Szczegółowy opis zadania nr 9
Cel: podniesienie kwalifikacji kadry dydaktycznej UŁ, która poprowadzi zajęcia z nowych przedmiotów w ramach modyfikowanych programów kształcenia.
Na kierunkach geografia, geoinformacja, gospodarka przestrzenna istotne jest systematyczne podnoszenie kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie wszechstronnego zarządzania danymi przestrzennymi oraz analizami. Udział kadry dydaktycznej w szkoleniach gwarantuje przekazywanie studentom aktualnej wiedzy i umiej. posługiwania się nowoczesnymi narzędziami informatycznymi, wspomagającymi decyzje projektowe architektów, planistów, urbanistów i przedstawicieli innych zawodów związanych z zarządzeniem i projektowaniem przestrzeni.
Szkolenia w zakresie analizy dużych zbiorów danych, umiejętności informatycznych oraz językowych są niezbędne w związku z utworzeniem nowego kierunku studiów, rozwojem technologii informatycznych. Oczekiwania pracowników dotyczących udziału w szkoleniach zostały stwierdzone na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego przez wydziałową komisję ds. jakości kształcenia.
Realizacja nowych treści na Informatyce II stopnia wymaga specjalistycznych szkoleń kadry dydaktycznej w zakresie rozwiązań Oracle, szeroko rozumianej inżynierii oprogramowania standardów związanych z metodykami i modelowaniem OpenGroup, metodyk zwinnych (Agile), Swift itp.
W przypadku wszystkich wymienionych powyżej szkoleń i kursów zdobyte przez kadrę kompetencje zostaną wykorzystane w ramach prowadzonych zajęć ze studentami przez co najmniej jeden semestr
Na etapie realizacji projektu zostaną wytworzone dokumenty poświadczające przebieg zajęć, np. sylabusy.
Czas trwania zadania: 2 lata, 50 osób (15K i 35M)
Wskaźniki dla zadania nr 9
Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych: 50
Liczba pracowników uczelni, którzy dzięki wsparciu z EFS podnieśli swoje kompetencje dydaktyczne: 45
Liczba pracowników kadry dydaktycznej objętych wsparciem EFS w zakresie procesu kształcenia: 50
Zespół realizujący zadanie nr 9
kierownik merytoryczny zadania