Opis zadań
Odpowiadamy za utrzymanie i rozwój ekosystemu informatycznego UŁ
Centrum Informatyki to obecnie około 50 osób o szerokim wachlarzu kompetencji. Są to zarówno technicy zajmujący się serwisowaniem sprzętu, wsparciem użytkowników (zespół Helpdesk), specjaliści z obszaru telekomunikacji, administratorzy sieci i infrastruktury, specjaliści z zakresu baz danych oraz programiści.
Utrzymujemy centralną infrastrukturę sieciowo-serwerową i telekomunikacyjną oraz szereg mniejszych i większych, połączonych ze sobą, systemów informatycznych. Wdrażamy nowe systemy, rozwijamy własne produkty, reagujemy na awarie.
Dyrekcja Centrum jest także odpowiedzialna za wsparcie w procesie podejmowania strategicznych decyzji w obszarze informatyzacji przez władze uczelni.
Główne obszary zadań Centrum:
- Zapewnienie wysokiej dostępności i wydajności całości centralnej infrastruktury teleinformatycznej
- Administracja serwerami
- Utrzymanie sieci szkieletowej
- Utrzymanie sieci w budynkach administracji centralnej i kampusie studenckim
- Administrowanie centralnymi usługami informatycznymi
- Poczta elektroniczna
- Office 365
- ActiveDirectory (Konta UŁ)
- Wsparcie procesu zakupu infrastruktury informatycznej, sprzętu i akcesoriów komputerowych oraz systemów informatycznych
- Opracowywanie OPZ na potrzeby przetargów informatycznych
- Utrzymanie centralnych systemów informatycznych
- System wspierające proces dydaktyczny
- USOS
- USOSweb
- APD
- Mobilny USOS
- Moodle
- System SIMPLE.ERP
- System wspierające proces dydaktyczny
- Rozwój i utrzymanie centralnych systemów informatycznych stworzonych przez CI UŁ
- System kadrowo-płacowy Rektorat
- Portal Pracowniczy (PP)
- Intranet (profile pracowników i jednostek, aktualności, baza wiedzy ...)
- Elektroniczne Dokumenty
- Dostęp do danych z systemu kadrowo-płacowego (paski, pity, dane ...)
- Narzędzia wspierające KSI
- budzet.uni.lodz.pl (Jemioła)
- Automaty księgowe i skrypty zamknięcia roku finansowego
- Integracja systemów informatycznych UŁ
- Rozwój i utrzymanie aplikacji mobilnych UŁ
- Absolwent UŁ
- Informatory UŁ
- Wsparcie użytkowników systemów informatycznych (Helpdesk)
- Serwisowanie sprzętu komputerowego w administracji centralnej
Stale tworzymy też nowe produkty i rozwijamy istniejące. Obecnie pracujemy m.in. nad: modułem zarządzania projektami w PP, nowymi elektronicznymi dokumentami, aplikacją mobilną dla studentów, aplikacją mobilną dla pracowników oraz wdrożeniem Systemu Ewidencji Osiągnieć.
Dane kontaktowe
Centrum Informatyki
- Doktora Stefana Kopcińskiego 16/18 90-232 Łódź
- Narutowicza 68 90-136 Łódź