PROFIL PRACOWNIKA: Angelika Cieślikowska-Ryczko
dr Angelika Cieślikowska-Ryczko
PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
- działalność naukowo-badawcza
- działalnosć dydaktyczna
- rola opiekuna kierunkowego praktyk na specjalności pedagogika resocjalizacyjna
- rola opiekuna praktyk śródrocznych na specjalności pedagogika resocjalizacyjna
BIOGRAM
- doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki socjologiczne;
- magister pedagogiki resocjalizacyjnej;
- magister filologii polskiej;
- w lata 2018-2019 studentka studium scenariopisarskiego w Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych;
- w latach 2019-2021 słuchaczka studiów podyplomowych w Instytucie Filologii Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego; kierunek: specjalizacja nauczycielska dla polonistów.
ZAINTERESOWANIA
- badania terenowe w naukach społecznych
- interpretatywne metody badań
- metoda biograficzna i badania narracyjne
- kryzys penitencjarny rodziny oraz procesy readaptacji społecznej
- edukacja polonistyczna w placówkach wychowawczych i resocjalizacyjnych
- kulturotechnika w oddziaływaniach resocjalizacyjnych
- indywidualne programy pracy resocjalizacyjnej nieletnich
OSIĄGNIECIA
Wybrane publikacje:
monografie autorskie;
Cieślikowska-Ryczko A. (2023) Dorosłe dzieci więźniów. Analiza doświadczeń biograficznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Cieślikowska-Ryczko A. (2022) Rodzice więźniów. Studium doświadczeń, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
artykuły naukowe;
Cieślikowska-Ryczko A. (2023) Grupy "najniższych szans", czyli o organizacji i projektowaniu pracy wychowawczej w przestrzeni schronisk dla nieletnich, "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 622(7), s. 28-38.
Cieślikowska-Ryczko A. (2022) Współpraca rodziców "zdemoralizowanych synów" z instytucjami edukacyjnymi. Perspektywa interakcyjna, "Studia z Teorii Wychowania" 2(39), s. 205-226.
Cieślikowska-Ryczko A. (2021) Wartość poznawcza preambuły. Wykorzystanie autobiograficznego wywiadu narracyjnego w badaniu kryzysu penitencjarnego rodzin, "Biografistyka Pedagogiczna" 1(6), s. 337-359.
Cieślikowska-Ryczko A., Dobińska G. (2020) A Photograph as Material for Analysis and as a Creative Act. Visual Methods in Social Studies - Reflections and Dilemmas, "Creat!vity" 7(18), s. 123-146.
KONTAKT I DYŻURY
Pomorska 46/48 91-408 Łódź