Zadanie 9

Szkolenia podnoszące kompetencje dydaktyczne kadry akademickiej UŁ – moduł zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego

Szczegółowy opis zadania nr 9

Cel: podniesienie kwalifikacji kadry dydaktycznej UŁ, która poprowadzi zajęcia z nowych przedmiotów w ramach modyfikowanych programów kształcenia.

Na kierunkach geografia, geoinformacja, gospodarka przestrzenna istotne jest systematyczne podnoszenie kompetencji nauczycieli akademickich w zakresie wszechstronnego zarządzania danymi przestrzennymi oraz analizami. Udział kadry dydaktycznej w szkoleniach gwarantuje przekazywanie studentom aktualnej wiedzy i umiej. posługiwania się nowoczesnymi narzędziami informatycznymi, wspomagającymi decyzje projektowe architektów, planistów, urbanistów i przedstawicieli innych zawodów związanych z zarządzeniem i projektowaniem przestrzeni.

Szkolenia w zakresie analizy dużych zbiorów danych, umiejętności informatycznych oraz językowych są niezbędne w związku z utworzeniem nowego kierunku studiów, rozwojem technologii informatycznych. Oczekiwania pracowników dotyczących udziału w szkoleniach zostały stwierdzone na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego przez wydziałową komisję ds. jakości kształcenia.

Realizacja nowych treści na Informatyce II stopnia wymaga specjalistycznych szkoleń kadry dydaktycznej w zakresie rozwiązań Oracle, szeroko rozumianej inżynierii oprogramowania standardów związanych z metodykami i modelowaniem OpenGroup, metodyk zwinnych (Agile), Swift itp.

W przypadku wszystkich wymienionych powyżej szkoleń i kursów zdobyte przez kadrę kompetencje zostaną wykorzystane w ramach prowadzonych zajęć ze studentami przez co najmniej jeden semestr

Na etapie realizacji projektu zostaną wytworzone dokumenty poświadczające przebieg zajęć, np. sylabusy.

Czas trwania zadania: 2 lata, 50 osób (15K i 35M)

Wskaźniki dla zadania nr 9

Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych: 50

Liczba pracowników uczelni, którzy dzięki wsparciu z EFS podnieśli swoje kompetencje dydaktyczne: 45

Liczba pracowników kadry dydaktycznej objętych wsparciem EFS w zakresie procesu kształcenia: 50

Zespół realizujący zadanie nr 9

kierownik merytoryczny zadania

dr hab. Elżbieta Kobojek, prof. UŁ