Szczegółowy opis zadania nr 16
Celem zadania jest podniesienie kompetencji zarządczych kadr kierowniczych i administracyjnych UŁ z następującego zakresu:
- pozyskiwania środków i zarządzania projektami: szkolenia służą podniesieniu kompetencji w zakresie pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania badań i dydaktyki. Jest to istotne zwłaszcza w kontekście zmian strukturalnych w uczelni, w efekcie których kilka nowych osób zasiliło CN zajmujący się absorpcją środków z funduszy UE oraz grantów krajowych.
- zarządzania marketingowego i wizerunkowego: ważnym aspektem zarządzania współczesną uczelnią jest element wizerunkowy i rozpoznawalność w mediach, w tym także w mediach społecznościowych. Za wizerunek UŁ odpowiada Centrum Promocji UŁ stąd potrzeba stałego podnoszenia umiejętności pracowników CP w zakresie szeroko pojętej promocji i reklamy będących elementem zarządzania marketingowego i wizerunkowego.
- zarządzania: kadra kierownicza instytucji publicznych musi spełniać najwyższe standardy menadżerskie gdyż zmieniające się wyzwania i tempo tych zmian często wymusza podejmowanie szybkich strategicznych decyzji. Najbardziej znamienne są one w chwilach zmian legislacyjnych stąd potrzeba szkoleń w zakresie kluczowych regulacji prawa o szkolnictwie wyższym i nauce.
- szkolenia informatyczne: w dobie coraz większego natłoku informacji oraz konieczności coraz szybszego podejmowania decyzji wzrasta zapotrzebowanie na szybki dostęp do skompensowanych informacji. Stąd potrzeba szkoleń z funkcjonalności Excela, wielowymiarowej analizy i raportowania z PowerPivot, Access, SQL, itp.
- Specjalistyczne szkolenia informatyczne: Centrum Informatyki UŁ jest administratorem infrastruktury serwerowej UŁ, na której działają uczelniane systemy i usługi. Mając na uwadze rosnącą ilość ataków na serwery konieczne jest podniesie kwalifikacji administratorów serwerów oraz podniesienie bezpieczeństwa użytkowników web aplikacji (np. portal pracowniczy) i aplikacji mobilnych zawierających dane osobowe oraz danych systemowych dla analiz i raportów. Podniesieniu jakości i bezpieczeństwa tworzonych produktów służy m.in. zwiększenie wykorzystania języka Python przy ich projektowaniu.
Zadanie będzie realizowane do grudnia 2021
Wskaźniki dla zadania nr 16
Liczba pracowników uczelni, którzy dzięki wsparciu z EFS podnieśli swoje kompetencje zarządcze: 75,00
Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych: 41,00
Liczba pracowników kadry kierowniczej i administracyjnej uczelni objętych wsparciem w zakresie zarządzania uczelnią: 80,00
Zespół realizujący zadanie nr 16
kierownik merytoryczny zadania