PROFIL PRACOWNIKA: Agnieszka Jaros

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Realizowanie badań naukowych

Popularyzowanie nauki

Prowadzenie zajęć dydaktycznych

ZAINTERESOWANIA

Moje zainteresowania naukowe koncentruja się na: czynnikach chroniących i czynnikach ryzyka w zachowaniach problemowych, naznaczaniu społecznym oraz systemie zapobiegania demoralizacji nieletnich

OSIĄGNIECIA

    • A. Jaros (2019), Risk Factors andProtective Factors in the Family of Origin in the Biographies of Two AdultRehabilitation Centre Wards – Case Study of Two Women, „Przegląd Badań Edukacyjnych”A. Jaros (2018), Kształtowanie się istabilność przekonań w zachowaniach agresywnych - analiza doświadczeńbiograficznych (case study), „Psychologia Wychowawcza”A. Jaros (2018), Samodzielne. Procesusamodzielnienia w doświadczeniach biograficznych byłych wychowanek placówekresocjalizacyjnych, „ResocjalizacjaPolska"
      R. Szczepanik, A. Jaros, M. Staniaszek (2018), Sąd naddemoralizacją nieletnich. Konteksty wychowawczeA. Jaros (2018), Wzbudzanie emocjisamoświadomościowych jako strategia wykorzystywana przez rodziców dorosłychdzieci uzależnionych od alkoholu do wywoływania u nich zmiany zachowania, „Studia nad Rodziną"
      R. Szczepanik, A. Jaros (2016),Technikisocjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym, Łódź.A. Jaros (2016), Współczesne tendencje wterapii współuzależnienia z uwzględnieniem czynników chroniących, A. Karłyk–Ćwik, D. Rybczyńska Adbel – Kawa (red.),Resocjalizacja czarno na białym. Konteksty niedostosowania społecznego i ichpraktyczne odniesienia, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń.
      R. Szczepanik, A. Jaros, M. Staniaszek (2015),Zobowiązanie do określonego postępowania w strukturze sądowych środkówwychowawczych stosowanych wobec nieletnich „Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja"A. Jaros, R. Jaros (2014), Czynnikiryzyka i czynniki chroniące związane z zachowaniami problemowymi - przeglądbadań przeprowadzonych w Polsce, J. E. Kowalska (red.), Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dziecii młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Perspektywa pedagogiczna, Wyd. UŁ,Łódź.
      A. Jaros (2014), Zachowania problemowe i ich korelatyosobowościowe u gimnazjalistów „Resocjalizacja Polska"
      R. Szczepanik, A. Jaros, M. Staniaszek (2014), „Niewiem czego dotyczy to postępowanie w sądzie”. O nadawaniu znaczeń niepożądanymzachowaniom dorastających dzieci „Perspektywy Edukacyjno-Społeczne"J. Szałański, A. Jaros (2006), Qualityand sense of life in patients participating in the methadone programme and inthose aspiring it, „FoliaPsychologica"

                        KONTAKT I DYŻURY

                        Pomorska 46/48 91-408 Łódź

                        poniedziałek: 10:00-12:00 W czasie sesji dyżur odbywa się zdalnie na platformie Teams - proszę o wcześniejszy kontakt mailowy - agnieszka.jaros@now.uni.lodz.pl