Prestiżowa nagroda dla nowej identyfikacji wizualnej UŁ

W miniony piątek odbyła się gala wręczenia nagród w największym w Polsce konkursie kreatywnym KTR 2017. Nagrodę w kategorii Design zdobyła nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Łódzkiego. Konkurs Klubu Twórców Reklamy to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Skierowany jest do osób i organizacji z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.

 

- Na przełomie 2016 i 2017 roku rozpoczęliśmy proces odświeżania wizerunku Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualna misja uczelni nadała ton ogólnej koncepcji nowej identyfikacji wizualnej, w ramach której powstał logotyp, projekty graficzne oraz slogan "Uwolnij umysł" - informuje Anna Rolczak, dyrektor Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego.

Odświeżona tożsamość UŁ akcentuje takie wartości, jak wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość czy jedność w różnorodności. Tym samym podąża w kierunku, jaki wyznaczył pierwszy rektor Uniwersytetu Łódzkiego, prof. Tadeusz Kotarbiński - "człowiek dobrej roboty", którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury.

Opracowana koncepcja nie tylko dobrze obrazuje przyświecające uczelni wzorce, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Obecnie, identyfikacja wizualna wdrażana jest we wszystkich jednostkach Uniwersytetu Łódzkiego.

- Dążymy do tego, aby spójny wizerunek uczelni, pozwolił całej społeczności akademickiej budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji - dodaje Anna Rolczak.

Przy projektowaniu i tworzeniu nowej identyfikacji wizualnej Uniwersytet Łódzki współpracował ze Studiem Projektowym Ortografika.