Zadanie 15

Portal pracowniczy (PP) UŁ – moduł zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego, wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelnią

Szczegółowy opis zadania nr 15

Zadanie obejmuje: Stworzenie aplikacji mobilnej dla pracowników UŁ na platformy Android i iOS oraz opracowanie projektu UX i projektu graficznego portalu dla pracowników uczelni w postaci zestawu makiet i prototypów.

UŁ posiada portal dla pracowników (PP), który w obecnym kształcie rozrósł się do rozmiarów dużego systemu dostarczającego szereg zróżnicowanych funkcjonalności. Z uwagi na wyraźny trend zmierzający do coraz większego wykorzystania urządzeń mobilnych przez użytkowników oraz potrzebę usprawnienia komunikacji na linii uczelnia-pracownik potrzebne jest stworzenie aplikacji mobilnej zapewniającej podstawowe funkcjonalności portalu dla pracowników UŁ w wygodnej, dostosowanej do potrzeb formie. Ponadto, obecny projekt graficzny PP został zrealizowany bez uprzedniego przygotowania projektu UX, co w powiązaniu z jego stałym rozwojem, powoduje brak przejrzystości i odpowiedniej ergonomii. Sytuację komplikuje konieczność dalszej rozbudowy PP, szczególnie w zakresie modułu intranetowego. By zapewnić przyjazny i ergonomiczny projekt portalu i aplikacji mobilnej, konieczne jest wykonanie całościowego projektu UX/UI w oparciu o analizę funkcjonalności istniejących i planowanych. Usprawni to działanie procesów biznesowych realizowanych obecnie jedynie poprzez PP czyniąc je mniej podatnymi na błędy i mniej czasochłonnymi. W skład aplikacji wejdą moduły: spraw pracowniczych (podstawowe informacje o zatrudnieniu, wynagrodzeniu, urlopach i nieobecnościach (z możliwością wnioskowania o urlop), intranetowy (aktualności, komunikaty, książka telefoniczna UŁ, wyszukiwarka pracowników i jednostek, struktura organizacyjna), powiadomień (o nowych zadaniach, dokumentach). Dodatkowy, opracowany kompleksowy projekt UX całości serwisu uwzględni wszystkie potrzeby w postaci zestawu makiet i prototypów. Finalny projekt graficzny uwzględni identyfikację wizualną UŁ.

Integrację PP z innymi systemami i e-usługami:

Opracowana zostanie strategia integracji PP i na jej podstawie- integracja PP z systemem kancelaryjnym EZD.EDU, platformą elektroniczną fakturowania, elektroniczną platformą zamówień

publicznych. Integracja pozwoli na automatyzację i usprawnienie procesów biznesowych w uczelni a tym samym usprawni proces zarządzania uczelnią.

W ramach potencjału technicznego, CI zapewni niezbędny sprzęt komputerowy wraz z pomieszczeniami, w których realizowane będą zadania. Stworzenie aplikacji mobilnej wraz z opracowaniem projektu UX i graficznego PP wymaga zatrudnienia programisty aplikacji mobilnych natomiast integrację PP z innymi systemami zapewni potencjał kadrowy CI: pracownik z adekwatnymi kompetencjami i doświadczeniem.

Czas trwania zadania: 48 miesięcy.

Wskaźniki dla zadania nr 15

Liczba uczelni objętych wsparciem EFS w zakresie wdrażania informatycznych narzędzi zarządzania i udostępniania informacji o szkolnictwie wyższym: 1,00

Zespół realizujący zadanie nr 15

kierownik merytoryczny zadania

mgr Paweł Mokrzycki