Nagrodę specjalną EKOEkSoc za najlepszy projekt prośrodowiskowy - 5 tysięcy złotych - otrzymał zespół czterech autorek startupu Raton – aplikacji ograniczającej marnowanie pożywienia. W skład zespołu weszły studentki UŁ: Nikola Pluskota, Julia Gradowska, Wiktoria Olejniczak i Natalia Wołosowicz.
Jury konkursu organizowanego przez Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ postanowiło przyznać także trzy wyróżnienia. Otrzymali je: projekt SocialFruit - platforma komunikująca ze sobą osoby posiadające w nadmiarze owoce i warzywa z przydomowych ogrodów z amatorami „niepryskanych” produktów (autor: Jakub Rycerz z UŁ), UVI – your visual independence – aplikacja nawigacyjna dla osób z dysfunkcjami wzroku (autorzy: Tetiana Berehova i Liliia Karaban - obie z UŁ oraz Makar Oliinyk ze Społecznej Akademii Nauk) i REJob.me – platforma rekrutacyjna, która połączy migrujące talenty z małymi i średnimi firmami w Polsce (autorka: Dziyana Tsybulskaya z UŁ).
Podczas gali finałowej w łódzkim Hotelu Andel’s autorzy i zespoły autorów startupów prezentowali projekty swoich biznesów w formie dynamicznych, 3-minutowych wystąpień (tzw. elevator speech). Wyboru dwóch zwycięskich i trzech wyróżnionych projektów spośród 11 finałowych dokonało jury, w którego skład weszli przedstawiciele biznesu i środowiska akademickiego.
Co szczególnie uderza podczas tegorocznej edycji konkursu, to niezwykła profesjonalizacja prezentacji startupów przez ich autorów. Zespoły występują w jednolitych koszulkach, pojawiły się banery promocyjne, studenci bardzo się angażują. Na uwagę zasługuje również, jak bardzo to, co nam dziś zaprezentowali, różni się od pierwotnych pomysłów na ich startupy. Uważam, że każdy z jedenastu finałowych pomysłów ma szanse na biznesową realizację - mówi Łukasz Koprowski, dyrektor Biura PwC w Łodzi, przewodniczący jury. - Zwyciężyła platforma Wynamijmuzyka.pl, która już jest w fazie realizacji – to jedno z sześciu kryteriów, według których ocenialiśmy projekty.
Na werdykcie jury zaważyła także unikatowość zwycięskiego projektu na polskim rynku. Zdaniem przewodniczącego jury, Wynajmijmuzyka.pl ma duży potencjał rozwojowy - może nie tylko łączyć muzyków z poszukującymi ich osobami, ale prędzej czy później pojawi się także możliwość sprzedawania za jej pośrednictwem różnych innych usług około muzycznych.
Mateusz Szerszenowicz - autor zwycięskiego projektu (strona głóna platformy na zdjęciu powyżej) już wie, że 20 tysięcy złotych z nagrody przeznaczy na działania marketingowe platformy Wynajmijmuzyka.pl poprzez Facebook Ads i Google Ads, a pozostałe 5 tysięcy na samorozwój własny i zespołu ją tworzącego.
Teraz skupiamy się na weryfikowaniu naszego modelu biznesowego - mówi laureat głównej nagrody EkSoc StartUP! - Działania marketingowe, reklamowe prowadzimy na rynku usług muzycznych województwa mazowieckiego, bo tam ten rynek jest największy. Jeżeli na Mazowszu współczynniki konwersji będą zadowalające, rozszerzymy działalność na inne regiony i miasta – na przykład Łódź i Kraków. Kolejne etapy rozwoju, jakie planujemy to poszerzenie liczby kategorii. Aktualnie mamy: muzyków, zespoły, dj-ów i nauczycieli muzyki, a celujemy także w producentów muzycznych czy konferansjerów, żeby podbić rynek muzyczny w całości. Planujemy też stworzenie systemu CRM na naszej platformie, który ułatwi muzykom zarządzanie swoim talentem i czasem, a nauczycielom muzyki – lekcjami, ich rozkładem, godzinami.
Autor projektu podkreśla, że Wynajmijmuzyka.pl powinna być platformą pierwszego wyboru dla osób świadczących usługi muzyczne i klientów, którzy ich poszukują. I doprowadzenie do takiej sytuacji to podstawowy cel, który mu przyświeca.
Konkurs EkSoc StartUP! jest przeznaczony dla kreatywnych studentów i doktorantów wszystkich uczelni z województwa łódzkiego, którzy mają pomysł na biznes, chcą samodzielnie zaplanować własną karierę i myślą o założeniu firmy. W tym roku finał konkursu zdominowany był przez studentów różnych kierunków Uniwersytetu Łódzkiego, ale znaleźli się w nim także reprezentanci Politechniki Łódzkiej oraz Społecznej Akademii Nauk. Finałowe projekty dotyczyły np. ogrodnictwa, usług motoryzacyjnych, rekrutacji pracowników, usług eventowych, muzycznych, branży spożywczej, infrastruktury drogowej.
Projekty podczas gali w Hotelu Andels oceniało jury w składzie:
- Łukasz Koprowski, Dyrektor Biura PwC w Łodzi i przewodniczący Rady Biznesu, przewodniczący Jury
- Radosław Dziuba, dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Łódzki Instytut Technologiczny
- Łukasz Kluj, head of marketing, CERI International
- Michał Kołakowski, dyrektor zarządzający, Shumee S.A.
- Magdalena Kubicka, dyrektor Departamentu Innowacji, menadżer akceleracji, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna
- Prof. Agnieszka Kurczewska, prorektor Uniwersytetu Łódzkiego ds. współpracy z otoczeniem
- Bartosz Skuza, dyrektor Centrum Bankowości Korporacyjnej, ING Bank Śląski S.A.
- Michał Zawisza, prezes zarządu, partner zarządzający, Long Term Management Sp. z o.o.
Pełna lista finalistów IV edycji.
Redakcja: Centrum Promocji UŁ