"Chodzi o to, aby człowiek z ochotą robił to, co robić musi, by tego, co robić musi, nie robił tylko dlatego, że musi, by to, co robić musi, robił z pełnym upodobaniem i oddaniem."
T. Kotarbiński, pierwszy Rektor UŁ
Taki jest zespół Biura Prasowego prowadzonego przez Centrum Promocji UŁ - pracujemy z ogromnym zaangażowaniem, codziennie wykonujemy nasze zadania, by zakończyć dzień z poczuciem, że wykonaliśmy naprawdę Dobrą Robotę. Przez ostatnie dwa lata dużo się zmieniło, zostałem rzecznikiem prasowym uczelni, zaczął działać kreatywny zespół. Nadaliśmy nowy kierunek uczelnianej komunikacji, zgodny z odświeżonym wizerunkiem UŁ. Jesteśmy jedną drużyną, która codziennie dba o dobrą komunikację i PR Uniwersytetu Łódzkiego
mówi Paweł Śpiechowicz, rzecznik prasowy UŁ.
Zmiany wizerunkowe na UŁ zainicjowała Anna Rolczak, która od kwietnia 2016 roku pełni funkcję Dyrektora Centrum Promocji UŁ. Specjalizuje się w zakresie strategii marketingowych i komunikacji, projektowania usług i produktów dla firm z branż: medycznej, e-commerce oraz BPO.
Centrum Promocji UŁ to kilkanaście osób, bez których nie byłoby takich wyników. To nie tylko teksty, ale projektowanie graficzne, współpraca z fundacjami i działalność charytatywna, promocja uczelni w szkołach średnich, organizacja zajęć w ramach Uniwersytetu Łódzkiego Dla Dzieci, koordynowanie wydziałów, statystyki, targi, kontakty z pracownikami. Zespół komunikacji UŁ konsekwentnie wdraża obrane cele strategiczne, jak również wprowadza zmiany niezbędne dla kreowania wizerunku uczelni nowoczesnej, otwartej i odważnie patrzącej w przyszłość.
Stale rozwijamy kontakty z dziennikarzami i redakcjami, w tym z serwisem PAP Nauka, w którym regularnie pojawiają się nasze publikacje
Wyróżnia nas między innymi nowoczesne Biuro Prasowe, na którym publikujemy teksty związane z UŁ, zapowiadamy ważne wydarzenia na uczelni, promujemy naukę i badania, nasi naukowcy wypowiadają się jako eksperci i komentują najistotniejsze tematy. Stale rozwijamy kontakty z dziennikarzami i redakcjami, w tym z serwisem PAP Nauka, w którym regularnie pojawiają się nasze publikacje. Dzięki współpracy z PAP Nauka docieramy do wielu redakcji, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni.
Wybrane teksty tworzone przy wspóludziale naukowców z UniLodz, które znalazły się w serwisie PAP Nauka w Polsce:
- Poszukiwany uniwersalny przepis na humor w reklamie
- Narratorki z zespołem Turnera
- Metoda na oporność wielolekową
- Dr Jacenik bada, czy pewne receptory są odpowiedzialne za ciężkie choroby jelit
- Co kibic miał na myśli? Językoznawczyni analizuje
- Polacy współautorami odkryć silnych błysków gamma w kosmosie
Naszych ekspertów coraz częściej widać w mediach, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dziennikarzy, prowadzimy Bazę Ekspertów, która stale jest uzupełniana o nowych naukowców. Naszych ekspertów coraz częściej widać w mediach, zarówno lokalnych, jak i ogólnopolskich. Bardzo cieszy nas ta tendencja, chcemy zadbać również o te osoby, które chciałyby angażować się w popularyzację nauki, a nie mają doświadczenia w spotkaniach z dziennikarzami. W związku z tym ostatnio przygotowaliśmy specjalne vademecum, które pomoże wyjaśnić niektóre wątpliwości i zdobyć podstawowe informacje o tym jak dobrze wypaść przed kamerą, w studiu radiowym lub w wywiadzie dla prasy.
Dobra Nauka od UŁ
Komunikujemy się za pomocą różnych kanałów, na których pojawiają się informacje o tym, co dzieje się na Uniwersytecie Łódzkim w związku z działalnością jego studentów i pracowników. Zachęcamy do zaglądania na nie:
Popularyzator Nauki to polski konkurs dla dziennikarzy, naukowców i innych osób zajmujących się popularyzacją nauki, a także redakcji, instytucji i organizacji działających na tym polu. Organizowany jest co roku przez Polską Agencję Prasową oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Pierwsza edycja została przeprowadzona w 2005 roku.
Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.
Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/
Redakcja: Centrum Promocji UŁ