Tytuł pracy:
"Naznaczone. Radzenie sobie z etykietami w narracjach byłych wychowanek placówek resocjalizacyjnych"
W rozprawie doktorskiej ukazana została rola audytorium społecznego w nadawaniu i odbieraniu etykiet, jak również trud zrzucenia etykiety osoby zdemoralizowanej
w doświadczeniach jednostki. W pracy dokonała rekonstrukcji różnych przebiegów procesów naznaczania społecznego i sposobów radzenia sobie z nimi przez uczestniczki badania (kobiety, których sytuację życiową – ze względu na finalne rezultaty interwencji instytucjonalnych – można uznać za „sukces oddziaływań resocjalizacyjnych”, gdyż po opuszczeniu placówki resocjalizacyjnej nie zostały ponownie objęte formalną kontrolą społeczną.) oraz znaczenie tego dla formowania się ich autodefinicji. Uogólnienia wyprowadzone z doświadczeń życiowych narratorek umożliwiły mi sformułowanie przesłanek dla modyfikacji działań resocjalizacyjnych na poziomie instytucjonalnym i systemowym.
Odwiedź repozytorium UŁ i przeczytaj tę pracę.
Motto:
"Inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski." Benjamin Franklin