Profesor dr hab. Bogdan Gregor całe swoje życie zawodowe związał z  Uniwersytetem Łódzkim. Pracę na Uczelni rozpoczął w 1968 r. W 1971 r. otrzymał stopień naukowy doktora, w 1987 r. – doktora habilitowanego, a w 2002 r. nadano mu tytuł profesora nauk ekonomicznych. Od 1 marca 2004 r. jest zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego.

Wniósł ogromny wkład w rozwój Uniwersytetu Łódzkiego i to we wszystkich sferach: organizacyjnej, naukowej i  dydaktycznej. Pełnił szereg odpowiedzialnych funkcji w  Uczelni. W  latach 1973–1981 był p.o. zastępcy dyrektora Instytutu Obrotu Towarowego. W 1990 r. został prodziekanem Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego, trzy lata później dziekanem tego Wydziału. Był jednym z głównych inicjatorów utworzenia w 1994 r. Wydziału Zarządzania – jego pierwszym i długoletnim dziekanem (1994–2002 i 2005–2008). Był seniorem budowy nowego gmachu Wydziału Zarządzania, oddanego do użytku w 2002 r. W 2008 r. został wybrany na prorektora Uniwersytetu Łódzkiego ds. ekonomicznych. Funkcję tę pełnił przez dwie kadencje (do 31 sierpnia 2016 r.). Od 2002 r. do chwili obecnej kieruje Katedrą Marketingu na Wydziale Zarządzania.

W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX w. aktywnie uczestniczył w organizacji i propagowaniu badań naukowych w ramach Polskiej Akademii Nauk. Był m.in. sekretarzem naukowym Sekcji Łódzkiej Komitetu Badań Rejonów Uprzemysławianych PAN (1972–1980) oraz Komisji Organizacji Przestrzennej Obszarów Wiejskich w  Komitecie Przestrzennego Zagospodarowaniu Kraju PAN (1977–1979), członkiem Sekcji III – Gospodarka Żywnościowa i Obsługa Rolnictwa w Komitecie Organizacji Produkcji Rolnej i Gospodarki Żywnościowej PAN (1978–1980), członkiem Sekcji „Obrót i Przetwórstwo” Komitetu Ekonomiki Rolnictwa PAN (1987–1989). Za działalność na tym polu w 1980 r. otrzymał nagrodę Sekretarza Naukowego PAN.

Sprawował ważne funkcje doradcze na szczeblu centralnym, włączając się aktywnie w transformację polskiej gospodarki w latach dziewięćdziesiątych XX w. Był m.in. członkiem zespołu doradców Komisji Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej przy Senacie RP (1989–1993), członkiem zespołu doradców prezesa Agencji Rynku Rolnego (1990–1993), członkiem Zespołu ds. Rynku Rolnego i Spółdzielczości w Radzie ds. Wsi i Rolnictwa przy Prezydencie RP (1992–1993).

Ma wielkie zasługi dla rozwoju młodej kadry naukowej. Wypromował dziewiętnastu doktorów. Był promotorem Doktoratu Honorowego nadanego przez UŁ prof. Lee Prestonowi z  Uniwersytetu Maryland (USA). Był recenzentem Doktoratu Honorowego nadanego przez UŁ prof. D. Smallbonowi z Kingstom University w Londynie oraz Doktoratu Honorowego nadanego prof. J. Dietlowi przez Akademię im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Przygotował piętnaście recenzji prac habilitacyjnych, dwadzieścia trzy recenzje prac doktorskich oraz cztery wnioski o tytuł profesora.

Profesor B. Gregor ma znaczący wkład w  sferę edukacji. Angażował się w reformowanie i umiędzynarodowienie programów studiów. Był głównym współautorem programu na kierunku „Zarządzanie i  marketing”. Tworzył od strony organizacyjnej i  programowej kierunek „Marketing” oraz studia podyplomowe „Marketingowe zarządzanie firmą” i  „E-commerce”. Walnie przyczynił się do powstania Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania. Uczestniczył w tworzeniu programu Polsko-Francuskich Studiów Zarządzania prowadzonych przez Uniwersytet Łódzki z Uniwersytetem Lyon III we Francji. Wypromował ponad 900 magistrów i licencjatów. W 1979 r. otrzymał nagrodę Ministra za osiągnięcia dydaktyczno-organizacyjne. Rektor UŁ uhonorował prof. Gregora trzydzieści dwa razy nagrodą z tego tytułu.

Profesor B. Gregor ma rozległe kontakty międzynarodowe. Jest stypendystą Fundacji Humboldta i DAAD. Podczas dziewiętnastomiesięcznego stypendium badawczego (1980–1982) realizował swój projekt na kilku niemieckich uniwersytetach (Bonn, Kolonia, Giessen, Getynga, Manheim). Jako visiting professor przebywał na uniwersytetach w USA (Pittsburgh, Maryland), w Hiszpanii (Granada) i w Niemczech (Stuttgart, Karlsruhe). W ostatnich latach prowadził badania empiryczne w wybranych krajach europejskich, dotyczące problematyki handlu elektronicznego.

Zainteresowania naukowe Profesora koncertują się na problematyce: ewolucji marketingu oraz nowych jego koncepcji, badań rynkowych i  marketingowych, wykorzystania nowych technologii informatycznych w marketingu (tzw. e-marketing). Dorobek publikacyjny prof. B. Gregora jest imponujący. Jest autorem lub współautorem ok. trzystu pięćdziesięciu prac, w tym dwudziestu trzech książek/monografii. Część prac została opublikowana w językach obcych (angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, czeski i węgierski). Cechuje je wysoki poziom merytoryczny. Prawie każda praca oparta jest – poza bogatą literaturą – na wynikach własnych badań empirycznych. Dorobek naukowy Profesora wnosi duży wkład w  rozwój nauk o  zarządzaniu, posiada istotne walory metodyczne, ma również duże znaczenie aplikacyjne. O wartości tego dorobku świadczą liczne nagrody. Łącznie Profesor otrzymał osiemnaście nagród za osiągnięcia naukowe, z tego: dwie nagrody Ministra, nagrodę Sekretarza Naukowego PAN, nagrodę Prezydenta m. Łodzi, dwie nagrody Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu i dwanaście nagród Rektora UŁ.

Poza dużym wkładem w  rozwój naukowo-dydaktyczny i  kadrowy Uczelni Profesor ma inne jeszcze osiągnięcia budujące markę i wizerunek Uniwersytetu i miasta Łodzi. W 2010 r. i 2015 r. był przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego Obchodów 65-lecia, a następnie 70-lecia UŁ i Łodzi Akademickiej. Był wówczas jednym z autorów programu „Absolwent VIP”, wdrożonego w 2014 r. Aktywnie uczestniczył w pracach Rady ds. Szkolnictwa Wyższego przy Prezydencie m. Łodzi. W latach 2008–2016 był członkiem Rady, działając w Komisji ds. Rozwoju Łodzi Akademickiej. Profesor był także w latach 2008–2016 członkiem Uniwersyteckiej Komisji Finansowej – organu Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich, a w okresie 2012–2016 został przewodniczącym Komisji. Ma również duży wkład w rozwój Fundacji UŁ, pełniąc w latach 2008–2016 funkcję przewodniczącego Rady. To z jego inicjatywy w 2013 r. utworzono coroczny konkurs na Nagrodę Naukową Fundacji dla młodych pracowników nauki i doktorantów. Profesor przewodniczył Kapitule Konkursu.

Profesor B. Gregor działa aktywnie w  towarzystwach naukowych i  redakcjach wydawnictw naukowych. Jest członkiem Łódzkiego Towarzystwa Naukowego, Honorowym Członkiem Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Honorowym Członkiem Stowarzyszenia Absolwentów Łódzkiego Ekonomicznego i  Socjologicznego Ośrodka Akademickiego. Przez prawie 20 lat uczestniczył w pracach Redakcji Naukowo-Dydaktycznej „Folia Oeconomica”, a w latach 2014–2017 był redaktorem tematycznym „Zarządzanie”. Od 2007 r. jest jedynym przedstawicielem Polski w Międzynarodowym Komitecie Naukowym czasopisma „Management & Gouvernance”. Od siedmiu lat jest członkiem Rady Naukowej Kwartalnika Naukowego „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”. W latach 2010–2017 był członkiem Rady Naukowo-Programowej Wydawnictwa „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego”.

W uznaniu zasług w  działalności naukowej, dydaktycznej i  organizacyjnej prof. B. Gregor otrzymał wiele odznaczeń państwowych, resortowych i uczelnianych. Są to (w ujęciu chronologicznym): 
• Medal 25-lecia Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Bratysławie (1974), 
• Medal za Zasługi dla Studenckiego Ruchu Naukowego (1980), 
• Złoty Krzyż Zasługi (1986), 
• Złota Odznaka UŁ (1988), 
• Medal Komisji Edukacji Narodowej (1993), 
• Medal „UŁ w Służbie Społeczeństwu i Nauce” (1994), 
• Medal 50-lecia UŁ (1998), 
• Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski (2003), 
• Odznaka za Zasługi dla Miasta Łodzi (2008), 
• Medal Złoty za Długoletnią Służbę (2011).