TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO

Na przełomie 2016 i 2017 roku rozpoczęliśmy proces odświeżania wizerunku Uniwersytetu Łódzkiego. Aktualna misja uczelni nadała ton ogólnej koncepcji nowej identyfikacji wizualnej, w ramach której powstał logotyp, projekty graficzne oraz slogan „Uwolnij umysł”. Zmiany objęły również szeroko pojętą komunikację, przyczyniając się do stworzenia spójnego obrazu naszego uniwersytetu w polskim oraz zagranicznym środowisku edukacyjnym.

Odświeżona tożsamość UŁ akcentuje takie wartości, jak wspólnota, innowacyjność dla rozwoju, otwartość czy jedność w różnorodności. Tym samym podąża w kierunku, jaki wyznaczył pierwszy rektor Uniwersytetu Łódzkiego, prof. Tadeusz Kotarbiński - „człowiek dobrej roboty”, którego niezwykły intelekt ukształtował całe pokolenia polskich naukowców i ludzi kultury. Postać pierwszego rektora stanowiła dla nas silną inspirację podczas prac nad nową identyfikacją, zwłaszcza że jego wpływ na formowanie się uczelni przejawiał się w odważnych rozwiązaniach, zagwarantowaniu wolności badań i nauki, a także w nastawieniu na przyszłość. Wszystkie te wartości znalazły swoje odzwierciedlenie w nowym obliczu naszej uczelni.

Opracowana przez nas koncepcja nie tylko dobrze obrazuje przyświecające uczelni wzorce, ale także wpisuje się w nowe trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej. Jej wyrazistość, czytelność i minimalizm kreują wizerunek nowoczesnej, przyjaznej szkoły wyższej gotowej do kreatywnego działania i skoncentrowanej na przyszłości, zarówno pracowników naukowych, jak i absolwentów. Całościowo pozwala również budować poczucie wspólnoty i wyróżnić się na tle konkurencji.

Uczelnia postanowiła zachować swoje godło na uniwersyteckim sztandarze, pieczęciach oraz oficjalnych pismach rektorskich.

Od momentu wprowadzenia jednego logotypu nie używa się logotypu UŁ wraz z logo wydziału. Należy zdecydować się na jedno z nich.

 

Uniwersytet Łódzki to żywa, złożona i podlegająca ciągłym zmianom instytucja. Dlatego ważne, by w ogromnym bogactwie form aktywności znaleźć wspólny mianownik i zachować komunikacyjną spójność. Na tej stronie znajdą Państwo narzędzia, by ten cel osiągnąć, m.in. szablony prezentacji, pism, wizytówek, stopkę mailową, grafiki do wykorzystania w mediach społecznościowych, a także przykładowe realizacje Centrum Komunikacji i PR zgodne z założeniami identyfikacji wizualnej #UniLodz.

SZABLONY I WZORY

Dla zachowania spójności materiałów graficznych tworzonych w UŁ, opracowane zostały zestawy szablonów i wzorów plików do wykorzystania, dostosowane do kolorystyk poszczególnych jednostek. W skład zamieszczonych pakietów wchodzą:

  • logotyp (logo jednostki)
  • pismo (papier UŁ)
  • prezentacja PowerPoint,
  • wizytówka
  • stopka mailowa
  • plakat
  • rollup
  • grafiki do wykorzystania w kanałach społecznościowych - w portalu facebook

MATERIAŁY DO POBRANIA

Wszystkie informacje dotyczące SIW UŁ, procesu zamawiania materiałów, wraz z szablonami i wzorami plików, znajdują się w intranecie Uniwersytetu Łódzkiego (Portalu Pracowniczym) w Bazie Wiedzy, w zakładce "Identyfikacja wizualna i zdjęcia". Dostęp do tego portalu nie wymaga logowania kontem uniwersyteckim.