Wystartowały zapisy na Akademię Kompetencji!

24. edycja największego programu szkoleniowego na Uniwersytecie Łódzkim odbędzie się między 24 marca a 11 kwietnia. Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy 22 propozycje praktycznych warsztatów i wiedzowych webinarów. Zapisy na wydarzenie są już dostępne.

Akademia Kompetencji zadebiutowała w 2006 roku. W ciągu (prawie) 20 lat - przy wsparciu Partnerów - przeszkoliliśmy blisko 14 000 osób i zrealizowaliśmy dokładnie 849 zajęć. Kolejna okazja do rozwijania kluczowych kompetencji i spotkań z praktykami zbliża się wielkimi krokami. Przygotowaliśmy pakiet informacji organizacyjnych.

Moc możliwości

W tym roku wybór zajęć był dużym wyzwaniem. Otrzymaliśmy ponad 60 propozycji od firm, organizacji pozarządowych i instytucji. Początkowo planowaliśmy realizację 1 wydarzenia dziennie, ale zgłoszenia były na tyle ciekawe, że zdecydowaliśmy się rozbudować program Akademii Kompetencji z 15 do 22 spotkań.

Zapraszając Partnerów do współpracy, kierowaliśmy się przede wszystkim wynikami badania potrzeb szkoleniowych, W programie pojawią się zajęcia, dotykające każdego z obszarów tematycznych, które znalazły się w czołówce rankingu. Będzie też kilka tematycznych niespodzianek - dbaliśmy o różnorodność i aktywne formy pracy. Preferowaliśmy zgłoszenia Partnerów, którzy proponowali angażujące warsztaty, praktyczne ćwiczenia i gry szkoleniowe. To format pracy, który cieszył się największym zainteresowaniem osób studiujących na UŁ w ankiecie. Zwracaliśmy też uwagę na dostępność - część zajęć będzie odbywała się stacjonarnie, w sali szkoleniowej Biura Karier UŁ, część - online, na MS Teams.

Obszary tematyczne

Każda edycja Akademii Kompetencji to pomysły na drobne usprawnienia. Tym razem testujemy koncepcję tygodni tematycznych: 

Rozwój osobisty (24-28 marca)   

Wydarzenie otworzy tydzień warsztatów i webinarów, ukierunkowanych na wspieranie zasobów i indywidualnego potencjału.

Wśród nich: techniki radzenia sobie ze stresem, efektywność osobista i zarządzanie sobą w czasie, podejście Growth Mindset, LinkedIn, tworzenie angażujących prezentacji, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, planowanie z wykorzystaniem metod personal forecasting oraz praca nad równowagą w świecie cyfrowym i rzeczywistym.

Narzędzia (31 marca-4 kwietnia)   

Drugi tydzień to propozycje, w praktyczny sposób prezentujące przydatne narzędzia, oprogramowanie i metody pracy.

Na ten zestaw składają się: Canva - w pakiecie ze wskazówkami rekruterki i szansą na dopieszczenie CV, analiza danych z Power BI i Excelem (na dwóch poziomach zaawansowania), wykorzystanie Microsoft Azure i AI, narzędzia weryfikacji treści w Internecie, modelowanie procesów biznesowych z BPMN oraz wybrane narzędzia w tworzeniu gier i aplikacji.

Kompetencje biznesowe i rynek pracy (7-11 kwietnia)  

Akademię Kompetencji 2025 zamknie tydzień zajęć, odnoszący się do kluczowych kompetencji branżowych i poruszania się po rynku pracy.

W pakiecie: symulacja biznesowa, która przeniesie zespoły do kopalni złota, trendy na rynku pracy, wsparcie w poszukiwaniu swojej zawodowej ścieżki, kompetencje przyszłości, które rozwija Design Thinking, prawo pracy w rekrutacji, warsztaty o budżetowaniu i pozyskiwaniu środków na swój pomysł oraz - jako finał tegorocznej edycji - podstawy polskiego języka migowego i wprowadzenie do DEI (Diversity, Equity and Inclusion).

Szczegółowy program - wraz z opisami zajęć - jest dostępny na stronie Akademii Kompetencji.

Jak się zgłosić?

Zapisy odbywają się przez Portal Rozwoju Kariery (zakładka wydarzenia). Wymagane jest posiadanie (bezpłatnego) konta w Portalu.

Prosimy o przemyślaną rejestrację - podobnie, jak w poprzednich latach, przygotujemy zaświadczenia wyłącznie dla tych osób, które wezmą udział we wszystkich spotkaniach, na które się zapiszą. Część warsztatów i webinarów odbywa się równolegle - warto zwrócić na to uwagę przy zgłoszeniach.

Uwaga: w opisach zajęć na stronie Akademii Kompetencji zamieściliśmy linki, przekierowujące bezpośrednio do zapisów na wybrane spotkania.

Kto może wziąć udział w Akademii Kompetencji?

Zajęcia dedykujemy przede wszystkim osobom studiującym i doktoryzującym się na Uniwersytecie Łódzkim. Udział osób spoza UŁ będzie możliwy wyłącznie w przypadku wolnych miejsc na poszczególne warsztaty i webinary. Dotyczy to również absolwentek i absolwentów naszej uczelni.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Na stronie programu dodaliśmy sekcję FAQ, zawierającą odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Zachęcamy do jej przejrzenia przed wysłaniem zgłoszenia na wybrane spotkania.