KOŁA NAUKOWE

Koła naukowe na UŁ

Poznaj nasze nowe centrum administracji kołami naukowymi! Najważniejsze informacje, instrukcje, formularze, opisy działań i wszystkie dokumenty - to wszystko w jednym miejscu! Mamy już na Uniwersytecie Łódzkim ponad 140 kół naukowych. Dołącz do nich lub załóż nowe - nigdy nie było to takie proste!

 

UWAGA!

  • Powstało nowe zarządzenie Rektora nr 104 z 11.02.2025 r dotyczące wprowadzenia Regulaminu profili UŁ w mediach społecznościowych. Z pełną treścią regulaminu można zapoznać się TUTAJ. Zgłoszenia do rejestru profili UŁ należy dokonać do dnia 11.05.2025 r. za pomocą Help Desk wybierając "inne zgłoszenia"Wszelkie pytania dotyczące prowadzenia mediów na UŁ prosimy kierować na komunikacja@uni.lodz.pl
  • Wraz z powstaniem nowego zarządzenia Rektora nr 90 z dnia 27.01.2025 r. każde istniejące obecnie koło naukowe ma obowiązek zaktualizować dane zawarte w rejestrze prowadzonym przez Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących. Należy to zrobić do 27.02.2025 r. wchodząc w poniższy link.

     

Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących

Od nowego roku wraz z powołaniem nowej jednostki Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących wszelkie sprawy studenckie załatwicie z nami! Nasz zespół składa się z doświadczonych i oddanych swojej pracy profesjonalistów gotowych do wsparcia Cię odpowiednio do Twoich potrzeb. Specjalnie na wasze potrzeby cały proces rejestracji i prowadzenia kół naukowych został odświeżony i zdigitalizowany.

PROCESY

Na nowych stronach dotyczących kół naukowych będziecie mieli możliwość przeprowadzenia wielu działań - właściwie to prawie wszystkich!

Pamiętaj, że koła funkcjonują na wydziałach, w jednostkach, przy/w których zostały powołane i obowiązują je zasady wypracowane przez wydział. Oznacza to następujący podział spraw:


Sprawy, które załatwisz w Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących (na tej stronie):

Sprawy, które załatwisz na Wydziale/Wydziałach/szkole doktorskiej (tak jak dotychczas):

 
  • Zarejestrujecie nowe koło naukowe
  • Zaktualizujecie dane już istniejącego koła naukowego
  • Złożycie sprawozdanie roczne oraz z działań dofinansowanych przez Rektora
  • Złożycie wnioski o dofinansowanie Rektora
  • Złożycie wniosek o zawieszenie/likwidacje koła naukowego
 
 
  • Złożycie sprawozdania z działań dofinansowanych przez Wydział/szkołę doktorską
  • Rozliczycie dokumenty finansowe
  • Przerocedujecie i dokonacie rozliczenia umów cywilno-prawnych
  • Złożycie inne dokumenty wymagane/określone przez Wydział/szkołę doktorską
 

 

Idea kół naukowych

Koła naukowe angażują się w różne inicjatywy: organizują warsztaty, obozy naukowe, zagraniczne wyjazdy, konferencje, imprezy, spotkania ze znanymi osobami, czy też akcje charytatywne. Studenci współpracują z pracodawcami i organizacjami zewnętrznymi, podejmujądziałania na rzecz społeczności lokalnej, a także krajowej i międzynarodowej. Przynależność do koła naukowego daje także możliwość realizacji własnych pomysłów i inicjatyw.

Koła naukowe tworzą ludzie. Mają wspólne zainteresowania, są ciekawi świata i otwarci na współpracę. Dołączenie do tej społeczności to szansa na nowe, interesujące znajomości, często przyjaźnie na całe życie.  
To niesamowita przygoda. Możesz być jej częścią! 

 

Masz pytania dotyczące administracji kołem naukowym? Napisz do NAS!

Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących

CYKL ŻYCIA KOŁA NAUKOWEGO

Czyli skrócona instrukcja administracji kołem naukowym

By założyć koło naukowe należy:

  • uzupełnić formularz danych niezbędnych do przygotowania odpowiednich wniosków/dokumentów
  • przesłać skanem podpisaną dokumentację.

Tę fazę cyklu koła naukowego znajdziesz TUTAJ.

Tak samo jak pory roku przemijają tak samo bywa ze składem osobowym, dokumentami, opiekunami oraz głównymi ideami istniejącego koła naukowego. Kiedy tak się dzieje zgodnie z zapisami zarządzenia rektora nr 90 z dnia 27.01.2025 r. koło naukowe ma obowiązek zaktualizować dane zawarte w rejestrze prowadzonym przez Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących.

Zgodnie z zarządzeniem rektora nr 90 z dnia 27.01.2025 r. każde koło naukowe ma obowiązek sprawozdawczy. Ilość sprawozdań może się różnić w zależności od działalności koła. 

  • Sprawozdanie roczne - to sprawozdanie (TUTAJ) każde koło musi uzupełnić jeden raz w roku do 15 stycznia danego roku za rok poprzedni. Przykładowo rozliczenie działalności koła w 2025 roku należy rozliczyć do 15.01.2026 r.
  • Sprawozdanie z zadań/projektów - to sprawozdanie (TUTAJ) uzupełnia koło które występowało o dofinansowanie rektora. Podpisane sprawozdanie należy przesłać do miesiąca od zrealizowanego zadania.
  • Wykaz planowanych działań koła naukowego (w roku kalendarzowym) - ten dokument każde koło musi uzupełnić (TUTAJ) jeden raz w roku do 15 stycznia danego roku.

Linki do modułu sprawozdań już niedługo!

Każde koło, z wybranych przez siebie względów, ma prawo do zawieszenia swojej działalności do roku od wyznaczonej przez nie daty. Kiedy koło decyduje się na takie rozwiązanie może to zrobić z pomocą formularza TUTAJ. Odwieszenie koła odbywa się również z pomocą formularza zamieszczonego TUTAJ.

Uwaga! Zawieszone koło nie może  składać wniosków o dofinansowanie! Linki już niedługo.

Każde koło może zostać zamknięte:

  • na własny wniosek lub wniosek opiekuna koła naukowego - formularz TUTAJ.
  • na wniosek rektora z powodu niedopełnienia formalności wynikających z zarządzenia nr 90 z dnia 27.01.2025 r.

Linki już niedługo.

GDZIE NAS ZNALEŹĆ?