Korzyści:
- budowanie i rozwijanie wiedzy, poszerzanie świadomości na temat work-life balance (WLB) i innych koncepcji związanych z integracją różnych sfer życia;
- skupienie się na zrozumieniu wzajemnych relacji między poszczególnymi obszarami naszej aktywności (praca, rodzina, znajomi, rozrywka, duchowość, zdrowie etc. – konflikt i facylitacja);
- autorefleksja na temat własnego funkcjonowania w różnych rolach życiowych;
- rozwój osobisty;
- wymiana doświadczeń z innymi osobami ze społeczności UŁ: badaczami_kami, nauczycielami_kami, doktorantami_tkami, studentami_kami.
Program:
- wprowadzenie w koncepcję work-life balance: sposoby definiowania, krytyka, koncepcje alternatywne;
- konfliktowe i facylitujące (wspierające) interakcje między dominującymi obszarami życia;
- uwarunkowania indywidualnej równowagi między pracą a życiem prywatnym;
- model wymagań i zasobów pracy Bakkera i Demerouti i jego użyteczność dla oceny oczekiwań i możliwości;
- integracja ról życiowych na różnych etapach życia – czy płeć ma znaczenie dla jej kształtowania?
- wyzwania na drodze do WLB na uniwersytecie dla osób na różnych szczeblach kariery naukowej, administracyjnej i studenckiej;
- jak się nie potknąć o kamienie, czyli dobre praktyki w budowaniu satysfakcjonujących relacji między poszczególnymi sferami życia.
Warsztat daje możliwość uzyskania wiedzy o koncepcji work-life balance oraz zrozumienia tego, jak życie rodzinne i zawodowe/studenckie na uczelni mogą wzajemnie się przenikać. Pozwala na autorefleksję w zakresie własnego funkcjonowania na uniwersytecie i poza nim. Jest on skierowany także do studentów chcących dowiedzieć się więcej na temat możliwości efektywnego łączenia różnych sfer życia.
Prowadzący: dr Karolina Kossakowska
Zapisy na szkolenie zostały zamknięte, gdyż grupa osiągnęła maksymalną liczbę uczestników.