o Stypendium Ministra Edukacji i Nauki.
- Należy pamiętać, że tylko Rektor może ubiegać się o to stypendium w Twoim imieniu.
- Procedury związane z wewnętrzną selekcją potencjalnych stypendystów są określone na każdej uczelni, więc należy skontaktować się z dziekanatem, aby uzyskać więcej informacji.
Aby uzyskać więcej informacji, w tym konkretne osiągnięcia naukowe, sportowe lub artystyczne, które mogą kwalifikować studenta do stypendium ministerialnego, należy zapoznać się ze szczegółowymi wytycznymi dostępnymi w języku polskim. www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/informacja-na-temat-stypendiow-ministra-edukacji-i-nauki-za-znaczace-osiagniecia-dla-studentow-na-rok-akademicki-20222023-konkurs-sst03
Zapomoga
Wymagania:
- Jeśli znajdziesz się w chwilowo trudnej sytuacji finansowej lub życiowej, możesz ubiegać się o bezzwrotną zapomogę.
- Zapomogi przyznają Wydziałowe Komisje Stypendialno-Socjalne oraz Rektor.
- O taką zapomogę mogą ubiegać się zarówno studenci, jak i doktoranci, którzy rozpoczęli studia doktoranckie przed rokiem akademickim 2019/20. Warto zaznaczyć, że nie dotyczy to doktorantów kształconych w Szkołach Doktorskich.
Jak aplikować*
1. Wypełnij formularz zgłoszeniowy w systemie USOSweb.
2. Wydrukuj formularz i podpisz go czytelnie.
3. Podpisany formularz doręcz w formie papierowej do Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów ( Lumumby 1, 91-404 Łódź).
4. Wniosek powinien zawierać załączniki, które potwierdzają okoliczności zmuszające do ubiegania się o zapomogę.
5. Komplet dokumentów należy dostarczyć w ciągu trzech miesięcy od wystąpienia trudnej sytuacji.
Informacje dodatkowe:
- Tego typu wsparcie możesz otrzymywać nie częściej niż dwa razy w roku (chyba że w ogłoszeniu Rektora podano inaczej).
- Jednorazowa kwota zapomogi może wynosić do 3500 zł.
- Możesz ubiegać się o zapomogę tylko na jednym kierunku studiów, co oznacza, że jeśli studiujesz na dwóch kierunkach jednocześnie, nie możesz ubiegać się dwa razy.
W związku z tym, składając wniosek, poprosimy Cię o zobowiązanie się do nie ubiegania się o zapomogę na więcej niż jednym kierunku studiów.
Sposób złożenia wniosku i dokumenty
Jak złożyć wniosek:
przez USOSweb
Kiedy: w ciągu 3 miesięcy od zaistnienia trudnych okoliczności
REGULAMIN STUDIÓW
Naszą społeczność akademicką tworzą osoby wzajemnie siebie szanujące, respektujące godność i przekonania innych, a także chroniące dobre imię Uniwersytetu Łódzkiego. W końcu bycie studentem Uniwersytetu Łódzkiego zobowiązuje! Od momentu przystąpienia do naszej społeczności będziesz musiał przestrzegać kilku reguł. Ale! Oznacza to również, że my jako Uniwersytet mamy zobowiązania wobec Ciebie! Wszystko to określa Regulamin studiów.
Kluczowe zasady:
- Szacunek dla innych
Traktuj wszystkich członków społeczności uniwersyteckiej z szacunkiem, szanując ich godność i przekonania.
- Ochrona reputacji Uczelni:
Dbaj o dobre imię Uniwersytetu Łódzkiego poprzez swoje działania i postępowanie.
- Wzajemne zobowiązania:
Zrozum, że uniwersytet ma obowiązki wobec Ciebie, tak samo jak Ty masz obowiązki wobec uniwersytetu.
Przestrzegając tych zasad, przyczyniasz się do tworzenia pozytywnego i pełnego szacunku środowiska akademickiego. Szczegółowe informacje można znaleźć w oficjalnym Regulaminie Studiów Uniwersytetu Łódzkiego.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z REGULAMINEM STUDIÓW https://www.bip.uni.lodz.pl/sprawy-studenckie/regulamin-studiow
Prawa i obowiązki
Naszą społeczność akademicką tworzą osoby wzajemnie siebie szanujące, respektujące godność i przekonania innych, a także chroniące dobre imię Uniwersytetu Łódzkiego. W końcu bycie studentem Uniwersytetu Łódzkiego zobowiązuje! Uczelnia ma również zobowiązania wobec Ciebie, zapewniając zrównoważone i sprawiedliwe środowisko akademickie.
Twoje prawa i obowiązki
Regulamin Studiów jest kompleksowym zbiorem przepisów określających organizację studiów, a także prawa i obowiązki studentów. Zasady te zostały przyjęte przez Senat Uniwersytetu Łódzkiego (https://www.uni.lodz.pl/en/ul-authorities/translate-to-english-senat) i są niezbędną lekturą dla wszystkich studentów. Zrozumienie tych przepisów pomoże Ci poruszać się w rzeczywistości uczelnianej.
Zapraszamy do lektury – wiedza wyzwala!
Sekcja I: Przepisy ogólne
Informuje o sposobie załatwiania poszczególnych spraw studenckich, decyzjach podejmowanych w toku studiów oraz o możliwościach odwołania się od nich.
Sekcja II: Prawa i obowiązki ucznia, nagrody i wyróżnienia
- W tej części przedstawiono prawa studenta gwarantowane przez uczelnię, takie jak poszanowanie godności osobistej przez każdego członka społeczności akademickiej, zrzeszanie się w uczelnianych organizacjach studenckich, w szczególności w kołach naukowych oraz zespołach artystycznych, sportowych, i innych.
- Wskazane są również obowiązki studenta, np. student powinien postępować zgodnie z treścią ślubowania, Statutem Uniwersytetu Łódzkiego, Regulaminem Studiów oraz innymi przepisami obowiązującymi na uczelni. Studenci muszą dbać w szczególności o godność studenta i dobre imię uczelni.
- Ta sekcja zawiera przepisy dotyczące organizacji studiów po wpisaniu do rejestru studentów. Zawiera informacje o konieczności podpisania umowy, założenia konta e-mail w domenie uczelni, odbycia obowiązkowego szkolenia, uzyskania zaliczeń, przystąpienia do egzaminów oraz wypełnienia innych obowiązków związanych z realizacją studiów i procedurą antyplagiatową.
- Studentom wyróżniającym się niezwykłymi osiągnięciami w nauce oraz wzorowym ujęciem swoich obowiązków można przyznać nagrody i wyróżnienia Uniwersytetu Łódzkiego, takie jak list gratulacyjny od Rektora czy medal za doskonałe osiągnięcia w nauce.
Sekcja III: Podejmowanie studiów
- Wskazuje sytuacje, w których student może ubiegać się o wznowienie studiów.
- Wyszczególnia przypadki, w których dziekan może uznać przedmioty już zaliczone, np. w przypadku powtarzania roku lub podjęcia studiów po urlopie dziekańskim.
- Określa kryteria przyznawania indywidualnego planu i programu studiów (IPS), a także indywidualnej organizacji studiów (IOS).
Sekcja VI: Zaliczenie semestru/roku studiów
W tej sekcji przedstawiono kryteria:
- Warunkowego zaliczenia.
- Powtarzanie semestru lub roku studiów.
- Zaliczenia przedmiotów niezbędnych do kontynuowania studiów.
Zawiera również szczegółowe informacje:
- Metody zaliczenia i oceny końcowej kursu.
- Prawa i obowiązki studenta związane z zaliczeniem przedmiotu.
- Okoliczności, w których dziekan może skreślić studenta z listy studentów.
Sekcja VIII: Urlopy dziekańskie
Niniejsza sekcja określa okoliczności, w których student może otrzymać urlop dziekański na czas studiów.
Sekcja IX: Praca dyplomowa (magisterska, licencjacka, w tym licencjacka inżynierska)**
Ta sekcja zawiera informacje na temat wymogów i procedur związanych z pracą dyplomową.
Sekcja X: Egzamin dyplomowy
Ta sekcja dotyczy procesu egzaminu dyplomowego (dla tytułów magisterskich, licencjackich i licencjackich naukowych) oraz określa procedury ukończenia studiów.
Podręcznik studiów 2023/2024
www.uni.lodz.pl/fileadmin/Projekty/DOSKONA%9A%C%81O5%C5%C4%86_dydaktyczna_szkoła/Pliki_tok_studi%C3%B3w/t.j._Regulamin_studi%C3%B3w_w_Uniwersytecie_%C5%81%C3%B3dzkim.pdf
Uchwała Senatu + załączniki do Regulaminu studiów 2023/2024 https://baw.uni.lodz.pl/d/55408/5/
REGULAMIN studiów 2022/2023 https://www.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Serwis_glowny/COSiD/t.j._Regulaminu_Studi%C3%B3w_ze_zmian%C4%85_z_25.04.2022_r.pdf
UCHWAŁA Senatu NR 302 Z 25.04.2022 r. baw.uni.lodz.pl/d/54201/5/
SZKOLENIA I WF
Szkolenia Moodle:
Pamiętaj, aby ukończyć następujące obowiązkowe szkolenia na Moodle:
- Szkolenie z BHP w Uniwersytecie Łódzkim
- Prawo autorskie
- Przysposobienie biblioteczne
Zajęcia WF:
Upewnij się, że regularnie uczęszczasz na zajęcia z wychowania fizycznego (WF) zgodnie z planem zajęć.
Te szkolenia i zajęcia są niezbędne dla Twojego rozwoju naukowego i osobistego na Uczelni.
Zakończ je za pośrednictwem platformy internetowej Moodle: www.moodle.uni.lodz.pl Wejdź na platformę za pomocą danych logowania @edu.uni.lodz.pl. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Dziekanatem.
Jeśli nie zaliczysz któregokolwiek z tych szkoleń, możesz nie zaliczyć pierwszego semestru!
ZAJĘCIA WF
Zajęcia wychowania fizycznego (WF):
Zajęcia WF na Uniwersytecie Łódzkim składają się z 30-godzinnego kursu z punktami ECTS. Zapoznaj się z planem zajęć pierwszego semestru, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat zajęć WF. Jeśli to możliwe, zarejestruj się przez system USOS. W razie pytań prosimy o kontakt z biurem Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Łódzkiego. Adres: ul. Styrska 5.
Opcje sportu niewymagającego dużego wysiłku fizycznego:
Jeśli źle się czujesz lub nie możesz uczestniczyć w regularnych zajęciach sportowych, możesz, po konsultacji z lekarzem, zdecydować się na sport który nie wymaga dużego wysiłku fizycznego, np:
- Brydż
- Joga
- Zajęcia relaksacyjne
- Nordic walking
Skontaktuj się ze Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Uniwersytetu Łódzkiego, aby zapytać o zapisanie się na sport niewymagający dużego wysiłku i uzyskać więcej informacji na temat uczestnictwa.