Nowy wpis na blogu!

O tym, jak to jest, przenosić teorię na praktykę przekonała się Karolina Jabłońska. Na naszym blogu dzieli się wrażeniami z realizacji scenariuszy zajęć zawartych w publikacji Aldony Pobojewskiej „Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych”.

 

Jeden z warsztatów przeprowadziłam podczas lekcji etyki. W tej kameralnej grupie praca była łatwiejsza, bowiem uczestnicy zajęć są przyzwyczajeni do stawiania pytań i szukania odpowiedzi poprzez rozmowę w grupie. Dla prowadzącego najtrudniejszym elementem w warsztatach z dociekań filozoficznych jest pilnowanie poprawności wywodu. Wymaga to dużej czujności i skupienia, ponieważ trudności w formułowaniu pytań przez uczniów przekładają się na odbieganie od tematu i istoty podejmowanego tematu. Pomocnymi stają się tu cele warsztatów, o których, jako prowadzący, musimy stale pamiętać.

Cały tekst dostępny jest TUTAJ.