Zadanie 12

Rozwój wysokiej jakości usług Biura Karier UŁ- moduł wsparcia świadczenia wysokiej jakości usług przez instytucje wspomagające studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy, typ 1 operacji: wspieranie świadczenia wysokiej jakości usług przez jednostki działające w strukturze uczelni wspomagające studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy

Szczegółowy opis zadania nr 12

Cel: ułatwienie studentom UŁ wejścia na rynek pracy poprzez kompleksowe wsparcie doradców zawodowych oraz rozszerzenie dostępu do usług Biura Karier, w tym także świadczonych drogą elektroniczną.

Dodatkowo projekt wesprze pracowników Biura Karier UŁ w tworzeniu atrakcyjniejszych i dostosowanych do aktualnej sytuacji rynkowej ścieżek rozwojowych dla studentów, budowanych w oparciu informacje z rynku pracy (monitoring karier). Zadanie zakłada rozszerzenie funkcjonalności systemu Biura Karier w zakresie:

  • rozwijania narzędzia diagnozy kompetencji służącego do przeprowadzenia bilansu kompetencji studentów
  • projektowania zdefiniowanych ścieżek rozwojowych studentów
  • zarządzania autorskim projektem mentorskim dla studentów, zapewnienie rekrutacji mentorów i studentów do projektu online
  • automatyzacji wstępnej selekcji kandydatów na staże, praktyki oraz do pracy (lepsze dopasowanie kandydatów)
  • rozwój interfejsu portalu Biura Karier- zaawansowane zarządzanie użytkownikami, dodatkowe panele zarządzania dla pracowników biura karier, zaawansowane raporty dla użytkowników, monitorowanie procesów rekrutacyjnych, integracja z systemem USOS w zakresie logowania do systemu.

W wyniku wdrożenia systemu wzrośnie liczba porad zawodowych udzielanych studentom.

Planowana liczba zindywidualizowanych porad zawodowych: 600 studentów studiów stacjonarnych (400K/200M) – tj. wzrośnie o ponad 20% w stosunku do ostatnich 4 lat. Liczba udzielonych studentom usług w zakresie poradnictwa zawodowego w UŁ:, 2014 r. 80 osób, 2015 r. 120 osób, 2016 r. 140 osób, 2017 r. 447 osób (struktura płci zbieżna ze strukturą płci na UŁ).

Zakres usług przewidzianych do realizacji w projekciebędzie dostępny dla studentów przez okres równy okresowi realizacji projektu.

Działania objęte zadaniem: realizacja indywidualnego doradztwa zawodowego z bilansem kompetencji, rozszerzenie usług w zakresie poradnictwa edukacyjnego; stworzenie mechanizmów powtarzalnego wsparcia dla kolejnych roczników studentów. W ramach zadania przewidziano

działania, których elementem będzie współpraca Biura Karier z instytucjami rynku pracy oraz równolegle z organizacjami pozarządowymi lub organizacjami pracodawców w szczególności w zakresie informacji nt. scenariuszy rozwojowych studentów. Uczelnia uzyska wiedzę o zawodowych

losach absolwentów będących uczestnikami projektu w ciągu 12 miesięcy po zakończeniu przez

nich kształcenia-

Okres realizacji: październik.2019-listopad.2023.

Za zadania odpowiada Biro Karier UŁ, które zatrudnia 3 doradców zawodowych, posiadających wieloletnie doświadczenie (7-12 lat) w zakresie stosowania testów diagnostycznych, sporządzania bilansów kompetencji, tworzenia indywidualnych planów działania. Doradcy będą wspierać studentów rozpoczynających aktywność zawodową na rynku pracy.

Wskaźniki dla zadania nr 12

Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia- KD13 i K.PREM2:60

Liczba osób objętych usługami instytucji wspomagających studentów w rozpoczęciu aktywności zawodowej na rynku pracy: 400

Zespół realizujący zadanie nr 12

kierownik merytoryczny zadania

dr Dariusz Koperczak