Polki, Polacy i technologia - raport Digital Ethics UŁ i Orange

Czy kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach? Kto chętniej z nich korzysta? Jacy są Polacy zaawansowani technologicznie? Odpowiedzi m.in. na te pytania można znaleźć w opublikowanym właśnie raporcie Digital Ethics, który wspólnie z firmą Orange opracował zespół naukowców z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

 

Polki są bardziej niezależne technologicznie niż Polacy

Kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach i chętniej z nich korzystają. Są też bardziej niezależne w kwestii wyborów moralnych i bardziej polegają na swoim sumieniu, niż męska część społeczeństwa. Mężczyźni z kolei chętniej deklarują, że na czymś się znają.

Więcej

polki_w_internecie_digital_ethics (2)

Polacy zaawansowani technologicznie - jacy są?

W większości uznają naukowców za autorytety, choć wcale nie jest to większość przytłaczająca. Nie określają bezwzględnie co jest dobre i złe, mają za to obawy etyczne co do nowych technologii. Choć, za dobrą cenę, byliby w stanie nieco prywatności oddać.

Więcej

image_processing20201204-25557-1gxccg2

Raport

Dr Agata Rudnicka - od 13 lat zawodowo zajmuje się problematyką społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Związana z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Ekspertka Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Członkini Rady Naukowej Centrum Innowacji Społecznych UŁ oraz Rady Programowej Centrum Studiów Zrównoważonego Rozwoju UŁ.

Dr Dominika Kaczorowska-Spychalska - jest dyrektorem Centrum Mikser Inteligentnych Technologii (CMIT) na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i adiunktem w Katedrze Marketingu. Pełni rolę eksperta uczelni w zakresie technologii cyfrowych i ich implikacji w biznesie. Pasjonuje ją ich wpływ na zachowania człowieka (Homo cyber vs. Homo roboticus) oraz zakres i charakter interakcji między nim a technologią (Human-to-Machine, Machine-to-Human), w tym problematyka Digital ethics.

Dr hab. Janusz Reichel - od 2004 roku wykłada na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się problematyką etyki biznesu, odpowiedzialności społecznej i środowiskowej oraz zarządzaniem strategicznym w organizacjach z różnych sektorów (ze szczególnym uwzględnieniem biznesu i organizacji pozarządowych).


Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.

Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/

Redakcja: Centrum Promocji UŁ