Dział Sprzedaży i Promocji

Opis zadań

Dział Sprzedaży i Promocji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego prowadzi sprzedaż i szeroką dystrybucję publikacji oraz promuje dorobek autorów związanych z UŁ.

Zespół dba o wizerunek uniwersytetu i wydawnictwa oraz o ich rozpoznawalność w środowisku naukowym i pozanaukowym.


Co robimy?

  • Prowadzimy sprzedaż do głównych dystrybutorów w Polsce, do księgarni akademickich oraz do klientów detalicznych kupujących poprzez księgarnię internetową oraz księgarnię stacjonarną w siedzibie wydawnictwa.
  • Organizujemy kiermasze książkowe, jesteśmy obecni na konferencjach naukowych oraz ogólnopolskich targach książki m.in. w Warszawie, w Krakowie i w Łodzi.
  • Badamy rynek książki i grupy naszych odbiorców, szukając skutecznych kanałów promocji i tworząc treści dopasowane do możliwości ich rozpowszechniania.
  • Popularyzujemy naukę i kulturę, współpracując z mediami i instytucjami kultury.
  • Dla swoich projektów zdobywamy cenne patronaty oraz ambasadorów.
  • Prowadzimy szerokie działania za pośrednictwem mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn.
  • Prowadzimy naukową Blogosferę, która skupia publicystów, autorów i studentów.
  • Realizujemy filmy promocyjne rozwijając nasz kanał w serwisie YouTube.
  • Rozsyłamy egzemplarze recenzenckie i materiały prasowe.
  • Przygotowujemy reklamy i kampanie w mediach.
  • Zgłaszamy publikacje do nagród.
  • Współpracujemy z jednostkami wewnątrz UŁ, wydziałami, kołami naukowymi.
  • Uczestniczymy w życiu kulturalnym miasta, współorganizującSalon Ciekawej Książki oraz tworząc wspólne wydarzenia m.in. z Centrum Dialogu,ŁDK, Domem Literatury czy Biblioteką Miejską.

Dane kontaktowe

Dział Sprzedaży i Promocji

  • Jana Matejki 34A 90-237 Łódź
tel: 42-635-55-77 www: www.wydawnictwo.uni.lodz.pl

Skład osobowy

Lista jednostek