Rola środowiska szkolnego we wzmacnianiu odporności psychicznej uczniów jest kluczowa. Dlatego tak ważne są nowoczesne, aktywne metody pracy: nauczycieli, wychowawców, trenerów, ale też rodziców – mających wpływ na rozwijanie charakterów u dzieci czy młodzieży.
Katarzyna Walęcka-Matyja oraz Elżbieta Napora – autorki książki Mam. Jestem. Mogę. Kształtowanie odporności psychicznej u dzieci i młodzieży – odpowiadają na realną potrzebę wspierania podopiecznych w budowaniu silnej psychiki. Badaczki prezentują program gotowych warsztatów opartych na założeniach pozytywnej psychologii, które pomogą mentorom lepiej przygotować uczniów na sytuacje stresowe.
Publikacja stanowi przystępną pomoc dydaktyczną dla osób pracujących z młodzieżą szkolną lub przedszkolną. Psychoedukacyjne plany treningowe – zawarte w siedmiu cyklach – można łatwo dostosować do wybranych grup wiekowych oraz celów, jakie chcemy osiągnąć. Mam. Jestem. Mogę… to teoretyczno-praktyczne vademecum, dzięki któremu pedagodzy kreatywniej nauczą młodych, jak radzić sobie z porażkami, stawiać czoła wyzwaniom, wzmacniać poczucie własnej wartości, regulować emocje i szukać wartościowych rozwiązań, a do tego budować zdrowe relacje z innymi, wyrażać uczucia czy rozwiązywać konflikty. Proponowane przez autorki ćwiczenia mają przeciwdziałać zaburzeniom psychicznym, na jakie narażona jest współczesna młodzież.
Książka jest już dostępna w sprzedaży.