KIERUNEK: NOWE MEDIA I KULTURA CYFROWA
Opis studiów
Studia na kierunku NOWE MEDIA I KULTURA CYFROWA pozwalają na uzyskanie wiedzy z zakresu współczesnej kultury rozwijającej się na fundamencie technologii cyfrowych, w szczególności: historii i teorii mediów, teorii komunikowania, kultury uczestnictwa, Internetu i mediów społecznych, historii i teorii i gier komputerowych, sztuki nowych mediów, przemysłów kreatywnych.
Zajęcia praktyczne kształcą umiejętności pracy w środowiskach cyfrowych (posługiwanie się wybranymi narzędziami informatycznymi, projektowanie stron internetowych, publikowanie w Sieci), krytyki sztuki, przygotowywania wystaw sztuki nowych mediów, analizy, krytyki i projektowania reguł gier komputerowych, organizacji i animacji kultury.
Studenci nabywają także podstawowej wiedzy w zakresie filozofii, teorii kultury i wiedzy o sztuce oraz poetyki filmu.
Istotnym aspektem programu kształcenia jest możliwość wyboru specjalizacji (Gry komputerowe; Media społeczne lub Sztuka nowych mediów) oraz różnych przedmiotów fakultatywnych, pozwalających na rozszerzanie i uzupełnianie wiedzy. Studenci mają możliwość tworzenia własnych ścieżek kształcenia, odpowiadających ich zainteresowaniom oraz planom zawodowym.
Specjalności
- Gry komputerowe
- Media społeczne
- Sztuka nowych mediów
Główne przedmioty
Ogólne:
- Podstawowe pojęcia nowych mediów;
- Historia mediów;
- Estetyka nowych mediów;
- Wprowadzenie do cyberkultury;
- Publikowanie w Internecie;
- Historia i rodzaje gier komputerowych;
- Sztuka nowych mediów – teorie i praktyki;
- Organizacja i zarządzanie kulturą w dobie nowych mediów
Specjalizacja Gry komputerowe:
- Poetyka gier wideo;
- Gamifikacja;
- Projektowanie reguł gier
Specjalizacja Media społeczne:
- Analiza praktyk komunikacyjnych w mediach społecznych;
- Reklama i marketing cyfrowy;
- Przemysły kreatywne i zarządzanie projektami
Specjalizacja Sztuka nowych mediów:
- Analiza i krytyka sztuki nowych mediów;
- Praktyki kuratorskie w sztuce nowych mediów;
- Nowe media w sztukach performatywnych
Zapoznaj się z kompletnym programem studiów ze wszystkimi przedmiotami kierunku.
Zapraszamy na stronę Instytutu prowadzącego kierunek.
Sylwetka absolwenta
Absolwenci kierunku posiadają kompetencje z zakresu nowych mediów w ujęciu technologicznym, komunikacyjnym, społecznym i estetycznym. Wiedza i umiejętności z zakresu mediów społecznych, gier komputerowych i sztuki nowych mediów daje im możliwość realizacji projektów związanych z tymi obszarami kultury. Są przygotowani do pracy w instytucjach kultury i przemysłach kreatywnych (np. muzea, galerie, redakcje czasopism i mediów elektronicznych, studia produkujące gry wideo, agencje reklamowe i PR).
Absolwenci są również przygotowani do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia (magisterskich).
Zasady przyjęć
Kategoria przedmiotu | Przedmioty |
---|---|
1 maksymalnie jeden (wymagany)
|
język polski (albo rodzimy w przypadku matury obcojęzycznej) |
2 maksymalnie jeden (wymagany)
|
język obcy nowożytny |
3 maksymalnie dwa (nie wymagane)
|
filozofia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, wiedza o społeczeństwie |
Zasady przeliczania punktacji uzyskanej na maturze
Kategoria przedmiotu | Poziom podstawowy | Poziom rozszerzony | Poziom dwujęzyczny w przypadku języka obcego |
---|---|---|---|
1 do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu Przedmiot jest wymagany |
1,5 | 4 | 5 (dla neofilologii x7) |
2 do przeliczenia uwzględniany jest jeden wynik z przedmiotu Przedmiot jest wymagany |
1 | 3 | 3,75 |
3 do przeliczenia uwzględniane są maksymalnie dwa wyniki z przedmiotów Przedmioty nie są wymagane: posiadanie przedmiotów daje dodatkowe punkty, ale ich brak nie wpływa na możliwość ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek/specjalność |
0,5 | 1 | 1,25 |
Co dalej?
Kontakt dla kandydata
Telefon: (42) 66 55 133
E-mail: ikw@uni.lodz.pl
Strona: www.ikw.uni.lodz.pl