PROFIL PRACOWNIKA: Anna Jarkiewicz

PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Stanowisko naukowo-dydaktyczne.

Obowiązk:

  • prowadzenie badań naukowych (badania jakościowe w paradygmacie interpretatywnym, autobiograficzny wywiad narracyjny, teoria ugruntowana, badania partycypacyjne)
  • prowadzenie dydaktyki


BIOGRAM

WYKSZTAŁCENIE:
2014 - Uniwersytet Łódzki; Wydział Nauk o Wychowaniu; doktor nauk społecznych; tytuł rozprawy doktorskiej: „Praca socjalna z osobami zaburzonymi psychicznie – analiza działań pracowników socjalnych ośrodka pomocy społecznej”.
2006 - Uniwersytet Łódzki; Wydział Nauk o Wychowaniu; magister pedagogiki, specjalność: pedagogika społeczna w zakresie pracy opiekuńczej i socjalno – wychowawczej; tytuł pracy magisterskiej: „Moja matka jest wariatką”- społeczne i biograficzne doświadczenia dzieci osób chorych na schizofrenię.
2002 - Szkoła Policealna Pracowników Służb Społecznych; tytuł zawodowy: pracownik socjalny specjalizacja pomoc społeczna.



DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

2019 - adiunkt; Uniwersytet Łódzki; Wydział Nauk o Wychowaniu; Katedra Badań Edukacyjnych
2014 - 2019 – adiunkt; Uniwersytet Łódzki; Wydział Nauk o Wychowaniu; Katedra Pedagogiki Społecznej
2007 – 2014 – asystent; Uniwersytet Łódzki; Wydział Nauk o Wychowaniu; Katedra Pedagogiki Społecznej
2005 – 2010 – opiekunka specjalistyczna dla osób chorujących psychicznie; Polski Komitet Pomocy Społecznej; Łódź
2006 – 2007 – stażystka; pracownik socjalny w Dziennym Oddziale Psychiatrycznym
2000 – 2006 – wolontariuszka; Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych; Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób Chorych Psychicznie i ich Rodzin; Łódź



GRANTY I STYPENDIA NAUKOWE:
2016 – 2018 – Grant z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na realizację projektów międzynarodowych współfinansowanych. Projekt: Future Youth School Forum (FYS-Forum) realizowanego wspólnie przez Wydzia Nauk o Wychowanie i Biuro Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych. (nr umowy W36/ERASMUS+/2016) – upowszechnienie wyników z przeprowadzonych badań
2017 – zespołowy grant Dziekana Wydziału Nauk o Wychowaniu na realizację projektu badawczego. Tytuł projektu: Wzory interpretacyjne w pracy społecznej na przykładzie streetworkingu. Badania partycypacyjne. Pełniona funkcja: członkini zespołu badawczego

2013 – stypendium dla młodych naukowców finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego: tytuł projektu: Praca socjalna z osobami kategoryzowanymi jako zaburzone psychicznie – analiza działań pracowników socjalnych ośrodka pomocy społecznej

2012 – stypendium dla młodych naukowców finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego: tytuł projektu: Praca socjalna z osobami kategoryzowanymi jako zaburzone psychicznie – analiza działań pracowników socjalnych ośrodka pomocy społecznej


PROJEKTY MIĘDZYNARODOWE:

2020 (trwający) członek zespołu badawczego w międzynarodowym projekcie T-Factor: Unleashing future-facing urban hubs through culture and creativity-led strategies of transformative time. Projekt w ramach Horizon2020
2019 (trwający) kierownik zespołu w międzynarodowym projekcie Master To Educate In Diversity And Social Inclusion. Projekt w ramach Erasmus+ KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices
2019 (trwający) członek zespołu badawczego w międzynarodowym projekcie Empowering Youth – Successful youth work in Europe. Projekt w ramach Erasmus+ KA2 - Cooperation for innovation and the exchange of good practices KA205 - Strategic Partnerships for youth.
2015 – 2018 – kierownik merytoryczny w międzynarodowym projekcie Future Youth School Forum Erasmus + KA2 w ramach partnerstwa strategiczne, Oxfam UK – UK (Koordynator), Oxfam IT – IT Centre for the Advancement of Research & Development in Educational Technology (CARDET) – CS Jaunimo Karjeros Centras (JKC) – LT, Uniwersytet Łódzki – PL; numer projektu: 2015-1-UK01-KA201-013456
2013 – 2014 – tytuł projektu "Volunteer engagement in Europe: Social Change" Intensywny Program Erasmus realizowany z partnerami zagranicznymi (XAMK Univeristy of Applied Science Finlandia (koordynator), Bangor Univeristy UK, Niemcy, Technische Hochschule Nürnberg) nr projektu 2013-1-FI1-ERA10-12990; koordynator grup tematycznych Volunteer work with menatlly ill people and drug abuse (w części projektu realizowanego w Nurnberg) oraz Socio-biographical experiences of people engaged in volunteer work (w części projektu realizowanego w Polsce)
2013 – Edukacja-Regiony-Regionalizacja - proaktywny model zarządzania całożyciową edukacją w regionalnych sieciach społecznych" (projekt finansowanego ze środków UE w ramach EFS), projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym, UDA-POKL.04.01.01-00-254/11, uczelnia partnerska: Katholische Universität, Eichstätt - Ingolstadt, Niemcy) funkcja: członek zespołu naukowego


PROJEKTY KRAJOWE:

2021 (trwający) - Społeczno-biograficzne uwarunkowania doświadczania zaburzenia psychicznego - pomiędzy indywidualnym doświadczeniem a instytucjonalnym zarządzaniem biografią.
2017 – zespołowy projekt badawczy pt. „Wzory interpretacyjne w pracy społecznej na przykładzie streetworkingu. Badania partycypacyjne” funkcja - członek zespołu badawczego
2011 – 2014 – indywidualny projekt badawczy pt. Praca socjalna z osobami kategoryzowanymi jako zaburzone psychicznie – analiza działań pracowników socjalnych ośrodka pomocy społecznej
2003 – 2006 – indywidualny projekt badawczy pt. „Moja Matka jest wariatką! Społeczne i biograficzne doświadczenia dzieci osób chorych na schizofrenię”


ZAINTERESOWANIA

Badania jakościowe w paradygmacie interpretatywnym (autobiograficzny wywiad narracyjny, teoria ugruntowana, badania partycypacyjne).

OSIĄGNIECIA

WYBRANE PUBLIKACJE:
Jarkiewicz Anna (2020) Using participatory action learning to Empower the active citizenship of young people Action Learning: Research and Practice, 17:1, 72-83, DOI: 10.1080/14767333.2020.1712846

Jarkiewicz Anna (2019) Theory and Practice of Participatory Approach in Schools: an Example of the Future Youth Schools - a Forum Project [w:] Participatory Social Work: Research, Practice, Education; Granosik M., Gulczyńska A., Kostrzyńska M Littlechild B (red.) Wyd. UŁ i Jagiellonian Univeristy Press, Łódź-Kraków 2019, s. 181-197
Jarkiewicz Anna (2019) Challenges Faced by Social Pedagogy Academics in the Course of Participatory Action Research with Homeless People and Street Workers as Co-Researchers [w:] Participatory Social Work: Research, Practice, Education; Granosik M., Gulczyńska A., Kostrzyńska M Littlechild B (red.) Wyd. UŁ i Jagiellonian Univeristy Press, Łódź-Kraków 2019, s. 253 – 275 współaut. M. Granosik, A. Gulczyńska, M. Kostrzyńska
Jarkiewicz, A. (2019) Empowering Youth At-Risk in School Through Participatory Methods of Work Developed within the FYS-Forums Project - Research Findings, Czech and Slovak Social Work vol. 19(1) 2019, s. 23-34
Jarkiewicz A. (2019) Actions of social workers directed at patients suffering from ‘mental disorders’, Praca Socjalna Supplement year's issue 2017 with English-language articles in the magazines Social Work – Selection of texts. Tom 32, s. 136-156
Jarkiewicz, Anna (2019), Polnische Sozialarbei, Sozialmagazin 44 Jg. H 9-10, str. 90 – 93

KONTAKT I DYŻURY

Pomorska 46/48 91-408 Łódź

poniedziałek: 09:30-11:30 Pokój 205 Budynek B ul. Pomorska 46/48