Zadanie 10

Warsztaty podnoszące kompetencje studentów UŁ – moduł podnoszenia kompetencji

Szczegółowy opis zadania nr 10

Cel: podniesienie kompetencji kluczowych studentów UŁ, tj. językowych, informatycznych, komunikacyjnych, w zakresie przedsiębiorczości, analitycznych poprzez: zajęcia warsztatowe kształcące kompetencje, dodatkowe zadania praktyczne realizowane w ramach zespołów projektowych oraz zajęcia dodatkowe organizowane z pracodawcami służące lepszemu przygotowaniu do wejścia na rynek pracy.

Na wstępie dla każdego uczestnika zostanie przeprowadzony bilans kompetencji oraz podsumowanie analogicznym badaniem pozwalającym określić stan kompetencji po zakończeniu otrzymywania wsparcia w projekcie. Weryfikacja uzyskania kompetencji odbędzie się zgodzie z załącznikiem nr 2b do SZOOP POWER, tj. poprzez zrealizowanie wszystkich wymaganych etapów.

Planowane warsztaty:

Business English konwersacje: poziom A2/B1 i B2

Praktyczny Excel: poziom podstawowy i średnio zaawansowany

Każdy z ww. warsztatów odbędzie się w 2 grupach, po 32 h/grupa (2h x 4 spotkania x 4 miesiące, min.10 osób/gr) x 8 edycji.

Dodatkowo uczestnicy wezmą udział w 2 z 4 warsztatów podnoszących kompetencje miękkie w ramach cyklu Kompetencje kluczowe:

  • Skuteczna komunikacja: metody skutecznej komunikacji na podstawie metody NVC, sposoby tworzenia komunikatów asertywnych i negocjacji, warunki efektywnej pracy w grupie
  • Zarządzanie czasem: kluczowe elementy zarządzania sobą w czasie: wyznaczanie priorytetów zadań, tworzenie planu, złodzieje czasu, planowanie i realizacja celów długoterminowych, automotywacja
  • Kompetencje cyfrowe: bezpieczeństwo w sieci (ochrona danych, phishing, zabezp. Urządzeń podłączonych do internetu), budowa wizerunku w sieci (narzędzia do tworzenia wirtualnych wizytówek, profili i stron www, marketing w sieci).
  • Twórcze myślenie i rozwiąż. problemów: techniki twórczego rozwiązywania problemów, metody analitycznego myślenia (m.in. elementy programu CoRT Edwarda de Bono, SCAMPER, odmiany burzy mózgów).

Każdy z warsztatów 1-4 będzie odbywał się w 1 grupa x 16h/gr (2 spotkania x 8h x 8 edycji), min. 10 osób/gr,

Wprowadzenie do Design Thinking (zajęcia w formie projektowej): podstawowe założenia, fazy procesu, narzędzia i ich praktyczne zastosowanie. Uczestnicy zaprojektują rozwiązania dedykowane potrzebom studentów UŁ. 4 grupy x 20h (5 spotkań x 4h), min. 12 osób/grupa.

Własna firma dla początkujących (zadania praktyczne w formie projektowej): porównanie pracy etatowej i prowadzenie firmy, formalności związane z zakładaniem i prowadzeniem firmy, możliwości współpr. Z biznesem, budowa wizerunku firmy, tworzenie modelu biznesowego i biznesplanu. Uczestnicy stworzą i zaprezentują pomysł na biznes. 4 grupy x 20h (5 spotkań x 4h), min. 12 osób/grupa.

Spotkania z biznesem: warsztaty prowadzone przez przedstawicieli czołowych firm zatrudniających studentów oraz absolwentów z regionu. Uczestnicy zdobędą wiedzę nt. nowoczesnych metod zarządzania (tj. lean, agile/scrum) i programów powszechnie używanych w firmach, poznają konkretne case studies, oczekiwania pracodawców odnośnie kompetencji kandydatów oraz warunków pracy w poszczególnych firmach: 4 grupy x 20h (5 spotkań x 4h), minimum 21 osób/grupa.

Koordynator zadania- dyrektor Centrum Współpracy z Otoczeniem UŁ.

Warsztaty poprowadzą firmy zewnętrzne, przedsiębiorcy, pracownicy Biura Karier UŁ (3 doradców zawodowych, 1 doradca ds. przedsiębiorczości, 1 coach)

Wskaźniki dla zadania nr 10

Liczba osób objętych warsztatami z Excela: 160

Liczba osób objętych warsztatami z języka angielskiego: 160

Liczba osób objętych warsztatami z kluczowych kompetencji: 320

Liczba osób objętych warsztatami Design Thinking: 48

Liczba osób objętych spotkaniami z biznesem: 84

Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia- KD13 i K.PREM2: 40

Liczba osób objętych wsparciem z EFS w celu podniesienia kompetencji w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju: 500

Liczba osób, które podniosły kompetencje w ramach działań uczelni wspartych z EFS: 400

Liczba osób objętych warsztatami z przedsiębiorczości: 48

Zespół realizujący zadanie nr 10

kierownik merytoryczny zadania

mgr Izabela Sobolewska