Opis zadań
Dział Sprzedaży i Promocji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego prowadzi sprzedaż i szeroką dystrybucję publikacji oraz promuje dorobek autorów związanych z UŁ.
Zespół dba o wizerunek uniwersytetu i wydawnictwa oraz o ich rozpoznawalność w środowisku naukowym i pozanaukowym.
Co robimy?
- Prowadzimy sprzedaż do głównych dystrybutorów w Polsce, do księgarni akademickich oraz do klientów detalicznych kupujących poprzez księgarnię internetową oraz księgarnię stacjonarną w siedzibie wydawnictwa.
- Organizujemy kiermasze książkowe, jesteśmy obecni na konferencjach naukowych oraz ogólnopolskich targach książki m.in. w Warszawie, w Krakowie i w Łodzi.
- Badamy rynek książki i grupy naszych odbiorców, szukając skutecznych kanałów promocji i tworząc treści dopasowane do możliwości ich rozpowszechniania.
- Popularyzujemy naukę i kulturę, współpracując z mediami i instytucjami kultury.
- Dla swoich projektów zdobywamy cenne patronaty oraz ambasadorów.
- Prowadzimy szerokie działania za pośrednictwem mediów społecznościowych – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn.
- Prowadzimy naukową Blogosferę, która skupia publicystów, autorów i studentów.
- Realizujemy filmy promocyjne rozwijając nasz kanał w serwisie YouTube.
- Rozsyłamy egzemplarze recenzenckie i materiały prasowe.
- Przygotowujemy reklamy i kampanie w mediach.
- Zgłaszamy publikacje do nagród.
- Współpracujemy z jednostkami wewnątrz UŁ, wydziałami, kołami naukowymi.
- Uczestniczymy w życiu kulturalnym miasta, współorganizującSalon Ciekawej Książki oraz tworząc wspólne wydarzenia m.in. z Centrum Dialogu,ŁDK, Domem Literatury czy Biblioteką Miejską.
Dane kontaktowe
Dział Sprzedaży i Promocji