PROFIL PRACOWNIKA: Magdalena Kaliszewska-Henczel
mgr Magdalena Kaliszewska-Henczel
e-mail: magdalena.henczel@uni.lodz.pl
PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
Zakres zadań w obszarze obowiązków dydaktycznych, m.in.:
- prowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych, w tym prowadzenie zajęć dydaktycznych metodami i technikami kształcenia na odległość;
- udział w opracowywaniu oraz aktualizowaniu programów kształcenia i planów zajęć dydaktycznych;
- przeprowadzanie konsultacji ze studentami, w wymiarze co najmniej 2 godzin tygodniowo.
Zakres zadań w obszarze obowiązków badawczych, m.in.:
- prowadzenie i uczestnictwo w badaniach naukowych;
- rozpowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych przez publikowanie wyników;
- aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych.
Zakres zadań w obszarze obowiązków organizacyjnych, m.in.:
- opieka nad Studenckim Kołem Naukowym „ACoTo?”, działającym przy Katedrze Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Wydziale Nauk o Wychowaniu;
- współpraca z otoczeniem społeczno-kulturowym w zakresie promowania dobrych praktyk pedagogicznych;
- opieka nad praktykami zawodowymi studentów, przygotowujących się do podjęcia pracy nauczyciela przedszkola i wczesnej edukacji.
BIOGRAM
Tytuł magistra pedagogiki uzyskałam w 2013 roku na Uniwersytecie Łódzkim, tytuł pracy magisterskiej: Bajka w przestrzeni naukowej i edukacyjnej (promotor: dr Anna Pikała). W latach 2013-2019 pracowałam jako wychowawca świetlicy, nauczycielka przedmiotów artystycznych i wczesnej edukacji w łódzkich szkołach. Od 2018 roku jestem zatrudniona w Zakładzie Badań nad Dzieckiem i Dzieciństwem w Katedrze Pedagogiki Wieku Dziecięcego na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Oprócz prowadzenia badań naukowych i zajęć dydaktycznych - sprawuję również opiekę nad Studenckim Kołem Naukowym "ACoTo?", które działa przy Katedrze Pedagogiki Wieku Dziecięcego.
W roku akademickim 2023/2024 koordynuję przedmioty: "Edukacja w przestrzeni kulturowej", "Projektowanie w edukacji polonistycznej", "Literatura dla dzieci", "Książka obrazkowa we wczesnej edukacji".
ZAINTERESOWANIA
- baśń w przestrzeni edukacji
- czytelnictwo dzieci
- edukacja teatralna
- kompetencje kulturowe kandydatów na nauczycieli przedszkola i wczesnej edukacji
OSIĄGNIECIA
Kaliszewska-Henczel, M. (2022). Ways of Understanding Fairy Tales among Teacher Candidates. "Narrative Culture", vol. 9 no. 1, 2022, p. 155-175. Project MUSE muse.jhu.edu/article/850706.
Kaliszewska-Henczel, M. (2021). Kamishibai w edukacji regionalnej. Strategie tworzenia papierowego teatru przez przyszłych i obecnych nauczycieli, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, vol. 16, nr 1(59), s. 67-78. DOI: 10.35765/eetp.2021.1659.05
https://doi.org/10.35765/eetp.2021.1659.05Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Baśniowi bohaterowie w przestrzeni edukacji z perspektywy dziecięcych odbiorców, "Rocznik Pedagogiczny", 43/2020, DOI: 10.2478/rp-2020-0008
Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Fairy Tales in Chains of Education, “Elementary Education in Theory and Practice,” vol. 15, no. 2(56), pp. 23-35. DOI: 10.35765/eetp.2020.1556.02
Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Baśniowe przestrzenie działania z perspektywy przyszłych nauczycieli, "Problemy Wczesnej Edukacji / Issues in Early Education", 3 (50), DOI: 10.26881/pwe.2020.50.09
https://doi.org/10.26881/pwe.2020.50.09Kaliszewska-Henczel, M. (2020). Spotkanie baśni i obrazu jako projektowanie kompetencji kulturowych przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, "Ars Educandi", 17/2020, https://doi.org.10.26881/ae.2020.17.07
KONTAKT I DYŻURY
Pomorska 46/48 91-408 Łódź
DYŻURY CYKLICZNEŚRODA
10:20 - 12:20
DYŻURY OKOLICZNOŚCIOWE4 LISTOPAD 2024 (PONIEDZIAŁEK)
10:20 - 12:20za 6 listopada