Krystyna Iwińska-Knop ukończyła studia wyższe na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego (kierunek ekonomika handlu wewnętrznego) w 1969 r. i od 1 października 1969 r. rozpoczęła pracę na tym wydziale na etacie asystenta stażysty. W 1974 r. obroniła pracę doktorską Warunki wprowadzania postępu techniczno-organizacyjnego w gastronomii, napisaną pod kierunkiem prof. dra hab. Jerzego Dietla. Została ona w 1976 r. opublikowana przez Wydawnictwo Instytutu Handlu Wewnętrznego i Usług w Warszawie. Po dwóch latach mgr Krystyna Iwińska-Knop otrzymała stanowisko asystenta, a od 1 października 1975 r., po obronie rozprawy doktorskiej, stanowisko adiunkta na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ. W 2004 r. odbyła pozytywnie kolokwium habilitacyjne, którego podstawą była praca Kanały rynku we współczesnej gospodarce (Łódź 2004). Dnia 28 lutego 2005 r. Centralna Komisja ds. Stopni i Tytułu zatwierdziła jej rozprawę habilitacyjną i od 15 września 2006 r. dr hab. Krystyna Iwińska objęła stanowisko profesora nadzwyczajnego w Katedrze Marketingu na Wydziale Zarządzania UŁ. W czasie pracy w Uniwersytecie Łódzkim pełniła wiele funkcji, w tym od 1 października 2004 do 30 września 2014 r. była kierowniczką studium podyplomowego „Marketingowe zarządzanie firmą” na Wydziale Zarządzania UŁ. Natomiast od 1 października 2011 r. do 30 września 2020 r. była kierowniczką Zakładu Podstaw Marketingu w Katedrze Marketingu UŁ.
Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrowały się na problematyce marketingowego zarządzania firmą, marketingu partnerskiego, strategii dystrybucji, strategii obsługi klienta i kreowaniu wartości dla niego. Jej badania naukowe miały również wymiar międzynarodowy. Prowadziła je z partnerami niemieckimi (Uniwersytet w Giessen), które dotyczyły porównawczych studiów systemów dystrybucji, oraz z naukowcami z Handelshögskolan Sztokholm i odnosiły się one do implementacji marketingu wartości w przedsiębiorstwach. Dorobek publikacyjny dr hab. Iwińskiej-Knop obejmuje około 150 pozycji, w tym również zagranicznych (np. w „Journal of Business Research”). Była autorką bądź współautorką pięciu pozycji książkowych, wśród których na uwagę zasługują Kanały rynku we współczesnej gospodarce (Łódź 2004) oraz Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji (Łódź 2018). Osiągnięcia naukowe dr hab. Iwińskiej-Knop, prof. nadzw. UŁ zostały docenione m.in. poprzez zaproszenie jej do Rady Programowej czasopisma „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”.
Uczestniczyła systematycznie w licznych konferencjach naukowych krajowych i zagranicznych, wygłaszając referaty oraz pełniąc funkcje moderatora dyskusji (RFN, Szwecja, Szwajcaria, Węgry). Odbyła staże zagraniczne na Uniwersytecie Saarbrücken (RFN 1979), Uniwersytecie Sterling (Szkocja 1990), Uniwersytecie Tennessee (USA 1991), stypendium DAAD-Uniwersytet Giessen (RFN 1991), Uniwersytecie Mannheim (RFN 1992) oraz na Uniwersytecie Maryland (USA 1996).
Była także bardzo zaangażowana w pracę dydaktyczną na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym i Wydziale Zarządzania. Wypromowała łącznie ponad 500 magistrów i licencjatów. Pełniła funkcje koordynatora wielu przedmiotów na kierunku i specjalności marketing. Współautorka programu studiów kierunku logistyka (2010) i reformy kierunku marketing (2010) na Wydziale Zarządzania UŁ. Była także autorką licznych pomocy dydaktycznych, takich jak skrypty i zbiory studiów przypadków z marketingu. Prowadziła wykłady, ćwiczenia oraz seminaria licencjackie i magisterskie. Prowadzone przez nią zajęcia zawsze cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem studentów i były przez nich bardzo wysoko oceniane.
Brała aktywny udział w kształceniu młodych kadr naukowych na Wydziale Zarządzania UŁ. Pod jej kierunkiem zostały napisane i obronione trzy rozprawy doktorskie (dr K. Szymańskiej w 2014 r., dr D. Skurpel w 2018 r., dr J. Linka w 2020 r.). Ponadto była recenzentką kilkunastu rozpraw doktorskich i trzech prac habilitacyjnych oraz recenzentką wydawniczą kilkunastu publikacji książkowych.
W latach 1992–2002 współpracowała z Fundacją Rozwoju Przedsiębiorczości w Łodzi, prowadząc działalność szkoleniową i doradczą w zakresie marketingowego zarządzania firmą, szczególnie w sektorze MSP. W latach 2003–2013 współpracowała z Fundacją Edukacyjną Przedsiębiorczości głównie jako jurorka w komisjach ogólnopolskich konkursów dla młodzieży z zakresu zarządzania.
Aktywność naukowa, dydaktyczna, i organizacyjna dr hab. Iwińskiej-Knop, prof. nadzw. UŁ była wielokrotnie doceniana przez władze Uniwersytetu Łódzkiego i resortu nauki. Otrzymała osiem nagród Rektora UŁ za działalność naukową i dydaktyczną. Została także odznaczona Złotą Odznaką UŁ (1996), Medalem „Uniwersytet Łódzki w Służbie Społeczeństwu i Nauce” (2006), Medalem Edukacji Narodowej (2010).