Palący problem

Problem prześladowań w szkole oraz przemocy rówieśniczej jest coraz większy. Statystki są alarmujące. Książka autorstwa Petera K. Smitha to ważny głos w dyskusji na ten temat.

Dwutygodnik kulturalny artPapier opublikował recenzję publikacji Psychologia przesladowań w szkole

„Zgodnie z danymi podanymi przez UNICEF w 2018 roku jedna na trzy osoby uczniowskie w wieku 13-15 lat pada na świecie ofiarą prześladowania. Z najnowszego raportu „Diagnoza przemocy wobec dzieci w Polsce” FFDS (2023) wynika, że aż sześćdziesiąt sześć procent badanych dotknęła przemoc rówieśnicza (osoby respondenckie były w wieku 11-17 lat). Statystyki są alarmujące. W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowano wśród młodzieży wyraźny wzrost wskaźnika doświadczania prześladowania ze strony rówieśników – ze szczególnym akcentem na przemoc psychiczną. Skala zjawiska ukazuje, jak istotne są rzetelna i rozsądna edukacja antydyskryminacyjna i praca psychologa w szkołach. W tym kontekście „Psychologia prześladowań w szkole” Petera K. Smitha stanowi odpowiedź na palące zapotrzebowanie społeczne”.

Całą recenzję można przeczytać TUTAJ

Zachęcamy także do obejrzenia zapisu webinaru inspiowanego książką.