„Przenikanie” to wystawa prac malarskich (przejdź do strony projektu) nie tylko dwóch niezależnych twórców, lecz także szerszy projekt koncepcyjny, który polega na uczeniu się od siebie nawzajem. Nie jest to jednak jedynie układ czysto akademicki czy warsztatowy, w którym uczeń (Piotr Kotlicki) przejmuje styl od swego mentora i mistrza (Profesor Ryszard Hunger).
To raczej wzajemne podglądanie odmiennych preferencji stylistycznych protagonisty, co pozwala zmienić, zmodyfikować i wreszcie rozwinąć swój własny styl. To rozmowa teoretyczna, ale też zmiana kontekstu, w jakim istnieje konstrukcja formy konkretnego obrazu, czemu sprzyjają wspólne działanie dwóch twórców na powierzchni określonego dzieła
wyjaśnia kurator wystawy prof. Aneta Pawłowska, historyk sztuki z Wydziału Filozoficzno-Historycznego.
Piotr Kotlicki, Ryszard Hunger i Aneta Pawłowska podczas wernisażu wystawy PRZENIKANIE
PRZEJDŹ DO ALBUMU Z FOTORELACJĄ Z WERNISAŻU WYSTAWY
Spotkanie będzie okazją do refleksji nad kwestiami formy, barwy w obrazie oraz wymiany idei; rozmową dotyczącą zjawisk wpływu i transformacji, ale też pytaniem o autorstwo, pomysł twórczy, inspirację. Rozmówcy podejmą próbę przeanalizowania wciąż otwartej kwestii, czy rzeczywiście można zrezygnować z autorskiego pomysłu na rzecz zgodnego współbrzmienia akordu barw na płótnie?
Będzie to też okazja do szerszej refleksji nad szkolnictwem artystycznym w Polsce, zwłaszcza w kontekście łódzkiej Akademii sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego, z którą w różnych okresach swego życia obaj twórcy byli związani. Jakie są związki pomiędzy pedagogiem a jego uczniem oraz kiedy pedagog staje się mistrzem?