Prowadzenie i upowszechnianie badań naukowych, organizacja konferencji, seminariów i warsztatów z udziałem ekspertów, publikowanie monografii, artykułów naukowych i analiz, pozyskiwanie środków na prowadzenie badań i rozwój infrastruktury badawczej oraz promowanie otwartej współpracy międzynarodowych ekspertów - to główne cele Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją, które w grudniu rozpoczęło swoją działalność.
- Powstanie Centrum na Wydziale Zarządzania UŁ jest odpowiedzią na potrzeby zarówno biznesu, jak i studentów. Coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie sztucznej inteligencji w swojej działalności, budując na niej swoją przewagę konkurencyjną. Zwiększa się w związku z tym zapotrzebowanie na studentów z wiedzą biznesową, znających metody i potencjał tej nowej technologii - mówi dr Artur Modliński, kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją.
Obszarami działalności naukowej Centrum są badanie wpływu sztucznej inteligencji na zarządzanie i organizacje, zarządzanie komunikacją i relacjami w mediach społecznościowych oraz na platformach cyfrowych, zarządzanie przedsiębiorstwem cyfrowym i wirtualnym zespołem, cyberbezpieczeństwo oraz metody redukcji ryzyka w środowisku internetowym, technologie cyfrowe i ich rola w procesach zarządzania, strategie pozyskiwania i analizy danych cyfrowych, ewolucja i rozwój cyberspołeczeństwa. Specjaliści będą zajmować się również takimi zagadnieniami jak: Homo Cyber Oeconomicus - nowy paradygmat człowieka, marketing w erze technologii cyfrowych, technologie cyfrowe - nowy wymiar edukacji, budowanie przewagi konkurencyjnej w dobie cyfryzacji, inteligencja przedsiębiorstw 4.0 i zmiany w modelach biznesowych oraz kultura cyfrowa.
Rada programowa centrum składa się z uznanych polskich naukowców i międzynarodowych ekspertów z Francji, Włoch, Rosji, Portugalii, Stanów Zjednoczonych oraz Łotwy - autorów wielu publikacji w renomowanych wydawnictwach oraz czasopismach naukowych, zarówno w tematyce Internetu rzeczy, sztucznej inteligencji, nowej komunikacji, rynku cyfrowego, nowoczesnych technologii, jak i nowych koncepcji zarządzania oraz marketingu.
Najbliższe planowane wydarzenia to międzynarodowa konferencja naukowa z zakresu cyberkomunikacji, a także seminaria obejmujące zagadnienia z marketingu cyfrowego, sztucznej inteligencji i zarządzania organizacją cyfrową.
Strona internetowa Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją: http://caicr.wz.uni.lodz.pl/
Więcej informacji, dodatkowe komentarze i wypowiedzi:
dr Artur Modliński - kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacjąe-mail: artur.modlinski@uni.lodz.pl kom. 666 086 019
* Dane pochodzą z badania przeprowadzonego na zlecenie IBM przez NMS Market Research
Uniwersytet Łódzki to największa uczelnia badawcza w centralnej Polsce. Jej misją jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych i ścisłych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych. Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/
Źródło: Agnieszka Wołowiec, Wydział Zarządzania
Redakcja: Centrum Promocji UŁ