PROFIL PRACOWNIKA: Maciej Sysak

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Jako kanclerz Uniwersytetu Łódzkiego koordynuję procesy administracyjne, a także wspieram dyrektorki i dyrektorów oraz kierowniczki i kierowników w zarządzaniu jednostkami. Do moich obowiązków, w szczególności należą:

  • zapewnienie sprawności funkcjonowania administracji i infrastruktury UŁ;
  • zapewnienie sprawnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej;
  • nadzór nad gospodarką finansową i majątkiem UŁ;
  • opracowywanie strategii rozwoju infrastruktury UŁ;
  • nadzór nad informatyzacją i bezpieczeństwem cyfrowym UŁ;
  • nadzór nad systemami informatycznymi i bazami danych;
  • współpraca z organami administracji państwowej w zakresie inwestycji i rozwoju UŁ;
  • opracowywanie i wdrażanie polityk zarządzania ryzykiem i bezpieczeństwem;
  • nadzór nad procesami rekrutacji i rozwoju personelu administracyjnego;
  • współpraca z uczelnianymi jednostkami w zakresie zarządzania grantami i funduszami;
  • koordynacja działań zmierzających do zwiększenia efektywności operacyjnej UŁ;
  • wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w celu usprawnienia pracy administracji;
  • reprezentowanie UŁ w kontaktach z zewnętrznymi dostawcami usług i partnerami biznesowymi;
  • gospodarowanie i administrowanie majątkiem UŁ, zabezpieczenie mienia, planowanie i realizacja inwestycji, remontów oraz prawidłowej eksploatacji, konserwacji i naprawy budynków, budowli i innych urządzeń, sprawy gospodarki energetycznej, transportu;
  • sprawy dotyczące innych działań wiążących się z przydzielonym zakresem kompetencji lub zleconych przez rektora UŁ.

 

BIOGRAM

Doświadczenie

Od 2007 działam w różnych obszarach branży IT z nastawieniem na współpracę z klientem i kreatywne rozwiązywanie problemów. Od 2014 r. sprawowałem stanowisko zastępcy dyrektora Centrum Informatyki. Ponadto, w latach 2022-2024 jako Pełnomocnik Rektora do spraw rozwoju systemów informatycznych i komunikacyjnych Uczelni zajmowałem się między innymi analizą potrzeb uczelni w zakresie rozwoju systemów informatycznych i komunikacyjnych oraz ich wdrożeniem.

W Centrum Informatyki stworzyliśmy autorskie systemy: kadrowo-płacowy Rektorat, Portal Pracowniczy UŁ (zaawansowane rozwiązanie z obszaru HCM łączące tradycyjne informacje obszaru HR z modułem intranetowym wspierającym komunikację oraz rozbudowanym systemem obiegu w pełni elektronicznych dokumentów), aplikacje mobilne: dla studentów, absolwentów oraz pracowników.

Inicjowanie pomysłów, budowanie koncepcji oraz finalne nadawanie im kształtu zawsze napędzało mnie do działania. Z dumą mogę określić zarówno siebie, jak i przede wszystkim cały nasz zespół Centrum Informatyki, pomysłodawcami i twórcami używanej obecnie w skali ogólnopolskiej aplikacji Mobilny USOS.

Zarządzanie projektami oraz około 50-osobowym zespołem złożonym z szerokiej gamy specjalistów pozwoliło mi na dogłębne poznanie naszej uczelni, a także zapewniło doświadczenie w najtrudniejszym i najważniejszym z obszarów – wspieraniu potrzeb i zadań naszej społeczności. Dodatkowo, w poznawaniu wielu perspektyw funkcjonowania UŁ pomogło mi stanowisko asystenta w Zakładzie Zarządzania IT i Rozwoju Usług Informatycznych na Wydziale Zarządzania.

Ciekawość świata i ludzia

Manager IT, analityk i architekt systemów. Od zawsze związany z UŁ, zarówno formalnie (wykształcenie i rozwój zawodowy) jak i na poziomie wizji i celu: uważam, że odważne patrzenie przed siebie, podejmowanie niekiedy niełatwych decyzji i szeroka współpraca pozwalają na osiągnięcie najtrudniejszych celów!

W podejmowanych działaniach jestem ambitny, kreatywny i zorientowany na osiągnięcie wspólnych korzyści dla całego UŁ. Doświadczenie zdobyte przez lata pracy na Uniwersytecie pozwalają mi nie tylko na szybkie podejmowanie decyzji, ale także, co najważniejsze, na zrozumienie potrzeb naszej społeczności.

Poza pracą

Uwielbiam podróże, odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych ludzi i ich perspektyw. Dzięki temu mogę nieustannie się rozwijać i odważnie podchodzić do nowych wyzwań – tych technicznych, biznesowych i organizacyjnych.

Szkolenia i certyfikaty

  • AgilePM Practitioner (2014)
  • AgileBA Foundation (2017)
  • ITIL Foundation (2018)
  • Warsztat DevOps (2019)

KONTAKT I DYŻURY

Sekretariat kanclerzy: 42-635-40-10

tel: 533-546-024

Narutowicza 68 pokój: 101 90-136 Łódź