PROFIL PRACOWNIKA: Beata Gala-Milczarek

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ


1993r. – tytuł magistra

filologii polskiej uzyskany w Uniwersytecie Łódzkim na podstawie pracy Słowotwórstwo

rzeczowników w gwarze Krzyżanowa koło Piotrkow Trybunalskiego .

2005r. – stopień doktora

nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa nadany uchwałą Rady Wydziału

Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na podstawie rozprawy Budowa

słowotwórcza rzeczowników w gwarach Krzyżanowa, Rękoraja i Tomawy koło Piotrkowa

Trybunalskiego .

Od września 1993 r. do

1995 r. zatrudniona w Uniwersytecie Łódzkim w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej

i Wczesnoszkolnej na Wydziale Nauk o Wychowaniu

Od 1996 r. zatrudniona w

Uniwersytecie Łódzkim w Zakładzie Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej,

Wydział Filologiczny.

Od 1995r. do 1999 r.

zatrudniona w Szkole Podstawowej Nr 40 jako nauczyciel języka polskiego i

wychowawca.

Jestem członkiem Łódzkiego

Towarzystwa Naukowego i Komisji Dialektologicznej Komitetu Językoznawstwa PAN.

          W Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale

Filologicznym prowadzę zajęcia dydaktyczne mające na celu przygotowanie

studentów specjalizacji nauczycielskiej do pracy w szkole na wszystkich

poziomach edukacyjnych. W ramach studiów I-go stopnia studenci zdobywają wiedzę

niezbędną do podjęcia pracy w szkołach podstawowych, studenci studiów II-go

stopnia dopełniają ją informacjami, kompetencjami umożliwiającymi podjęcie

pracy w szkołach ponadpodstawowych. Ćwiczenia prowadzone są w zakresie:

kształcenia sprawności językowej, kształcenia literackiego oraz  kontekstów edukacji polonistycznej. Wiedza

weryfikowana jest w czasie praktyk śródrocznych i ciągłych w ramach współpracy

z placówkami edukacyjnymi.  W ramach przygotowania

studentów do zawodu moje działania dotyczą zagadnień związanych głównie z:

  • doskonaleniemkompetencji językowych,
  • miejscem i rolą wiedzy językoznawczej w edukacjipolonistycznej,
  • wprowadzaniem i doskonaleniem form wypowiedzi nawszystkich poziomach kształcenia,
  • miejscem i rola dialektologii w dydaktycepolonistycznej,


         e) kwestiami edukacji humanistycznej a

ujęciem antropocentrycznym: historią / teorią /projektowaniem/praktyką w

szkołach podstawowych i ponadpodstawowych (tu m.in. badaniem programów,

podręczników, dokumentów programowych i publikacji metodycznych pod kątem

stosowanych w nich strategii dydaktycznych itp.), 

          f) diagnozowaniem, analizą i opisem

zjawisk, mających wpływ na proces edukacji kulturowo-literackiej ze szczególnym

uwzględnieniem  badań nad miejscem, rolą, odbiorem tekstów kultury w

szkole oraz dydaktycznych strategii organizowania dialogu ucznia z tradycją

kulturową na lekcjach języka polskiego,

         g) interpretacją dzieła malarskiego i

dzieła literackiego; dzieło malarskie/literackie jako tekst główny i jako

kontekst w kształceniu humanistycznym,

        h) wychowanie przez sztukę i dla

sztuki,

         i) edukacja teatralną.

          Wprowadzana

w toku zajęć wiedza poszerzana jest i doskonalona nie tylko w czasie odbywanych

przez studentów praktyk szkolnych pod moja opieką, ale także w wyniku dodatkowo

podejmowanych działań, do których należą m.in. współpraca z Bałuckim Ośrodkiem

Kultury „RONDO” w Łodzi (koordynator współpracy). Od 2010 roku brałam udział w

corocznych  Ogólnopolskich Przeglądach

Teatrów Dziecięcych i Młodzieżowych „Dziatwa”, w czasie których studenci naszej

specjalizacji, jak i studenci logopedii, w ramach prowadzonych przeze mnie na

tym kierunku warsztatów terapii zajęciowej, uczestniczyli i prowadzili zajęcia

warsztatowe dotyczące edukacji teatralnej. Studenci studiów logopedycznych poznali

możliwości wykorzystania strategii teatralnych w terapii logopedycznej. Braliśmy

także udział w proponowanych wystąpieniach i odczytach naukowych tematycznie

powiązanych z wiodącymi hasłami przeglądów. Współorganizowaliśmy spotkania

propagujące wśród społeczności lokalnej wiedzę o regionach Polski, regionie/najbliższym

środowisku - udział w projekcie z zakresu edukacji regionalnej maj-listopad

2017r. „Bałuckie Światy–w Poszukiwaniu Tożsamości” (projekt dofinansowany ze

środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu Patriotyzm Jutra

2017). To wieloelementowe, interdyscyplinarne przedsięwzięcie edukacyjne było

realizowane w przestrzeni miejskiej dzielnicy Bałuty. Składało się  na nie wiele atrakcyjnych wydarzeń

skierowanych do dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów, m.in. gra uliczna „

Poznaj Bałuty”, cykl spacerów fotograficznych "Miasto Obiektywnie", spotkania

z folklorem miejskim Łodzi, cykl spotkań „Historia bałuckich kamienic".

Moim celem jest przede wszystkim zachęcenie przyszłych nauczycieli do podjęcia

działań w ramach edukacji regionalnej, a także do podjęcia współpracy z lokalną

społecznością poprzez poznanie jej historii, stylu życia, potrzeb

przedstawicieli różnych pokoleń. Ma to stać się także  przyczynkiem do świadomego  i odpowiedzialnego postępowania dydaktycznego

w ramach edukacji ku i dla starości.

 

KONTAKT I DYŻURY

tel: 601-354-532

Pomorska 171/173 pokój: 3.77 90-236 Łódź

DYŻURY CYKLICZNEPONIEDZIAŁEK


13:30 - 14:30Proszę o wcześniejsze umówienie spotkania