Tegoroczni laureaci konkursu Genius Univeristatis.
Studenci UŁ mają głos
Nagrodzony w tym roku Program Ambasador #UniLodz to autorski projekt Uniwersytetu Łódzkiego, który zacieśnia więzi uczelni ze studentami, a także pomaga lepiej docierać do kandydatów na UŁ z ważnymi dla nich informacjami.
Projekt Ambasador #UniLodz jest realizowany od marca 2022 r. Ambasadorów wyłaniamy w drodze rekrutacji spośród studentów uczelni. Następnie angażują się oni w rozliczne działania, realizowane pod skrzydłami Centrum Komunikacji i PR UŁ. Obecnie trwa druga edycja programu, w której Ambasadorami #UniLodz są: Ola Kocik, Aga Becherka, Natalia Kołodziejczak, Mateusz Sobociński, Stanisław Roszczyk i Mateusz Pietras.
Ambasadorzy biorą udział w sesjach zdjęciowych i spotkaniach, uczestniczą w konsultacjach, dzięki którym nanosimy zmiany w prowadzonej przez nas komunikacji, zgłaszają pomysły i informują nas o inicjatywach, którym powinniśmy się przyjrzeć. Co więcej, angażują się w projekty marketingowe, pojawiają się na organizowanych przez uczelnię wydarzeniach (w tym charytatywnych) i tworzą materiały, które uczelnia wykorzystuje w swoich działaniach online.
Program Ambasador #UniLodz spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem społeczności uniwersyteckiej. Został też zauważony i doceniony przez inne uczelnie oraz przez ekspertów zajmujących się marketingiem i komunikacją.
Marketingowy konkurs dla uczelni
Genius Universitatis, organizowany od 2012 roku, to największy konkurs na kreatywną rekrutację szkoły wyższej w Polsce. Ma charakter otwarty – jest adresowany do wszystkich polskich uczelni (również wydziałów i instytutów).
W tym roku prace konkursowe oceniała kapituła ekspertów pod kierownictwem przewodniczącego – prof. dr hab. Artura Krajewskiego.
W składzie gremium oceniającego byli także:
- Katarzyna Dragovic – założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy
- Jacek Szlak – redaktor naczelny serwisu Marketing przy Kawie
- Joanna Bednarkiewicz – Deputy Creative Director w Publicis Worldwide
- Ewa Opach – dyrektor IAB Polska
- Adam Nowakowski – Creative Agency Partner CEE w Meta
- Rafał Drzewiecki – Head of Marketing Central Europe w TikTok
- Kamil Bolek – CMO w LTTM
- Bartosz Dembiński – strateg/trener ds. PR i komunikacji
- Michał Bucholc – Creative Director w GONG
- Michał Sęk – Creative Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT
- Bart Biały – Creative Director w PLEJ
Kapituła analizowała każdą ze zgłoszonych prac, biorąc pod uwagę pięć kryteriów:
- nowatorstwo pomysłu,
- spójność z wartościami uczelni,
- czytelność i przyjazny charakter przekazu,
- estetyka i wartość artystyczna,
- umiejętny dobór narzędzi
Do tegorocznej edycji konkursu 35 jednostek (uczelni, wydziałów i instytutów) zgłosiło łącznie 103 prace i inicjatywy.
Więcej o Genius Universitatis na stronie konkursu.
Tekst i redakcja: Centrum Komunikacji i PR UŁ
Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.