Ruszają zapisy do Laboratorium Innowacji dla uczniów szkół średnich

Laboratorium Innowacji to propozycja dla uczniów szkół średnich z województwa łódzkiego zainteresowanych innowacyjnym sposobem rozwiązywania problemów, które dostrzegają w swoim najbliższym otoczeniu. W tym celu wykorzystywane jest podejście Design Thinking, łączące ze sobą warsztaty, zadania do samodzielnego wykonania i wsparcie doświadczonych mentorów.

Dwie dziewczyny pracujące na laptopie

Jak zgłosić się do konkursu?  

Zgłoszenia dokonuje samodzielnie uczeń za pomocą formularza, w którym opisuje posiadane predyspozycje i / lub zainteresowania. Na tej podstawie organizatorzy utworzą 4-5 osobowe zespoły projektowe.  

Udział w projekcie jest bezpłatny, lecz obowiązuje limit przyjęć. W przypadku dużego zainteresowania konkursem może decydować kolejność zgłoszeń.  

Rekrutacja trwa do 20.02.2024 r.  

Spotkania w ramach programu realizowane będzie stacjonarnie, w czwartki w godz. 17.30 – 19.00, w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego od lutego do maja 2024 r.  

Udział w projekcie daje uczniom możliwość zdobycia wiedzy na temat projektowania innowacyjnych rozwiązań, poznania istoty kreatywności i innowacyjności oraz sposobów ich rozwijania, nauczenia się pracy w zespole projektowym metodą Desing Thinking.  

Terminarz spotkań:  

  • 29.02.2024 r. Oryginalność vs. użyteczność: Istota kreatywności i innowacyjności 
  • 07.03.2024 r. Empatyzowanie: Jak zrozumieć potrzeby odbiorców? 
  • 21.03.2024 r. Generowanie pomysłów: W poszukiwaniu innowacyjnego rozwiązania  
  • 04.04.2024 r. Prototypowanie: Jak to będzie zrobione?  
  • 18.04.2024 r. Testowanie: Czy ten pomysł działa?  
  • 06-15.05.2024 r. Obowiązkowe konsultacje projektu (online)  
  • 16.05.2024 r. Sztuka prezentacji: Zasady pitchowania 
  • 25.05.2024 r. (sobota) Finałowe prezentacje przed Jury  
  • 22.06. 2024 r. (sobota) Rozdanie nagród  

Dowiedz się więcei i zapisz się do projektu!

 

Materiał: dr Jolanta Bieńkowska
Redakcja: Centrum Komunikacji i PR
Zdjęcia: Bartosz Kałużny (Centrum Komunikacji i PR)