PROFIL PRACOWNIKA: Patrycja Mizera-Pęczek
PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
W obszarze obowiązków dydaktycznych:
- Przeprowadzanie zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych i podyplomowych
- Terminowe sporządzanie dokumentacji toku studiów
- Udział w opracowywaniu i aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych
- Przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń, opieka nad pracami zaliczeniowymi semestralnymi studentów
- Prowadzenie i recenzowanie prac dyplomowych
- Opracowywanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć
- Konsultacje ze studentami
- Podnoszenie własnych kwalifikacji zawodowych
- Dbałość o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia
W obszarze obowiązków badawczych:
- Prowadzenie i uczestniczenie w badaniach naukowych i pracach rozwojowych
- Rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników
- Aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych
- Doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych
W obszarze obowiązków organizacyjnych:
- Organizowanie i uczestniczenie w akcjach promocyjnych i prezentacyjnych uczelni
- Inne powierzone przez bezpośredniego przełożonego obowiązki, np. organizowanie konferencji
BIOGRAM
Przebieg wykształcenia:
- 2019 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Uzyskanie tytułu doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu na podstawie rozprawy doktorskiej: „Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej”, Promotor: dr hab. Katarzyna Wojtaszczyk, prof. UŁ, Recenzenci: prof. Tadeusz Listwan, prof. Bogusław Nierenberg;
- 2019-2020 Uniwersytet Wrocławski, Instytut Muzykologii, Dźwięk i audiosfera, studia podyplomowe;
- 2014-2018 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Stacjonarne studia doktoranckie w zakresie nauk o zarządzaniu;
- 2012-2014 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania,Zarządzanie spec. zarządzanie zasobami ludzkimi, stacjonarne studia II stopnia; Praca magisterska: „Propozycja wartości zatrudnienia a zaangażowanie pracowników zespołu Mazowsze”, Promotor: dr hab. Katarzyna Wojtaszczyk, prof. UŁ;
- 2012-2014 Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Pedagogika spec. pedagogika w zakresie opieki i terapii pedagogicznej, stacjonarne studia II stopnia; Praca magisterska: „Metody arteterapii i dydaktyki twórczości w pracy nauczycieli przedmiotów artystycznych”, Promotor: prof. Krzysztof Szmidt;
- 2009-2012 Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Pedagogika spec. edukacja przez sztukę, stacjonarne studia I stopnia; Praca licencjacka: „Członkostwo w zespole pieśni i tańca jako forma aktywności kulturalnej studentów”, Promotor: dr Jolanta Bonar;
Doświadczenie zawodowe:
- od 2019 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, adiunkt;
- 2015-2019 Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi, asystent;
- 2014-2015 Wojewódzka Publiczna Biblioteka im. J. Piłsudskiego w Łodzi, pracownik działu zbiorów audiowizualnych;
- 2014 Biogened, pracownik działu marketingu;
- 2008-2009 Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze”, śpiewaczka-tancerka;
- 2012 i 2019 przerwy w karierze wynikające z urodzenia dzieci;
ZAINTERESOWANIA
Moje zainteresowania badawcze to:
- współczesne koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi: zarządzanie talentami, zarządzanie twórczymi pracownikami, zarządzanie różnorodnością;
- rozwój zasobów ludzkich organizacji: szkolenia, zarządzanie karierą, przebieg karier w zawodach krótkoterminowych;
- zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze kultury: reorientacja zawodowa artystów, realizacja karier dwutorowych przez artystów, praca dzieci w sektorze kultury;
- audiosfera miejsc pracy: otoczenie dźwiękowe pracowników funkcjonujących w różnych środowiskach pracy, audiosfera jako składowa warunków pracy.
OSIĄGNIECIA
Udział w projektach:
- 2022-2024 Rezyliencja czy schyłek kariery artystycznej? Ograniczenia realizacji karier dwutorowych w kontekście doświadczeń zawodowych artystów i ich rodziców, Grant uzyskany w konkursie "Granty na zwiększenie potencjału aplikacyjnego" finansowany w ramach zwiększonej subwencji dla Uczelni, które przystąpiły do konkursu Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza, Rola w projekcie: kierownik projektu;
- 2021-2022 Laboratorium innowacji, Projekt dydaktyczny Biura Karier UŁ Centrum Współpracy z Otoczeniem, Rola w projekcie: mentor;
- 2017 Atrybuty twórczości profesjonalnej realizatorów funkcji personalnej w instytucjach artystycznych, Dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich; kod projektu B1712100001593.02, Rola w projekcie: wykonawca własnego projektu badawczego;
- 2016 Specyfika zarządzania twórczością artystów- pracowników zawodowych zespołów artystycznych, Dotacja celowa dla młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich; kod projektu B1612100001341.02, Rola w projekcie: wykonawca własnego projektu badawczego;
Wybrane publikacje:
- Patrycja Mizera-Pęczek, Audiosfera środowiska pracy w przestrzeni biurowej na planie otwartym. Wyniki zwiadu badawczego., „E-Mentor” (1731-6758), 2021, nr 2 (89), s. 57-66.https://doi.org/10.15219/
- Patrycja Mizera-Pęczek, Anna Krasnova, Codzienność zawodowa instamatek w okresie pandemii, „HORYZONTY WYCHOWANIA” (1643-9171), 2021, vol. 20, nr 55, s. 49-59.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Kierunki reorientacji zawodowej aktorek i aktorów musicalowych w okresie pandemii, „ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI” (1641-0874), 2021, nr 6 (143), s. 91-107.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Praca dzieci w organizacjach kultury. Dwa oblicza cienia organizacyjnego, „Zarządzanie w Kulturze” (1896-8201), 2020, vol. 21, nr 4, s. 347-360.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Rekrutacja i selekcja artystów w kontekście twórczości organizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Transfer wartości estetycznych do świata biznesu: studium przypadku incydentalnej interwencji artystycznej, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (2543-8190), 2019, vol. XX, nr 6/1, s. 209-219.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Specyfika organizowania castingu w procesie selekcji artystów, „Studia i Prace WNEiZ US” (2450-7733), 2018, nr 52/3, s. 101-110.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Katarzyna Wojtaszczyk, Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy, [w:] M. Czajkowska, J. Płuciennik, M. Wróblewski (red.), Twórczość, zatrudnialność, Uniwersytet, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, s. 141-151.
- Joanna Cewińska, Patrycja Mizera-Pęczek, Społeczność LGBTQ w miejscu pracy-wyzwanie dla zarządzania różnorodnością, [w:] J. Cewińska, P. Mizera-Pęczek (red.), Oblicza różnorodnośći w miejscu pracy (978-8-3657-6610-6), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2017, s. 23-38.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Practices of managing creativity of artistsemployees of art institutions, „Central and Eastern European Journal of Management and Economics”, 2017, vol. 5, nr 4, s. 8-17.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Twórczość a profesjonalizm specjalisty zarządzania zasobami ludzkimi w reprezentacjach pojęciowych studentów kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi, „MARKETING I RYNEK” (1231-7853), 2017, nr 4, s. 269-276.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Antynomies of Creative Attitudes of Employees, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty” (1734-087X), 2016, nr 4 (42), s. 155-162.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Błędy w procesie selekcji pracowników kreatywnych, „MARKETING I RYNEK” (1231-7853), 2016, nr 3, s. 631-639.
- Katarzyna Wojtaszczyk, Patrycja Mizera-Pęczek, Propozycja wartości zatrudnienia a zaangażowanie pracowników sektora kultury (978-8-3657-6603-8), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2016.
- Patrycja Mizera-Pęczek, Specificity of diversity management in the context of sexual orientation in artistic ensembles, [w:] (red.), Proceedings of The 8th MAC 2016 (978-8-0880-8514-0), Wydawnictwo Mac Praque Consulting Ltd, Praga 2016, s. 78-84.
Otrzymane stypendia:
- Stypendium Doktoranckie za osiągnięcia w latach akademickich: 2014/2015 , 2015/2016, 2016/2017
- Stypendium Rektora Uniwersytetu Łódzkiego dla Najlepszych Doktorantów za osiągnięcia w latach akademickich: 2014/2015, 2015/2016, 2016/2017
KONTAKT I DYŻURY
tel: 426-356-293
Matejki 22/26 pokój: 341 90-237 Łódź
środa: 11:30-13:00 Uprzejmie proszę o kontakt mailowy w celu potwierdzenia spotkania.
niedziela: 11:30-13:00 Uprzejmie proszę o kontakt mailowy w celu potwierdzenia spotkania.