Miejsce I: „Pedagogika przedszkolna z metodyką"
Wiesława Leżańska, Elżbieta Płóciennik, „Pedagogika przedszkolna z metodyką", Wydawnictwo UŁ 2021
Publikacja jest wieloaspektowym kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Za punkt wyjścia służy autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej.
Miejsce II: „Liegko i prosto. Urowień A2-B1. Uczebnoje posobije po russkomu jazyku"
Zoja Kuca, Ełona Curkan-Dróżka, Ewa Bojanowska, Elena Nevzorova-Kmech, Anna Rodak, „Liegko i prosto. Urowień A2-B1. Uczebnoje posobije po russkomu jazyku", Wydawnictwo UŁ 2021
Podręcznik dla uczących się języka rosyjskiego na poziomie A2–B1. Nowoczesne wydanie spełniające najnowsze kryteria glottodydaktyczne i obejmujące wszystkie kompetencje językowe: słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie. Skierowany jest przede wszystkim do studentów kierunków filologicznych i neofilologicznych. Składa się z trzech części, które odpowiadają trzem blokom tematycznym. Znajdują się w nich teksty o różnej orientacji stylistycznej.
Każdy rozdział zawiera materiały tekstowe, zadania potekstowe, zadania związane z materiałami audio, blok reguł i zadań gramatycznych, a także zadań typu komunikatywnego opartych na tekście lub nastawionych na budowanie własnego tekstu w formie dialogicznej i monologowej. Osobne zadania są poświęcone gramatyce, co umożliwia lepsze przyswojenie wprowadzanych reguł gramatycznych. Odbiorca podręcznika znajdzie tu także zadania typu przekładowego, których głównym celem jest kształtowanie kompetencji mowy na poziomie leksykalnym, gramatycznym i składniowym. Podręcznik oferuje także materiały audio, które mają na celu sprawdzenie rozumienia tekstu, a także rozwijanie umiejętności i kompetencji mowy.
Miejsce III: „Design thinking dla edukatorów”
Małgorzata Kołodziejczak, Beata Michalska-Dominiak, Agnieszka Michalska-Żyła, Piotr Grocholiński, Monika Just, „Design thinking dla edukatorów”, Wydawnictwo UŁ 2021
To pierwsze opracowanie na rynku polskim adresowane m.in. do wykładowców wyższych uczelni, nauczycieli wszystkich szczebli kształcenia, szkoleniowców prowadzącym zajęcia metodą design thinking, jak i studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego i do funkcjonowania w świecie biznesu.
Podręcznik jest efektem zaangażowania pięciu osób reprezentujących różne dziedziny badawcze oraz odmienne obszary pracy zawodowej. Połączenie ich pasji i doświadczeń zaowocowało powstaniem opracowania inspirującego do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami, studentami czy uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian.
Laureaci trzeciego miejsca Małgorzata Kołodziejczak, Beata Michalska- Dominiak, Agnieszka Michalska-Żyła, Piotr Grocholiński i Monika Just, współautorzy podręcznika „Design thinking dla edukatorów”.
Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!
Materiał: Wydawnictwo UŁ
Redakcja: Centrum Promocji UŁ